Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Válka na Ukrajině

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 25. července 2022 ve 22:47.
    Pitrys v něm napsal:

    Já si myslim že kdyby někdo v Rusku řekl na ulici do televize že Putin je vůl tak to ta televize stejně nezveřejní 8-D

    Příspěvek z 25. července 2022 ve 21:53.
    Colossus v něm napsal:

    Kdo nesouhlasí s režimem a bojuje proti němu, je pro mne hrdina. Kdo souhlasí navenek, je oportunista. Kdo souhlasí i z přesvědčení, je zločinec.
    Až tato válka bude vyhrána a na tribunálu se budou trestat nejen ti, co byli s Putinem myšlenkově, ale i ti, co to jen tahali na oko.
    Nikdy mi k srdci nepřirostli ti, kteří v minulém režimu byli ve straně kvůli výhodám.
    Kdo chce, mlčí.

    Příspěvek z 25. července 2022 ve 21:25.
    ShabadacaG00D v něm napsal:

    Colossus Jak jako neomlouvá? Ti lidé třeba ve skutečnosti s Putinovým režimem nesouhlasí, ale když si mají vybrat jestli půjdou do vězení, nebo jestli řeknou že s Putinem souhlasí, je jasné že si vyberou druhou možnost. Co by sis vybral ty?

    Zkus si ten příspěvek od -MM- přečíst ještě jednou...

    Příspěvek z 25. července 2022 v 10:57.
    Colossus v něm napsal:

    Však ona se nakonec pravda ukáže. Nicméně propaganda a nesvoboda ty lidi neomlouvá.

    Příspěvek z 24. července 2022 ve 23:02.
    –MM– v něm napsal:

    Papoušek_Nfnf: Opakuješ dojmy, které jsem ti dopoledne zkoušel vyvrátit. Tím, že do argumentu přidáš tři utržené končetiny, mu nezvýšíš přesvědčivost…

    Takže znovu shrnu:

    1. V zemi, kde neprobíhají svobodné volby, skutečný názor lidu neznáš.
    2. V zemi, kde vládne totalita, jsou lidi hodně opatrní, komu co říkají.
    3. V zemi, kde je umlčená opozice, mají lidi menší rozhled. Vždy!
    4. Pozoruješ a slyšíš jen malý zlomek tamních obyvatel.
    5. Ani seriózní zpravodajství nemůže mít přesná data.
    6. Propaganda prosazuje dojem jednotnosti.

    Ještě bych mohl doplnit sedmý bod, že je to vlastně skoro jedno, co si řadoví Rusové myslí, protože stejně vlastně o ničem nerozhodují. Můžou být nanejvýš v roli fotbalového fanouška, který fandí svému (nebo soupeřovu) týmu…

    Za další hodně ruských významných osobností, kteří jsou proti Putinovi a proti válce, potvrzují, že v Rusku většina lidí podporuje Putina i válku
    Jak to vědí?

    Příspěvek z 24. července 2022 v 16:25.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    Pořád měli přístup k internetu, ted přesně nevím ale oni sami říkali že kdo chce ten přístup má a ty různé hrůzy co se dějí na Ukrajině oni ukazují sami na všech televizních kanálech včetně vybombardovaného nádraží a nemocnic atd. i včetně mrtvých zakrvácených dětí a dospělých na těch místech, po všech jejich útocích hned ukazují to v televizi. Také hodně Ukrajinců od začátku války informují své známé a příbuzné kteří žijí v Rusku o těch hrůzách co se dějí na Ukrajině. Tedy není možné že Ruský národ o ničem neví a také nepochopí kdo to všechno dělá a kdo vybombardoval všechna ta Ukrajinská města a některé z nich i obsadili a chystají se prohlásit za Ruská města, to všechno oni ví, schvalují a nemůžou se dočkat až to nastane.

    Příspěvek z 24. července 2022 v 15:23.
    Pitrys v něm napsal:

    Že prý v Rusku tohle neukazují a tak to lidi v Rusku nevědí.

    Příspěvek z 24. července 2022 v 15:19, upravený po 13 minutách.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    -MM-: Když někdo provádí průzkumy např. Telefonicky nebo nezávislí reportéři zastavují lidi na ulici např. i přímo v Moskvě nebo Petrohradě a ptají se jestli jste za válku nebo za Putina tak nemusíte k tomu vyjadřovat se, nikdo jich nenutí k odpovědi, ale vidíme že většina z nich radostně odpovídají že to co dělá Putin a Rusko že je to správně. Když myslím tento týden Rusové bombardovali Ukrajinský kulturní dům tak spustila se na internetu Ruská reakce v tom smyslu že ty ruské bomby takhle tam musí lítat neustále, ukazovali to na ČT 24 ve zprávách, ta fotka u kulturního domu s rozbitým kočárkem a mrtvým dítětem a s nohou od matky toho dítěte obletěla celý svět. Také jsem viděla video s čtyřletým Ukrajinským chlapcem kterému kvůli ruským obstřelům urvalo 3 končetiny, zůstala mu jenom 1 noha, je to opravdu hrůza a takových dětí je v Ukrajině bohužel hodně a taky hodně je jich mrtvých. Navíc reportéři kteří dlouho pobývali v Rusku a jsou tam i ted včetně Českých potvrzují obrovskou podporu Putinové války a samotnému Putinu. Za další hodně Ruských významných osobností kteří proti Putinovi a proti válce potvrzují že v Rusku většina lidí podporuje Putina i válku, dokonce jeden z nich byl u nás na ČT 24, je to známá osobnost v Rusku a není on politikem, jmenuje Andrej Borisovič Zubov, on je historik, politolog a religionista. Také sleduji Radio Svoboda a pochybuji že ty informace které tam jsou, jsou lživé.

    Příspěvek z 24. července 2022 v 10:14.
    –MM– v něm napsal:

    Papoušek_Nfnf: Jak se pozná, co v nějakém státě chce většina lidí?
    Vždyť to je přeci ten základní ohnisko sporu – jediný spolehlivý mechanismus, jak zjišťovat převažující názor lidí, jsou svobodné volby. Všechno ostatní je pouze zbytečný šum a je jedno, z jakého pochází zdroje.

    Tyhle věci od běžných Rusů je slyšet a vidět na různých Youtube kanálech
    Nedůležité. Jednak názor většiny publikujících nemusí odpovídat názoru většiny všech, jednak vycházíš z velmi malého vzorku, pravděpodobně navíc vychýleného výběrem nějakého člověka nebo algoritmu. Youtube ti rád doporučí videa, která tě nejvíc nadchnou nebo naštvou, protože tím nejlépe udrží tvoji pozornost.

    a na ruských televizních kanálech
    Nedůležité a navíc i strašně nedůvěryhodné!
    Samozřejmě, že ruská propaganda tlačí názor, že všichni Rusové milují Putina.
    Samozřejmě, že ukrajinská propaganda tlačí názor, že každý Rus je hrozba.
    Dokud v Rusku neexistují svobodné volby – a se vším všudy, tedy i s možností opozice veřejně a nahlas zpochybňovat kroky vlády – tak je jakékoliv vyčíslování podpory běžných Rusů úplně marné.

    Jak asi probíhá takový výzkum veřejného mínění? To si zajedeš na Sibiř a zeptáš se na ulici náhodného člověka, který tě nezná, jestli souhlasí se svojí totalitní vládou? A ten člověk se nejspíš zamyslí, jestli se mu víc líbí pobývat v ruském státě, nebo v ruském vězení… a přesto 20 % otevřeně přiznává, že s vládou nesouhlasí? To není zase tak málo.

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 23:31, upravený po 10 minutách.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    lékařský: Ne není to mým cílem, vyjadřuji jen svůj názor a postoj k věci, když s něčím nesouhlasím tak to napíšu a doložím odkud ty informace mám.

    ShabadacaG00D: Nejsem pro stát který bezdůvodně vojensky napadl jiný suverénní stát a denně zabijí, znásilňují a znetvořují nevinné mírné děti a dospělé a kde většina lidí skanduje a propaguje slovy „za Putina, za válku!“, také říkají „tak co s těmi Ukrajinci dělat? Je třeba je všechny vyvraždit.“. Tyhle věci od běžných Rusů je slyšet a vidět na různých Youtube kanálech a na ruských televizních kanálech. Pořád všude vidím a slyším včetně České ČT 24 že kolem 80% Rusů je za Putina a za válku, mám to i ze zahraničních různých zdrojů včetně cizích televizí

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 23:05.
    ShabadacaG00D v něm napsal:

    Papoušek_Nfnf ty jseš na straně Ukrajiny nebo RuSSka?

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 22:50, upravený po 9 minutách.
    lékařský v něm napsal:

    Papoušek_Nfnf: A je cílem diskuze přesvědčit ostatní, že jsi celou dobu měla pravdu ty?

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 22:38, upravený po 11 minutách.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    Většině lidem nemá smysl něco vyvracet, protože když něčemu chtějí věřit tak těžko jich přesvědčíš o opaku. Takové lidi věří jen svým zdrojům které sami vyhledávají, jiné zdroje je nezajímají

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 22:25.
    ShabadacaG00D v něm napsal:

    Jenže někdy je dobrý, aby ho ostatní upozornili, že to v či věří není úplně pravdivé. Minimálně mu třeba nabídnout jiné zdroje. Propaganda je totiž někdy dost silná a i normální a chytří lidé můžou skočit na lep. Ale máš pravdu, že každý může věřit tomu, čemu chce. Ale jde taky o to, jestli svoji víru nepromění ve skutky. Dobrým příkladem je třeba islám.

    Mimochodem, jsem hud, jen jsem si změnil přezdívku

    Příspěvek z 23. července 2022 ve 21:56.
    Papoušek_Nfnf v něm napsal:

    Každý věří tomu, čemu chce věřit

    Příspěvek z 23. července 2022 v 19:08, upravený po 3 minutách.
    hud v něm napsal:

    RuSSko ostřeluje Oděsu den po dohodě o vývozu obilí. To je jen důkaz toho, že jakékoliv vyjednávání je k ničemu.

    Prodleva 3 dny.
    Příspěvek z 20. července 2022 v 15:11.
    anet11 v něm napsala:

    fandím ukrajině , to co rusko dělá je špatné a příšerné.ale běžní občané za to nemůžou , oni tu válku nerozpoutaly, jen pár běžných ruských občanů souhlasí s válkou. ruští občané se svou vládou většinou nesouhlasí ale jsou utlačovaní, kdykoliv se nějaký občan odváží něco namítnout je on a jeho rodina krutě potrestaná. tak prosím rusové za to nemůžou, jen ruská vláda to Putin si začal! ne oni...

    Příspěvek z 20. července 2022 ve 14:56.
    –MM– v něm napsal:

    DžungaráčekChlupáček: Vycházejí z jiných informací. Velmi pravděpodobně z více lživých, než ze kterých vycházíme my. :->

    Ono je svým způsobem lákavé prokouknout skrz všeobecně rozhlašovanou pravdu, najít trhliny v tom, co říkají vlivná média, vyslechnout si, co se běžně neříká. Člověk si pak myslí, že ví víc, protože jednou použil cosi jako kritické myšlení. Ale to pochopitelně neznamená, že ta vyšťouraná informace, jakkoliv krásně dotyčnému zní, je pravdivá nebo důležitá.

    Proto si myslím, že je důležité vést diskusi. Opačný názor nezakazovat, tedy nemazat a rozhodně nekriminalizovat… ale normálně mluvit. To je nejúčinnější způsob hledání pravdy. ;-)

    Příspěvek z 20. července 2022 ve 14:14.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Nechápu ty lidi, co podporují Rusko. Však je to hnus, co ty rusáci dělají.

    Prodleva 5 dní.
    Příspěvek z 15. července 2022 ve 23:32, upravený po 2 minutách.
    MonikaJanka v něm napsala:

    PROBASS ∆ HARDI - Hovoryť Kyjiv

    Fahot (THMK) - Enerhodar je Ukrajina

    Alexjazz, Oksana Maslo - Heť!

    Prodleva 17 dní.
    Příspěvek z 28. června 2022 ve 23:42.
    MichP v něm napsal:

    Nějaká dobrá zpráva -

    Turecko, země která bránila vstupu Švédska a Finska nakonec ustoupila, takže poslední překážka spadla a nasvědčuje tomu že už nicmoc nebrání tomu aby se stali členy NATO, Švédsko a Finsko budou strašně důležití členové.

    Protože když se připojí k NATU tak celé baltské moře bude takový rybníček NATA, Petrohradská a Kaliningradská flotila bude de facto uzavřená :-D

    Také Finové mají dlouho hranici s Ruskem, takže kdyby došlo na nějakou pomyslnou válku (což asi nebude, ale i tak) tak NATO bude mít další výhodu :-)

    Příspěvek z 27. června 2022 ve 13:47.
    MichP v něm napsal:

    Rusové jsou v platební neschopnosti, nebyli schopní zaplatit 3,2 miliardy.

    Sice mají rezervy, ale většina rezerv měla na Západu, jenom některé v Číně, a zmrazili to i takové bašty jako Švýcarsko nebo Monako, takže z těch rezerv nemohou platit, sice dostávají více peněz za plyn ale méně za ropu :->

    Ropa je myslím i důležitější než plyn pro Rusko, a ropa jde nahradit, takže vidím že na tomto konfliktu nejspíš vydělají arabské země

    A zajímavé ještě bude až jím dojdou čipy, protože Tchaj-wan kde se vyrábí drtivá většina čínských čipů uvalilo sankce na Rusko

    Prodleva 3 dny.
    Příspěvek z 24. června 2022 v 17:35.
    MonikaJanka v něm napsala:

    Příspěvek z 24. června 2022 v 15:03.
    –MM– v něm napsal:

    Morell: Pro válčení v moderních dobách a navíc s jadernými mocnostmi není moc historických precedentů. Američanům ve Vietnamu nedošly síly, spíš je přešla chuť (což se v demokraciích snadněji stává). Výlety do Afghánistánu od Rusů i od USA také dopadaly tak nějak nemastně neslaně, rozhodně pak nikdo nejásal „Afghánistán vyhrál, útočník byl vyčerpán!“… a i kdyby kvůli Ukrajině teď Rusku docházely síly, co to vlastně znamená? Že by rozebrali tisíce svých atomovek, aby měli co jíst… to asi ne.

    Smutná pravda je, že oni vždycky nakonec můžou vyhrát. Šlo by to přirovnat k počítačové hře, kterou v tuto chvíli Rusové chtějí vyhrát bez cheatů, přestože ty cheaty znají. Chovají se sice jako bezskrupulózní arcilotr, ale pořád nejspíš mají nějakou špetku hrdosti, kterou by v okamžiku shození atomovky na Kyjev ztratili… ale vyhráli by.

    Jediný historický precedens použití atomovky zatím probíhal takto:
    USA: „Vzdejte se, stejně prohrajete, jako už prohráli Němci!“
    Japonsko: „Nevzdáme! Budeme bojovat do posledního muže. Možná nakonec vyhrajete, ale zůstane tu jen spálená země.“
    USA: „☢️“ … a Hirošima je fuč.
    Japonsko: „Co to sakra bylo?“
    USA: „☢️“ … a Nagasaki je fuč.
    Rusko: „My vás také jdeme doklepnout.“
    Japonsko: „Ježkovy voči! Tak to asi nemá cenu.“

    Odmyslíme-li si ideologie a kdo byl hodný a zlý ve druhé světové válce, země A řekne, že se nikdy nevzdá, že obětuje klidně všechno… a země B potřebuje vyhrát a má atomovku… :-|

    Samozřejmě, že teď je situace jiná v tom, že jaderné zbraně má na mezinárodní scéně víc hráčů a někdo z nich by mohl atomový útok Rusku oplatit. Ale že by NATO spustilo třetí poslední světovou válku a riskovalo zánik lidstva jen kvůli konfliktu na Ukrajině, to asi není až tak pravděpodobné.

    Proto mi vychází jako jediné rozumné řešení rozložit co nejdřív Putinův režim, dřív, než bude zahnaný ke krajnímu řešení.

    Příspěvek z 24. června 2022 ve 13:34.
    MichP v něm napsal:

    Morell

    Anebo když v státě zuří jiná válka, třeba povstání nebo občanská válka, jako říjnová revoluce 8-D:-D

    Příspěvek z 24. června 2022 v 11:17.
    Morell v něm napsala:

    Z toho, co o válkách vím, i když to není moc, tak končí až ve chvíli, kdy jedné straně dojdou síly.

    Příspěvek z 23. června 2022 ve 23:46.
    majdula2000 v něm napsala:

    Spíš by to chtělo, aby... Putin... 8=

    Příspěvek z 23. června 2022 ve 23:30.
    –MM– v něm napsal:

    Začínám mít nepříjemné tušení, že optimálním řešením není, aby se Ukrajina ubránila, ale aby zkolaboval Putinův režim. Protože ten režim nebude nikdy ochotný a schopný uznat, že je slabý, nevzdá se, a pokud bude skutečně zahnaný do kouta, tak ukáže, že ve skutečnosti je silný.

    Z tohoto pohledu je možná bohužel taktičtější, když bude Ukrajina velice pomaličku postupně prohrávat. Ale úplně vyhrát proti jaderné velmoci nemůže.

    Pralinka2: Je to zajímavá zkouška globalizované ekonomiky.

    Pitrys: Jak myslíš to, že schválně špatně navedli letadlo? Byla to tehdy docela jednoznačně chyba pilota, viz povídání na Wikipedii. Šíříš nepodložené konspirační teorie. ko

    Příspěvek z 23. června 2022 ve 23:12.
    Pitrys v něm napsal:

    Kdyby padla Ukrajina tak by Rusáci pokračovali do Polska protože i Polsko bylo před první světovou válkou okupováno Ruskem když tam byl car a když po první světové válce bylo Polsko samostatné tak Rusáci přepadli Polsko ale u Varšavy byly poraženi. A když Němci přepadli Polsko tak Rusáci ho přepadli taky protože se s Němcema domluvili a pak postříleli Polský vojáky v Kytyni. A když tam letěl prezident Lech Kaczyński tak schválně špatně navedli jeho letadlo na přistání a prezident zahynul.

    Příspěvek z 23. června 2022 v 18:31.
    Pralinka2 v něm napsal:

    Každá válka vede k nouzi, bídě a nedostatku. A v globalizovaném světě to má dopad i na země, kde se bezprostředně neválčí. Jestliže Rusové blokují ukrajinské přístavy a tím znemožňují vývoz obilí z Ukrajiny, povede to k růstu cen obilí na světových trzích a tím ke zdražování chleba, pečiva a dalších výrobků z obilí, a to i v případě, že by se nějakým zázrakem vyřešil problém s plynem.
    A jestli se Ukrajina neubrání, přijdou na řadu další státy. A přečtěte si ve starých knížkách, jak se žilo civilnímu obyvatelstvu za první a druhé světové války.

    Statistika…