Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Útok na Vrbětice

    Co si myslíte o tom, že i u nás už Rusko zasahuje?
    Nebo se naše vláda mýlí a byl to někdo jiný?
    Rozpovídejte se, budu rád za vaše názory.

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 2 měsíce.
    Příspěvek z 28. října 2025 ve 13:46, upravený po 2 minutách.
    JáJá1 v něm napsal:

    O tom, že to tehdy udělali Rusové není pochyb, otázkou je pouze to, zda to pachatelé udělali sami za sebe, nebo dostali rozkaz od nejvyššího vůdce Vladimíra Putlera k sabotáži.
    Celou pravdu se zřejmě (i kvůli tomu, že se to hlavně vyšetřovalo za minulé vlády a ta, tedy přesněji Hamáček, to podcenila) už nikdy nedozvíme.

    Prodleva 10 dní.
    Příspěvek z 18. října 2025 v 10:28.
    VelkýBochník v něm napsal:

    smejky225: Právě proto píšu, že záleží na míře, ale sám o sobě bych k tomu sahal až úplně na závěr a třeba když se ani ten člověk slušně nebaví. Na diskuzích pod články třeba u iDnes lze přímo odradit od spekulací „boxíkem" s názvem SPORNÝ OBSAH, kde je vypsaná podložená pravda. Ale mazání jako takové vede většinou akorát k otázkám o tom, jestli je diskuze skutečně nestranná. Navíc je to princip, který nejvíc záleží na daném posuzovateli, což, pokud je jich na tom webu více, vytváří rozdílné a ne moc přehledné mantinely pro diskuze...

    Příspěvek z 18. října 2025 v 10:10.
    smejky225 v něm napsal:

    Občas je třeba mazat kraviny. To je stejné, jako kdyby tu někdo psal, že nebyl holokaust a popíral ho. Bylo by rozumné takovým názorům dávat prostor ve veřejném prostoru?

    Příspěvek z 18. října 2025 v 10:00, upravený po 6 minutách.
    VelkýBochník v něm napsal:

    lék: Krom toho vzhledem, že jsme…

    lék: S tímhle nevím, jestli úplně souhlasit. Dezinformace jsou jedna věc, ale názor je věc druhá. Jakkoli nesdílím Yakariho názor (což ostatně dobře víte), tak je důležitá svoboda slova a myslím si, že podobná věc, jako mazání některých nepopulárních názorů, se děje v totalitních zemích. Pokud by to byly skutečné lživé informace, pak asi souhlasím pouze v extrémních případech. Takhle si totiž dokážou cenzuru zdůvodňovat právě v diktátorských režimech - vždycky to také začíná nějakým „bezpečnostním argumentem“ proč danou věc cenzurovat. Občas ale stačí požadovat zdroj informací a ten pak posoudit...

    Myslím, že potlačování názoru jedné strany je diktátorské. Hodně to vnímáme, když je to ta „naše" strana, ale snadno se lze sám stát diktátorem, pokud nesouhlasím se stranou druhou... Bacha na to...

    Krom toho sama diskuze je založená na protichůdnosti názorů.

    Příspěvek ze 17. října 2025 v 10:58.
    YakariSioux v něm napsal:

    lék: Dobře, tak můžeš pravdu přeformulovat tak, aby to bylo stejně snáze čitelné jako ty kecy od dezinformátorů.

    Příspěvek ze 17. října 2025 v 10:12.
    lék v něm napsal:

    Krom toho vzhledem, že jsme na dětském webu, tak považuju za sebe jako přímo nevhodné, aby tady YakariSioux šířil dezinformace. Většina z nás tady ví, že hodnota toho, co tu Yakari sdílí, není mnohdy nějak valná, ale YakariSioux by si měl uvědomit, že tu jsou i děti a ty zatím nemusí úplně dokázat kriticky posoudit, co je dezinformace a co ne.

    Pokud je jeho výmluva, že se dezinformace snadněji čtou, pak bude pro nás snadnější mu tyto příspěvky mazat, případně mu zakázat přispívání do nástěnek.

    Příspěvek ze 17. října 2025 v 5:12.
    smejky225 v něm napsal:

    Prostě šířit vědomě tyhle bláboly je kravina. Je jich plný internet a normální člověk je přehlíží a sleduje ověžené zprávy.. ČT, idnes a tak dále (uznávám, mohou být také nepatrně tendenční, ale vyloženě nesdílí lži).

    Příspěvek z 16. října 2025 ve 23:21.
    Havířovák v něm napsal:

    YakariSioux: Celkově se tyto lži mnohem snadněji poslouchají a čtou. - no mě se to třeba četlo hrozně. :-D
    Jak to? To už je cílení. Možná studiem psychologie bychom odhalili příčinu efektivity. Záleží na cílové skupině. Třeba u skupiny lidí s vysokoškolským vzděláním jsou méně efektivní. Dále tam může být i nějaká citová vazba. Starší generace vzdělávané za minulého režimu. Našel jsem ve sklepě učebnici branné výchovy ze 70. let. Je to velice zajímavé čtení. Citát Gottwalda, že bez Sovětského svazu nemá „náš“ lid budoucnost a podobně... A hlavním „zlým a ošklivým“ je pochopitelně USA a západní svět. Nicméně pro ty lidi bylo mnohdy dětství nejkrásnějším obdobím života. Pro koho taky ne? A když se objeví něco takového, může být, že jim to ta léta podvědomě připomene, a snáze to přijmou.

    Lidé, kteří tento obsah tvoří jsou velice chytří. Přesně vědí kam mířit. Není nad rozdělenou společnost. Dohnat lidi do stavu, kdy přijmou cokoliv, jen aby to mohli použít proti názoru druhých a ani si neověří, zda je to pravda. Osobně se děsím, kam to může ještě zajít. S rozdělováním společnosti jde ruku v ruce vzrůstající násilí, což lze ve světě pozorovat. A ano, i tohle živí dezinformátoři, ať už slouží komukoliv. Když se dva perou, třetí se směje. Když se dva hádají, pohlceni emocemi nesledují, co vlastně dělá třetí. Ale to už ve svých filosofických úvahách odbíhám úplně jinam. :-D Zkrátka: autoři velice dobře vědí, proč to píšou, jak to psát a podobně, aby to mělo co největší efekt.

    Cirilla12: Kdo je náš prezident? Možná jsi chtěla spíš řešit, kým byl náš současný prezident. Komunista totiž skutečně není, členství už dávno nemá. Slovíčkaření.:-D Ale to je do jiné nástěnky.
    Petr Pavel

    A teda srovnávat politicko-ekonomickou unii, jejíž směřování může každý občan ovlivnit ve volbách, se zemí s režimem, který aktivně potlačuje lidská práva a kde československý občan nemohl volit nikoho, a i kdyby mohl, stejně by nemohl volit nikoho jiného než členy jedné strany a tudíž nemohl ovlivňovat její politické směřování, to je teda silné kafe.:-D

    Příspěvek z 16. října 2025 v 17:51, upravený po 3 minutách.
    YakariSioux v něm napsal:

    smejky225: Jak už jsem psal: Pravda a skutečnost je většinou složitější než jakákoliv konspirace a dezinformace dávající větší smysl, proto jsem se chtěl tady o jednu z dezinformací taky podělit.

    YakariSioux: Když se vrátím k něčemu…
    Všichni se pak nakonec chytnou dokola za ručičky, budou hezky tancovat do kruhu, kolem nich budou růst na louce kytičky, bude tam svítit sluníčko a vyjde na obloze i duha po dešti.

    Příspěvek z 16. října 2025 v 15:03.
    smejky225 v něm napsal:

    Yakari, zeptám se, kolik bereš rublí za tvou hloupost, když šíříš ruskou propagandu? A co říkáš na akutní okenytýdu, aneb odpůrci Putlera vypadávají z oken nebo je to snad lež?:(

    Příspěvek z 16. října 2025 ve 14:39.
    YakariSioux v něm napsal:

    Havířovák: Dobře, jenom bych chtěl poukázat na jednu věc, i když jsem měl pocit, že se mi povede dát pravdu na rovinu: Ona ta skutečnost a pravda je často nebo občas hůře poslouchatelná a složitá až komplikovaná. Tyto falešné zprávy slibující odhalení pravdy jsou často psány tak, aby je i méně inteligentní lidé snadno pochopili do souvislosti a byly snadno pochopitelné. Celkově se tyto lži mnohem snadněji poslouchají a čtou. Jenže jak to?

    Příspěvek z 15. října 2025 v 19:04.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Havířovák: Děkuji za bezmeznou trpělivost při vysvětlování. Já bych to nezvládl.

    Příspěvek z 15. října 2025 v 18:11.
    Havířovák v něm napsal:

    Vím, že to sem trochu nepatří, proto pokud by byla vhodnější nástěnka, poprosím o přesunutí i s příspěvkem, na který reaguji.
    ----

    Mě to nedá nereagovat. Osobně si totiž myslím, že dezinformace mohou způsobit velké škody, zvláště tady. Dovolil jsem si tedy se na to podívat a najít pár sporných bodů.

    1) Je zmiňován pan exministr Zaorálek. Hromadné zavírání ambasád v Sýrii začalo ale dříve a o neuzavření ambasády původně rozhodl Schwarzenberg. ((první odkaz))

    Pokračováním české ambasády byly naopak zastupovány i zájmy USA. (druhý odkaz)

    2) A teď to hlavní. Jako jedna z motivací je zmiňován ministr financí Andrej Babiš. Ten stejný Andrej Babiš, který o pár let později oznamoval, že jsou nezvratitelné důkazy o zapojení GRU. Je zmiňován výrok Kongo, ten ale zazněl až po výbuchu, v pořadu Otázky VM. Dohledával jsem výroky z období před výbuchem, kde by kritizoval muniční sklady. Nenašel jsem jediný.

    Jaká inventura, při které by se na vše přišlo? Vlastníkem munice byla společnost IMEX Group, byla to tedy soukromá munice a stát k ní neměl vlastnické právo. Odnětím provozovat muniční sklad by donutil IMEX přestěhovat to jinam a dostal by zpět prázdný sklad. Ministerstva financí se to vůbec netýkalo.

    A vlastně ani není zřejmé, kdo to organizoval. Česká vláda? Když američanům dle téhož textu vadil premiér a ministři vlády další? České tajné služby? Když policejní důstojníci nemají problém udělat puč a zbavit se vlády, tak proč prostě neodstaví i další vládu? Minimálně u ministra financí by k tomu měli záminek plno. Soukromé společnosti? Když to můžou utopit ve finančních závěrkách a přes policii by jim to s napojením na tajné služby prošlo?

    Proč místo nenápadného utopení a odepsání v účetnictví spektakulárně vyhodit celý sklad do povětří? Toho si nikdo nevšimne? A ještě k tomu dvakrát?

    Další typické znaky dezinformací:
    Úvod hrající na emoce
    organizovaná skrze pobočky CIA na Blízkém východě - Zdroj?
    jak vyplývá to z jednoho z dokumentů věděl. - Kterého?
    Náš zdroj nám napsal - Kdo? Já taky mohu tvrdit, že mi jeden správce Alíka pod příslibem anonymity řekl, že jeden z posledních pisatelů na tuto nástěnku je jen chatbot.:-D Čili relevance nulová. Proč to nedal médiím, když se tak američani obávali, že se to dozví? A tak dále.

    Takže prosím, Yakari, příště než začneš přidávat řetězové e-maily na Alíka, ať už je důvodem být v opozici za každou cenu, i za cenu toho, že se můžeš pohybovat na tenkém ledě šíření poplašné zprávy; nebo jsou důvody jiné, zkus si ty informace nejdříve ověřit. Zamyslet se kam to píšeš a jaká skupina lidí si to může přečíst, jaké to může mít následky.

    A ostatní bych chtěl upozornit na projekt Českého rozhlasu s názvem Ověřovna. https://www.irozhlas.cz/zpravy-tag/overovna Jsou tam důkladně rozebírány a vyvraceny zprávy podobného charakteru.:-)

    Pravda se nedá zastavit. :-D

    Příspěvek ze 14. října 2025 ve 23:15.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Stejně jako nikdo nemůže prokázat, že němečtí nacisti v Osvětimi zabíjeli Židy, a je zapotřebí vyvážit pohledy obou stran.

    Příspěvek ze 14. října 2025 ve 23:06.
    YakariSioux v něm napsal:

    Tak to teda ne, nejsem ani ruský sluha, ani evropský sluha nebo americký sluha, starám se jen o sebe, a už vůbec ne něčí nok. Jenom mám rád pohledy dvou stran. A kdo z nás může vědět, jak to s těmi Vrběticemi ve skutečnosti je? Kdo to může prokázat, že to bylo tak a ne jinak? Asi z nás evidentně nikdo.

    Příspěvek ze 14. října 2025 ve 21:41, upravený po 3 minutách.
    smejky225 v něm napsal:

    Všichni ví, že Yakari je ruský sluha a nok placený Kremlem.

    Jen si dávej pozor na akutní okenytýdu. V Rusku padají lidi z oken jak hrušky ze stromu. 😄

    Strýček Puťka se nezapře a akutní okenytýda je osvědčená medicína na problémy.

    Příspěvek ze 14. října 2025 v 19:08.
    Havířovák v něm napsal:

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-ve-vrbeticich-zabijeli-rusove-potvrdila-policie-vysetrovani-skoncilo-250730
    Taky už to prošetřené je.
    Ale nevím, zda neodbíháme od tématu nástěnky.

    Příspěvek ze 14. října 2025 v 19:00.
    YakariSioux v něm napsal:

    Tak to se musí všechno prošetřit, prověřit a ověřit.

    Příspěvek ze 14. října 2025 v 18:04.
    Pralinka2 v něm napsal:

    To, že na internetu se to hemží dezinformacemi, není žádná novinka.

    Příspěvek ze 14. října 2025 v 17:53.
    YakariSioux v něm napsal:

    Pralinka2: Rusko na nás zaútočilo už…
    𝙋𝙍𝘼𝙑𝘿𝘼 𝙊 𝙑𝙍𝘽𝙀̌𝙏𝙄𝘾𝙄́𝘾𝙃 – 𝙉𝘼𝙇𝙀𝙕𝙀𝙉𝙊 𝙉𝘼 𝙄𝙉𝙏𝙀𝙍𝙉𝙀𝙏𝙐. 𝙅𝙖𝙠 𝙩𝙤 𝙫𝙞𝙙𝙞́𝙩𝙚?
    ► Rusy jsme obvinili bez důkazů, ale jednou všechno vyjde najevo, protože pravda se nedá zastavit.
    Člověk, který byl u prvního policejního vyšetřování výbuchů ve Vrběticích promluvil pod podmínkou anonymity, a poskytl nám informace o tom, co se ve tam v roce 2014 skutečně stalo.
    Začalo to v lednu 2011 Arabským jarem, které postupně zachvátilo Severní Afriku i Blízký Východ.
    Snaha o svržení Kaddáfího v Libyi a Asada v Sýrii byla organizovaná skrze pobočky CIA na Blízkém Východě.
    Povstalci v Libyi i v Sýrii potřebovali zbraně, ale Američané jim zpočátku dodávat americké zbraně nechtěli.
    Arabští povstalci upřednostňovali Kalašnikovy AK-47 a jejich deriváty, československé SA-58 a granátomety RPG-7.
    Tyto se v hojném počtu nacházely v muničních skladech v České republice, které spravovaly české soukromé firmy.
    Američané se proto podle našeho zdroje rozhodli v létě 2011 kontaktovat české tajné služby a od září roku 2011 začaly ze skladů ve Vrběticích přes prostředníky proudit dodávky zbraní a munice do rukou povstalců.
    Když vyšetřování ukázalo, že se tak dělo v rozporu s českými zákony, nastal problém.
    Některé zbraně totiž končily u Daeš, tedy, tehdy pobočky Al-Kajdy, jak na to vládu v roce 2011 upozornila jedna z českých tajných služeb.
    Daeš se později transformovala do ISIL a sloučila se s fundamentalisty odštěpenými ze syrské Free Syrian Army.
    Protože se Daeš zbraně dodávat nesměly, hrozilo ČR obvinění z podpory terorismu a z porušování zbrojního embarga.
    V květnu 2011 to bylo podle vyšetřovatele rozhodnutím vlády “ošetřeno”, že pomoc povstalcům bude probíhat neoficiálně přes soukromé sklady v ČR.
    Schwarzenberg o dodávkách zbraní v rozporu s mezinárodními normami z českých muničních skladů do Libye a do Sýrie, jak vyplývá to z jednoho z dokumentů věděl.
    EU přitom zrušila embargo na vyzbrojování syrské opozice až v květnu 2013. Česká vláda v té době balancovala na ostří nože nelegálního obcházení mezinárodních zbrojních embarg.
    Počátkem června 2013 vypukl proti Nečasovi puč policejních plukovníků, kteří obvinili jeho přítelkyni Nagyovou z přijímání úplatků a nepřiznaných darů od lobbistů, přičemž měla současně úkolovat několik důstojníků vojenského zpravodajství sledováním Nečasovy tehdejší manželky.
    Nečas vadil Američanům i v souvislosti s dostavbou Temelína a jeho dobrých vztahů s Dmitrijem Medveděvem.
    Nečas pod tlakem 10. 7. 2013 odstoupil, vláda padla a na říjen 2013 byly vypsány předčasné volby.
    Nastal další problém, když v Sobotkově vládě do funkce ministra zahraničí přišel Američany neoblíbený Zaorálek, který odmítl zrušit českou ambasádu v Damašku, zatímco západní země je na povel USA začaly uzavírat.
    Nástup Babiše na ministerstvo financí ohrozil tajné dodávky, když začal kritizovat nehospodárnost, že muniční sklady státu mají v pronájmu soukromé firmy a dokonce jednu z firem ve Vrběticích obvinil z černého vývozu zbraní do Konga.
    Převod skladů pod ministerstvo obrany by znamenal inventuru, která by vše odhalila.
    Náš zdroj nám napsal, že Američané měli obavy z úniku informací do médií a rozhodli o “zametení stop”.
    Operace byla provedena nadvakrát:
    K prvnímu výbuchu došlo 16. 10. 2014, tlaková vlna, přestože zabila dva lidi, neměla očekávanou kumulaci.
    Druhý zásah 3. 12. 2014 byl již devastující – čekávaný výsledek se dostavil a výbuchy zametly všechny stopy.
    Taková je pravda o explozích ve Vrběticích.◄

    Prodleva 3 roky.
    Příspěvek ze 17. listopadu 2022 v 17:13.
    JáJá1 v něm napsal:

    To jo, toto bohužel není pravda.

    Příspěvek ze 17. listopadu 2022 v 15:14.
    MichP v něm napsal:

    Myslím že bychom si mohli zavzpomínat na Vrbětice.

    Dostali jsme se díky ním mezi první dvě země které se dostaly na seznam nepřátelů Ruska a o rok později začala válka na Ukrajině kde jsou snad skoro všechny země nepřátele Ruska :-D

    Prodleva rok.
    Příspěvek z 19. července 2021 v 10:27.
    Rodé v něm napsala:

    Najednou to úplně utichlo, teď v novinách nenajdete ani zmínku o Vrběticích

    Prodleva 2 měsíce.
    Příspěvek ze 17. května 2021 v 10:24.
    Rodé v něm napsala:

    Já si úplně nejsem jistá, že se Rusko nechystá k nějakému většímu plánu. Lidi by na to měli. Doporučuji zhlédnout dokument Provinční městečko E (teď je na ČT).

    Příspěvek z 16. května 2021 ve 23:25.
    Killercow v něm napsala:

    Podle mě s tím Rusko jen zbytečně šaškuje, ať s tím dá do prkvančic pokoj... :-E jinak ten Hamáček si to teď pěkně pohnojil, pravděpodobně z něj už teče hnojůvka :-|

    Příspěvek z 16. května 2021 ve 23:15.
    VelkýBochník v něm napsal:

    KrálíčekSušenka: Myslím si, že Rusko už dávno není tím obrem, co by si mohl dovolit zabrat všechny státečky okolo. To bylo dřív. Už jenom to, že nás Putin společně s Amerikou napsal na jakousi „černou listinu“, je, myslím si, známka toho, že se může akorát tak snažit zastrašovat. V roce 68 Rusko prostě vlítlo do Evropy a bylo vymalováno. Teď už na podobné manévry nemají, tak zvedají prstíček a hrozí. Neříkám, že by Česko nezdolali, ale znamenalo by to proti sobě poštvat celou Evropu a USA a na to opravdu nemají. Pes, který štěká, nekouše;-D (ale berte to pouze jako mojí domněnku;-)).

    Příspěvek z 16. května 2021 ve 20:39.
    KrálíčekSušenka v něm napsala:

    Já jsem docela ráda, že jsme "jen" na černé listině a nevyhlásilo nám Rusko válku...

    Příspěvek z 16. května 2021 ve 20:29.
    JáJá1 v něm napsal:

    Tak je 3. verze - bylo tam manko, tak to vyhodili do povětří.

    Příspěvek z 15. května 2021 ve 21:31.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Zeman uráží kdykoli kohokoli a žádný důvod k tomu nepotřebuje.

    Příspěvek z 15. května 2021 ve 21:12, upravený po 3 minutách.
    VelkýBochník v něm napsal:

    Otázka je, jestli bys to samé dokázal říct kdybys byl v kůži té moderátorky. A druhá otázka je, jestli by si to dovolil také někdo jiný než pouze náš sebevědomý pan prezident;-D
    Podle toho se pozná slušnej člověk od hulváta, že se dovede ovládat ať si myslí cokoli. A to by měla být vlastnost prezidenta.

    Statistika…