Udělejme společný webový projekt – hra - téma
zkusíte to? je to pro všechny. nejenom programátory, ale i pro ty co mají nápady, chtějí testovat...

honzot: Moderátor nikdy nesmí zasahovat do cizích příspěvků. Strom možností by se měl rozvíjet tak, aby zpětné zásahy nepotřeboval. Podobně jako v nástěnkách, které sestavují příběh, nikdo nezasahuje do historie. Podle mě by to mělo být společné dílo, které někdo trošku řídí (určuje, co se zařadí), ale neměl by mít možnost ho kdykoliv celé od základu přetvořit.
„Krom toho všechno nemá emoji.“
Věřím, že zajímavá hra by šla sestavovat klidně i s pěti předměty nazvanými A, B, C, D, E s tím, že se někde vysvětlí, co je co. Takže to, že budou mít ty věci obrázkovou podobu a že jich může v jedné hře existovat několik stovek najednou, mi přijde jako dostatečný komfort navíc. Není nutné vymýšlet postupy, jak jich mít statisíce. (Ale ano, šlo by asi povolit i dvojice znaků.)
Tenoious: To, co vymýšlím já? V češtině, v nástěnkách.
MedvidekKiki: Snažím se navrhnout nástroj, který půjde docela snadno

Zase na druhou stranu, co když nám nějaké emoji budou chybět? Což už jsi sice zmínil, ale nevadí. Teoreticky bychom mohli udělat vlastní smajlíky, sice by to byla práce navíc, ale bylo by to fajn.

S emoji je to dobrý nápad, ale někdo může koupit 🐶. Ale pak nemůže jít venčit 🐕, protože ho nemá. Muselo by se někde zobrazovat seznam již použitých emoji a moderátor by mohl měnit emoji v příspěvcích, aby nedošlo k nečekaným situacím. Krom toho všechno nemá emoji. Bylo by to vymezený, nebo by snad měl existovat způsob jak použít něco jiného a kombinovat? 🎁+⚽️ =zabalený mýč.
S tím zpětným dokazování je to dobrý nápad. Mohlo by jít i vytvářet návrhy jak jde navázat.
Určitě by na některých místech nešlo jít zpět. Stav inventáře by mohli někdy měnit. Muselo by se to nějak nastavit. I ti co to nechápou se mohou zúčastnit a někdo by to musel todělat pro automat.

Já to tady čtu a jaksi jsou věci kterým rozumím. Ale pak jsou věci kde nerozumím ani slovo.

honzot: Přemýšlel jsem nad tím dál…
Co se týče inventáře posbíraných věcí, bál bych se, že lidi budou slova v definici skloňovat. Našel jsi dvě kladiva a podmínka bude na minimálně jedno kladivo… a systém by nepoznal, že je to totéž. Možná by pomohlo emoji. Najdeš „+2 🔨“ a podmínka bude „🔨>1“… a je to. Všechny použité emoji znaky budou sbíratelné věci.
Ale to znamená, že bychom nejdřív museli konečně dořešit emoji.
Další otázka je, jak by se příspěvky provazovaly dohromady. Jedna možnost je mít v příspěvku popsané čudlíky a v nějakém dalším na tyto názvy navázat. Ale to by zase hrozilo, že ten text někdo zkopíruje špatně/nepřesně, nebo že pozdější vývoj nevyužije cesty, které starší příspěvek naplánoval. Lepší by asi bylo odkazovat zpětně. Příspěvek by vyrobil místnost… a zároveň cesty z jiných existujících místností. To by šlo ideálně přes odkaz na ty jiné existující místnosti = na starší příspěvky. A v těchto odkazech by asi měla být i případná podmínka na věci v inventáři… protože různé cesty můžou potřebovat různé věci.
Příspěvek by tedy vypadal nějak takto:
(odkaz na „...prispevek/123“)Nakrmit králíka (🥕>1)(konec)
(nadpis) Krmíš králíka
Králíkovi chutná.
-1 🥕
Z každé místnosti půjde jít i zpět, cesty by asi měly být obousměrné (nebo možná jen někdy?). Opakované průchody stejnou místností by neměnily stav inventáře (nebo možná u něčeho ano a u něčeho ne?).
Myslím, že se z toho klube logicky dostatečně silný aparát… ale nejsem si jistý, že by mu opravdu rozuměli všichni, kdo by se společného vymýšlení příběhových her chtěli zúčastnit. Mám nad tím dál přemýšlet?

Mohlo by to jít, ale nevím jak ten zápis. Napadlo mě něco takového:
zakoupení třešní
Koupils třešně! Tady jich máš plný koš!
?:trešně =+ 100
?:peníze =- 50
Chceš jít
--pryč z obchodu = venku
Nebo
-- nakupovat dál = obchod
Je to ale složité. Konec bych tam nedával.

Nečetl jsem, co jste tu všechno navrhovali, ale napadlo mě už dříve, že bych nejspíš dokázal vyrobit podporu pro textovou hru plněnou nástěnkami.
Hrubá představa:
- Moderátor nástěnky by fajfkoval příspěvky, které se mají do hry zařadit.
- Příspěvek by obsahoval nadpis, který by specifikoval, kde jsme, pak nějaký text (případně i obrázek) a pak popis, kam jde jít dál (tzn. nadpis dalšího příspěvku).
- Šlo by možná vymyslet i nějaký postup, jak popsat, co má hráč u sebe za věci, co získává či ztrácí. A pak specifikovat podmínky, že když hráč něco má, řeší tento stav jiný příspěvek (jako by tedy šel jinou cestou).
- Konec hry… no, asi hra nemusí mít žádný konec. Prostě bude rozvíjená, dokud to někoho bude bavit.
Dává to trošku smysl?
Neměl bych ale vymýšlet nějaké složité způsoby zápisu. Už i to, že slovníkové nástěnky potřebují rovnítko mezi slovem a legendou, je soudě dle některých příspěvků moc náročné na pochopení.

Koukám trochu to tu umírá. Dávám to tu zase nahoru. Tedy nevím co chce dělat autor. Jestli se první domluvit v té klubovně, nebo něco jiného? Klidně pište nápady i sem.

Taky by tam mohlo být třeba více postav za které můžete hrát. Nemusíme se limitovat na jednu postavu. Ta postava muže ale nemusí změnit příběh, klidně to třeba bude jen taková „kosmetická věc“. Třeba že by se podle postavy změnily trochu dialogy, nebo se může změnit příběh celý. Záleží taky na tom kolik by se připojilo lidí takže tak.

Teoreticky by to mohlo mít nějakou spojitost s Alíkem. Že by v té hře se nějak mohl Alík vyskytnout nebo by se teoreticky dalo hrát za Alíka.

U toho věrvění příběhu - dávalo by smysl že někde se nastaví proméná a ovlivní cestu i jinde? Např. Někde jsi naštval někoho, takže se vyloučí možnost být s ním kamarád?
To s tím tématem platí pořád - na začátek je potřeba ho zjistit.

Myslím, že nemusíme začít hned. Spíš by bylo dobré rozdat nějaké role, kdo by měl být za co zodpovědný.
Mohli bychom si domluvit nějaký sraz v klubovně, tam to prodiskutovat a výsledek z té diskuze hodit sem do nástěnky.
A jinak můžu trochu rozvést tu svou představu „příběhové hry“:
Představoval bych ti to jako takovou lehce interaktivní obrázkovou dětskou knížku.
Hráč/čtenář by začal na nějaké obrazovce - což by byl obrázek nějakého místa, byly by tam nějaká postava nebo postavy a pak dole text.
V tom dialogu by občas mohla postava položit otázku, na které by bylo možné odpovědět více způsoby, a na základě té odpovědi by se ten příběh mohl větvit.
Říká se tomu Vizuální román a je to oblíbené v japonsku.
Co si myslíte o takové formě?
Nejsem si ale jist, jak by bylo snadné koordinovat spolupráci více lidí.
Možná by ten koncept šlo trochu upravit, že by se hráč/čtenář mohl přesouvat mezi vícero lokacemi libovolně. Pak by to klidně mohla být hromada krátkých dialogů, každý klidně od jiného autora a jen semtam by mezi nimi mohla být nějaká spojitost.

Upravil jsem příspěvek, začít hlavně až máme domluvené co vlastně chceme ale až víme co chceme chce to začít dělat co nejdřív, jinak se to bude furt odkládat.

Formou garticu by to šlo - člověk který píše ten příběh si může i zahrát.
Začít hned?
Můžeme.
Pro všechny:
Zkuste vymyslet téma a nějaký začátek.

No tak tedy to co zde navrhl YOYO mě přijde zajímavé. Ale tedy zase ono je něco jiného něco vymyslet, ale zrealizovat to je něco jiného. Pokud už bys me chtěli něco takového udělat potřebuje to aktivní vývoj (nemusí být přímo nejvíc aktivní ale aspoň nějaký, aby to třeba nebylo dokončené za půl roku kdy na to všichni zapomněli.) něčeho co by např pokud chceme ten systém typu že bude se postupně vyvíjet příběh obrázkama a příběhem nebo mě ještě napadlo že by mohlo být něco typem garticu. Kde někdo dostane kus příběhu a má to namalovat pak to další napíše k tomu obrázku nějaky příběh a tak to pokračuje dál, ale teda to jsem vymyslel teď takže to neberte nějak vážně. Tak bude se do toho muset pustit více lidí. Ale myslím že to dopadne tak že hodně lidí prostě řekne „zůčastním se" ale ono někdo musí první začít (nejspíš programátoři kteří první musí udělat nějaký ten systém) a pokud někdo nezačne tak to tady bude zapomenuto jako mnoho dalších nástěnek. Proto by si musel autor nástěnky trochu víc zorganizovat co kdo má dělat a kdo má začít HNED pokud tedy chce něco takového udělat. Ale zaprvé se musíte rozhodnout co vlastně chcete.

YOYO:
mohal by to být třeba nějaká příběhová hra
To je super nápad! Chtěl by někdo?

Ja se klidne muzu pridat, zatim jen asi ilustrace a tak, ale pozdeji i programovani

honzot,
a co kdyby tím projektem bylo toto: Měl by smysl Alíkův webhosting? ?
Blog mi nepřijde užitečný, kdo chce psát články, ať raději píše do Alíkovin.
Dobrým nápadem by mohlo být udělat nějakou hru, ta by mohla být pak tady na Alíkovi. (Vývoj vlastních her)
Ta hra by mohla být koncepčně udělaná tak, že by nemuselo být potřeba aby všichni kdo se na jeji vyrobě budou podílet by museli umět programovat, mohal by to být třeba nějaká příběhová hra a většina lidí by mohla jenom dodávat nové obrázky a dialogy.
A jeden takový čistě obrázkový projekt už vzniká tady: Stavíme Alíkovu věž!

Pokud bych se mohla přidat tak bych byla ráda. Klidně bych něco nakreslila nebo můžu i napsat básničku či povídku

Já jich moc neznám :D takže klidně cokoli. Každopádně hledám. Wz má výhodu že jde nastavit možnost editace pro více účtů.
předchozí | 12 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 25. června 2022 v 16:31
- Založil:
- honzot
- Obsahuje:
- 43 příspěvků
- Moderátor:
- honzot
(architekt)