Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Veganství prakticky – veganstvi.cz

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 12. ledna v 16:02, upravený po 46 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Kjuba13,
    je super, že nad takovými věcmi přemýšlíš. Dám ti pár dalších věcí k zamyšlení.

    • Můžou existovat i blbé zákony?
    • V přírodě platí zákon silnějšího - silnější zabije slabšího. V civilizaci jme zvyklí, že silnější naopak ochraňují ty slabší. - Který z těch zákonů je lepší?
    • V přírodě například často lvi zabíjí mláďata jiných lvů - měli by se i lidé inspirovat tímto zákonem?
    • Píšeš že ti vadí zneuctění mrtvých těl. To je fajn. Ale myslíš, že tomu zvířeti sejde na tom co děláš po jeho smrti s jeho tělem, a nebo by spíš bylo rádo, kdybys ho v prvé řadě vůbec nezabil? Nemělo by nám záležet spíš víc na živých bytostech než na mrtvých tělech?
    • Píšeš že pošlapání těla je nedůstojné. Souhlasím. Není ale ještě víc nedůstojné něčí tělo rozřezat na kousíčky, spálit ohněm, rozžvejkat v zubech, nechat projít svým trávicím traktem a nakonec spláchnout do záchodu?
    • V současnosti už lidé maso jíst nepotřebují. Obejdeme se bez něj. Je tedy pravdivé to tvrzení, že „zvíře muselo zemřít“, pokud ho zabili kvůli masu, které ne že potřebují, ale jenom chtějí?
    • Být pro jezení masa (byť málo) znamená být pro zabíjení někoho koho zabíjet nemusíme. Opravdu je to ten nejlepší tábor?

    Nemusíš na ně odpovídat, ale když si je zkusíš promyslet aspoň pro sebe, tak budu rád! :-)

    👉🏻 Na tvou poslední otázku: Stačí krávy neznásilňovat - viz jeden z těch mých příspěvků, a co se týče celkového snížení populace, tak o tom píšu tady: YOYO: Jája si to představuje nějak…

    Je zajímavá použít námitku „a to je máme pozabíjet“ při obhajobě živočišného průmyslu, ve kterém má to zvíře už dopředu jisté, že ho nakonec zabijí - a taky jeho děti a jejich děti a děti jejich dětí...

    ...

    Díky tobě i ostatním, že dokážete vyjadřovat své názory v klidu bez zbytečně silných emocí. @)->-

    Příspěvek z 12. ledna v 16:00.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Ale to je to stejne i kdyz se kravy nedoji. To je mame pozabijet?

    Příspěvek z 12. ledna v 15:57.
    Holka-z-gymplu v něm napsala:

    Si to najdi, že krávy produkují metan a skleníkové plyny ve velkém množství není žádná novinka..

    Příspěvek z 12. ledna v 15:51.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Vážně Emule?

    Příspěvek z 12. ledna v 15:44, upravený po 4 minutách.
    Emuleee v něm napsal:

    Tohle čokoládové se prodává i u nás ale asi za 75 korun
    A v Rakousku ty ostatní stály tak okolo 2-3 €
    Baví mě se v zahraničí koukat po rostlinných produktech které v ČR nemáme O:-)

    Kjuba13 to že se vegetariánstvím/ veganstvím dá výrazně snížit stopa CO2, metanu a dalších zplodin je té přírodě ukradené? (Není hejt)

    Příspěvek z 12. ledna v 15:42.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Prostě to je zákon přírody. A taky to je tak jen na některých farmách. Normálně se bere mléko jen když mají tele. Jo a jinak ja taky nejsem pro masové porážení zvířat, taky mi vadí když někdo to tělo zvířete zneuctí (jako že po něm šlape, hází s ním) a taky si myslím že lidi by ani nebyli tak sobečtí kdyby neplýtvali (to zvíře muselo umřít aby my měli maso.) takže jsem pro jedení masa ale nepřehánet

    Příspěvek z 12. ledna v 15:25, upravený po 58 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Kjuba13,
    díky za příspěvek. Nebudu tě hejtit, ale zareaguji :-)

    Je dobré si uvědomit, že krávy produkují mléko jen když mají tele. Kdyby je lidé neoplodňovali, tak by žádný problém s (ne)dojením nebyl. A lidé oplodňují krávy záměrně, aby porodily telata, kvůli tomu, že jim chtějí brát to mléko. Ne z nějakého dobrého srdce.

    Je to využívání cizí bytosti pro své sobecké účely.

    Věřím Ti, že to nemyslíš zle. Jen opakuješ co jsi slyšel od různých dospělých, kteří si potřebují hledat obhajobu pro to, co dělají zvířatům, namísto toho aby s tím co jim dělají raději přestali. :-)

    Těší mě, že tě tato nástěnka zajímá ok

    Otázka k zamyšlení:

    Hlasovat mohou pouze přihlášení.

    Pokud by sis ty sám/sama mohl/a vybrat, chtěl/a bys abych tě zabil rychle a bezbolestně, a nebo abych tě nezabil vůbec?

    Tato anketa je objektivní, její výsledky (a kdo jak hlasoval) uvidíš po zahlasování a svůj hlas nemůžeš změnit.

    Tady je související příspěvek o kravách a problému přebytku mléka (který mívají třeba i lidské matky):

    Ke krutosti kterou dělají jiná zvříta jsem psal třeba tady:

    Tady něco k plýtvání :

    ...

    O= A taková poznámka na okraj. Veganství není o respektu k přírodě, ale o respektu k bytostem s vědomím.

    Tím neříkám, že bychom se neměli chovat šetrně k přírodě, jen je to jiné téma. Chovejme se hezky ke všem zvířatům, ne jenom k těm ve volné přírodě. :-)

    Příspěvek z 12. ledna v 15:13.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Me hlavne zajima reakce Yoya

    Příspěvek z 12. ledna v 15:09.
    R2-d2 v něm napsal:

    Recept na rostlinné mléko, to by mně docela zajímalo 8-D

    Příspěvek z 12. ledna v 15:03, upravený po 5 minutách.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Ne! Promiňte nemyslim to zle ale krávy netrpí tím že se dojí ale že se nedojí protože kdyby se nedojily tak by umřely.
    A taky si myslím že zvířata se můžou jíst (jako maso) ale nesmí se týrat a hlavně ta smrt MUSÍ být rychlá a bezbolestná. Jinak taky nejsem masozrout ale pride mi blbost ze kdyz si vegani myslí ze respektujou prirodu tak v prirode orel zere mysi Živé! Medvěd tam sápe zajíce. Zamyslete se jestli by nebylo lepší víc neplýtvat, nevyhazovat odpadky a pomáhat přírodě jinak než tím ze nebudete jist maso. Lidi nehejtete me pls ale to je muj objektivni nazor

    Příspěvek z 12. ledna v 10:50, upravený po 29 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Emuleee,
    dík za příspěvek. Tohle jsem asi ještě neochutnal.

    V okolních zemích je často běžné, že rostlinná mléka mívají podobou cenu jako živočišné... kdežto u nás mají mimo slevy tak 30 až 300 % přirážku :-D

    Obzvláště ty Alpro jsou drahé - ty mimu slevy nekupuji vůbec.

    Ale zase musím říct, že zrovna ta řada Not M🌢LK (u nás brandované jako GOOO🌢D), má i v té nečokoládové verzi chuťově hodně blízko kravskému (plnotučnému) mléku.

    Kjuba13
    chtěl bys nějaký recept jak si takové udělat doma? :-)

    Příspěvek z 12. ledna v 7:14.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Nechápu jak nekdo umi udelat rostlinne mléko

    Příspěvek z 12. ledna v 6:59.
    Emuleee v něm napsal:

    V sobotu jsem si v Rakousku koupila čokoládové mléko a mám z něho velkou radost O:-)

    Čokoládové mléko

    Stálo jen 1,5 € (tedy cca 37 Kč) což se u nás jen tak nevidí (bylo ve slevě)

    A hlavně na chuti vůbec nepoznám že je rostlinné takže jsem ho za den vypila asi půlku :D (jinak moc nemám ráda chuť těch mlík, kokosové je dobré ale nemá moc bílkovin a z ovesného je mi fakt blbě)

    A taky miluju ten design Shh this is not milk :-3

    Prodleva 11 dní.
    Příspěvek z 1. ledna ve 12:17, upravený po 23 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Šťastný a soucitný nový rok ✨

    Moc si vážím všech kdo jste v dobré vůli přispívali do této nástěnky v roce 2025. Podle statistik sme napsali výrazně více příspěvků než v předchozích letech, a to je myslím fajn.

    Díky za sdílení receptů, za psaní názorů, za kladení otázek, i za ostatní přínosné příspěvky,... celkově za to, že vnímáte důležitost tohoto tématu.

    Budu rád za ještě větší účast v nadcházejícím roce >X<-


    Připomínám, že dnešním dnem začíná tradiční lednový měsíc veganství - Veganuary.

    Co to je a proč to vůbec zkoušet se můžete dozvědět třeba v tomto článku na Soucitně.

    A samotnou výzvou vás může provést jeden z těchto webů:

    Příspěvek z 31. prosince 2025 v 18:41, upravený po 57 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Možná máte brsalátu plné zuby, ale pokud ne, tak se zpětně podělím se svou štědrou večeří.

    Mám radost z toho, že si celá rodina dala veganskou véču se mnou - výměnou za to, že sem vše přichystal sám :->

    Vegan salát s rostlinnými řízky

    Salát sem dělal trochu jinak než podle článku Vánoční večeře se soucitem

    Dal jsem do něj:

    • Hodně brambor🥔
    • Směs nakládané zeleniny do salátu (mrkev, hrášek, okurky, cibule) 🫙🥕🫛🥒🧅
    • Extra nakládané okurky, aby to bylo víc okurkovatější 🥒
    • Extra čerstvou cibuli, aby to bylo víc cibulovatější 🧅
    • Bezvaječnou majonézu Hellmann’s ⬜
    • Plnotučnou hořčici pro šmrnc 🟨
    • Černou vulkanickou sůl, aby to bylo vajíčkovatější ▪️
    • A trošku oleje, aby to nebylo tak husté 🫒

    Řízky sem letos neobaloval, ale koupil hotové, několik různých dokonce.
    Nějaké fish-like, nějaké chicken-like, nějaké na bázi sójy, nějaké na bázi pšeničné bílkoviny... takže bylo z čeho vybírat :-)

    Všechny byly dobré, jen ten s řasou, na obrázku nahoře, mě nadchl asi nejméně. Zato ten dole, ten chutnal jako filé, byl dost fajn.


    Emuleee,
    to vypadá krásně zeleně! Hlavně semi líbí ten způsob jakým je nakrájená ta okurka - kdyby byla na kolečka, tak to nevypadá tak exoticky, že :-D

    Příspěvek z 31. prosince 2025 ve 12:12.
    smejky225 v něm napsal:

    Ten kdo měl na Vánoce kapra je sprostý vrah, ale kdo měl na Vánoce nebohou papriku je vyšinutý vrah! Buďte vzduchoteriáni, sláva jim, hanba ostatním!

    Prodleva 9 dní.
    Příspěvek z 22. prosince 2025 v 18:47.
    Emuleee v něm napsal:

    Dneska další recept O:-)

    Rýže s tofu a zeleninou

    Tofu s rýží

    ◻️ 1/2 tofu
    🫙trocha kukuřičného škrobu (na obalení)
    🧂 trocha soli
    🌻/🫒 olej na smažení
    🧅 1/2 cibule nebo jarní cibulky
    🫚 kousek zázvoru
    🧄 1 stroužek česneku
    🍯 2 lžíce čekankového nebo jiného sirupu
    🍶 4 lžíce sójovky
    🍚 rýže
    🥑 avokádo
    🥒 okurka
    🌱 korandr, sezamová semínka, ...

    1. uvaříme rýži
    2. nakrájíme tofu na plátky a vysušíme ho (pokud fakt nemáte rádi chuť tofu tak ho namočte do sójovky a doufejte že se ta chuť ztratí :D)
    3. tofu obalíme ve škrobu do kterého můžeme přidat sůl nebo nějaké koření
    4. osmažíme na oleji
    5. nakrájíme cibuli na jemno a česnek a zázvor na malé kousky, všechno hodíme na pánev a osmažíme
    6. přidáme sirup a sójovku a osmažíme tam tofu, získá tím sladkou moc dobrou chuť 8-P
    7. až je to osmažené tak to hodíme na talíř, přidáme rýži, zeleninu, koriandr, semínka, ...
    8. sníme :-3

    Recept je od greenfluencerky na instagramu shluk.bunek :-3

    Příspěvek z 21. prosince 2025 v 17:41.
    YakariSioux v něm napsal:

    Nebo odkaz na stránku, kde je to tam všechno popsané. A pokud bych mohl maso, mléko a vejce seřadit, tak používat vejce bude z mého pohledu horší než jíst maso a jíst maso je horší než jíst mléčné výrobky. Mohl bych tam do toho ještě přidat med, vlnu a další věci.

    Příspěvek z 21. prosince 2025 ve 13:13, upravený po 27 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Yakari,
    díky za otázky.

    Ano, myslím, že tomu „skládání potravin z molekul“ se už docela úspěšně přibližujeme.
    ⚛️🧪🍔

    Není to tedy tak, že bychom pinzetkou spojovali jednotlivé atomy jako kostičky lega. Ale dokážeme replikovat / usměrňovat:

    - různé chemické reakce a tím vyrábět různé sloučeniny z jiných sloučenin (provádět syntézu). Takto umíme vyrábět různé mikronutrienty - vitamíny a minerály - nebo i makronutrienty, například kreatin - látku, která se přirozeně nachází ve svalech. Naše játra ho dokážou v určitém množství vyrobit sama, ale pokud chce člověk větší svaly, může ho přijímat i jako doplněk stravy.

    - biochemické procesy v laboratoři, například za použití DNA, RNA a různých proteinových molekul. Ve výsledku jsou to stále „jen“ chemické reakce, jen mnohem složitější. Tímto způsobem se pěstuje například kultivované maso nebo lze biotechnologicky (enzymaticky) vyrábět i laktózu bez použití zvířat.

    - biologické procesy, kde tu práci vykonávají živé mikroorganismy, třeba kvasnice. Chemické reakce pak probíhají v rámci jejich metabolismu - takhle vzniká kynuté těsto, pivo a různé fermentované výrobky. Právě do oblasti „precision fermentation“ vkládají mnozí velké naděje co se tyče udržitelné produkce potravin v budoucnosti - tímto způsobem má jít velmi levně a ekologicky vyrábět bílkovinné potraviny.

    Některé látky dokážeme vyrobit více způsoby - například kyselinu mléčnou lze vyrábět čistě synteticky, ale i fermentací.

    Často se kombinuje více těchto úrovní dohromady - například při výrobě živočišného mléka bez zvířat.

    *Slovo „laboratorní“ je trochu zavádějící - přesnější je „kultivované“. V laboratoři se postup vyvíjí a ladí, ale samotná výroba ve větším měřítku pak probíhá v bioreaktorech nebo velkých tancích, podobně jako při vaření piva ve velkém pivovaru.

    ...

    Co se týče sdílení potenciálně znepokojujících videí, myslím, že dobré pravidlo je:

    • vkládat je jako textový odkaz a ne přímo vložený videopřehrávač
    • popsat co na tom videu zhruba bude, ať si každý může rozmyslet zda se na něj chce podívat nebo ne
    • (Ideálně odkázat na celou stránku s nějakým širším kontextem a ne jenom samotné YT video, kde nemusí být dostačující popisek.)
    Příspěvek z 21. prosince 2025 ve 12:16, upravený po 10 minutách.
    YakariSioux v něm napsal:

    Ubíjíte moji kreativitu! Tak ti předám volnou ruku, jak vhodně zkombinovat Halloween s Dnem veganství, ale raději nic drastického, jenom strašidelného.

    Věděl jsem, že se tu letos připomenou kapři. Ještě jsem se nestihl zmínit o filmu Zataženo, občas trakaře, kde byl jeden ostrov nucen jíst pouze sardinky, a jeden mladý vynálezce vynalezl stroj, který přemění dešťovou vodu na jídlo. Jenže pak se to začalo zvětšovat a nakonec ho musel vypnout. A ve dvojce byla z toho vytvořena veškerá jídlofauna a jídlozvěř. Mé otázky jsou následující: Dalo by se maso, mléko a vejce vyrábět chemicky pomocí molekul? Jsme už na to natolik vyspělí, abychom dokázali postavit veškeré atomy do molekul a molekuly do dalších vazeb? Pokud ještě ne, bude to jednou někdy možné?

    Cirilla12: YOYO: Neříkám, že to bylo…
    Myslíš to, jak jsem uznával svoji chybu, že to není vhodné pro děti, jelikož jsem to opomněl, a dát na Velikonoce jenom odkaz na web o vejcích i s varováním, podobně jako když -MM- sdílel ukradený vtip deníkem Blesk?

    Příspěvek z 20. prosince 2025 ve 13:25, upravený po 50 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Šalvěj, díky za příspěvek. Chtěl jsem napsat o kaprech něco o pár dní dříve, ale lepší pozdě než nikdy.

    Ten „Prodej vánočních psů“ je akce, která se snaží lidem zvědomovat, že dělají rozdíly, které by dělat neměli.

    Nesnesli by, kdybychom jednomu zvířeti (psovi) dělali něco, co oni sami způsobují jinému zvířeti (kaprovi, nebo ptákovi), který taky cítí bolest a taky má touhu žít, stejně jako ten pes...

    Kapři 🐟

    Kapr je ryba... a hádejte co - lidé jsou taky ryby!

    Máme své odlišnosti, ale spojuje nás to, že máme vědomí. Kapři tedy mají morální hodnotu a není správné je využívat pro naše sobecké účely.

    Pokud je to pro Tebe málo, tak o tom, jak kapři trpí si můžeš přečíst třeba na webu vanocebeznasili.cz 👈🏻

    Něco málo sme si tu o kaprech psali taky tady, na což navazuje i příspěvek Náhrada ryb.

    🍽️ Usmaž si na Vánoce nerybu:

    Před pár lety jsem napsal článek Vánoční večeře se soucitem - kde najdeš 3 různé recepty na řízky ke Štědrovečerní večeři.

    Samozřejmě můžeš zkusit i jiné recepty, internet je jich plný, jistě si je dovedeš najít.

    A nebo si kup nějaké hotové obalené řízky v obchodě. Ať už je to veganský řízek chutnající jako kuřecí nugetky, nebo veganský filet s rybí příchutí - najdete v Tesku, Globusu, Albert či Bille. Podobné produkty prodává i Lidl nebo Kaufland.

    ✊🏻 Postav se za zvířata:

    Pokud ti vadí co se kaprům děje, a třeba tě trochu inspiroval nedávný článek v Alíkoviných vyzívající k aktivismu. A zároveň jsi z okolí Prahy nebo Brna, tak:

    Zítra, v neděli, se koná souběžně ve dvou městech akce Tichá ulička za kapry

    Je to nenásilná, legální, poklidná událost, do které se může zapojit každý, komu vadí co se v Česku každoročně kaprům děje.

    • Praha - 14:00 - 15:00 - Plzeňská 8, Smíchov
    • Brno - 16:00 - 17:00 - Kapucínské náměstí

    ...

    Máte možnost zažít jednou opravdu mírumilovné soucitné Vánoce, bez utrpení nevinných obětí. Je to na Vás :-)

    Příspěvek z 19. prosince 2025 v 17:48.
    Šalvěj v něm napsala:

    Všimli jste si někdo v Brně na maliňáku stánku s „psím masem“?
    Bylo to tam aby poukázali na tradici takového prodávání a jezení kaprů

    Příspěvek z 18. prosince 2025 ve 20:34, upravený ve 23:14.
    YOYO v něm napsal:

    Věrulín,
    vážím si tvého zájmu.

    1️⃣) Nemyslím si, že je důležité hledat přesný okamžik v čase. Přijde mi, že to trochu odvádí pozornost... myslíš, že nalezení toho historického okamžik pomůže člověku přestat ta zvířata používat teď? :-)

    👉🏻 Pokud tě zajímá nějaký důležitý okamžik, tak zkus spíš ten o kterém se mluví v textu První pírko: příběh o domněnce 🪶

    Byť souhlasím s tím, že současný stav velkoprůmyslového systematického zneužívání je morbidně obludný... tak nemyslím si, že samotná domestikace je tím prvotním nebo nejzásadnějším problémem. Pouhý konec velkochovů je málo. Podstatný je ten lidský mindset - přestat brát ostatní zvířata jako komoditu a začít je brát jako živé bytosti.

    Podle mě, i když někomu něco děláš z nouze, tak je to stále neetické. Jen je to víc... omluvitelné?

    Je dobré nezapomínat, že je to tvoje nouze, ne nějaká obecná nouze, ani nouze té oběti.

    Určitě bys sama nechtěla být nikým využívaná, používána, nebo zabita i pokud by ten člověk neměl na výběr - jen by ses třeba tolik nezlobila čistě jenom na něj, ale i na ty okolnosti.

    O= Myslím, že nejlepší taková pomůcka je prostě představit si sám sebe v pozici těch zvířat, a aplikovat zlaté pravidlo. Pokud nechceš aby tě někdo používal, tak to nedělej ostatním. Jakýkoliv argument, který máš pro to co někomu děláš, a který by neobstál pokud by to někdo dělal tobě, není dobrý argument.

    Historie je plná spousty špatných věcí, které posunuly lidstvo někam kupředu - patří mezi ně i otrokářství, i války... a i když můžou být ty přínosy nepopiratelné, tak mi nepřijde správné tím ty činy obhajovat.

    ... pergamen se tuším ve většině světa ani nepoužíval - lidé našli i jiné způsoby jak psát, a třeba by stejně tak mohly existovat alternativní cesty i v jiných oblastech života... Určitě sme mohli spoustu věcí v minulosti dělat etičtěji. A možná že je pravda, že bychom se pak dostali tam kde jsme teď mnohem později, a možná třeba vůbec. Kdo ví... Ale byl by svět nutně horším, kdyby na něm nebyla lidská civilizace?

    2️⃣) Nevím.

    Nemyslím si, že to je otázka veganství.

    Co když se přemnoží lidi, měl by někdo zasáhnout a zregulovat nás? :-) Možná jo, možná ne...

    Ale pokud už regulovat, tak rozhodně snižováním reprodukce a ne zvyšováním úmrtnosti.

    Opět můžeš aplikovat stejné pravidlo - asi by u tebe neobstál argument „zabiju tě, protože je hodně ostatních“.

    ...

    Jen doplním, že s tím co tu píšu by možná nesouhlasili všichni vegani, ale myslím, že většina těch které znám osobně ano.

    Dík za zajímavé otázky, Věrko! ok

    Příspěvek z 18. prosince 2025 v 16:05.
    Kjuba13 v něm napsal:

    Kdyby pračlověci byli vegani tak dneska světu nevládnou lidi ale medvědi :-D

    Příspěvek z 18. prosince 2025 ve 13:42.
    Věrulín v něm napsala:

    Mám na tebe dva dotazy. :-)

    1.) Lidé jedí zvířata od nepaměti. V jakém momentě se podle tebe začalo jednat o zneužívání? Když pralidé v době ledové nasazovali své životy, aby ulovili medvěda, nakrmili jím rodinu a oblékli se do jeho kožichu, aby neumrzli, asi se shodneme, že to bylo nutné a je to tedy ok. (Platí to samé dodnes o primitivních kmenech někde v divočině?) Přišlo tedy to zneužívání společně s domestikací zvířat? Kromě chovu pro maso, mléko, vejce a kůži se zvířata v minulosti využívala i na práci, třeba k orání polí, nebo jako dopravní prostředek. I ten pergamen, na který se psalo, byl ze zvířecí kůže. Dokázalo by lidstvo bez toho aktu domestikace zvířat přežít a vyvíjet se? (Podle mě ne.) Přichází tedy to zneužívání až s příchodem moderního průmyslového chovu? Kde vidíš ten zlom ty?

    2.) Když se nějaká volně žijící zvířata přemnoží, měl by člověk zasáhnout a zregulovat jejich počet?

    Prodleva 3 dny.
    Příspěvek z 15. prosince 2025 ve 22:20, upravený po 6 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Modelová situace: Ztroskotala se mnou loď a moře mě vyvrhlo na pustý ostrov. První dny jsem se poctivě živila kořínky, (kokosovým) mlékem a strdím, ale jednoho dne mě při koupání napadla dravá ryba a já ji v sebeobraně zabila. Když už byla mrtvá, rozhodla jsem se udělal si z ní tatarák a sníst. Obstál by tento čin před veganským tribunálem?

    zdroj

    Obstál.

    Je to v kontrastu s tím z jakých pohnutek takové věci dělají běžně nevegani - kdy používají zvířata přestože nejde o nutnost - ani o sebeobranu, ani o neumření hlady.

    Prodleva 8 dní.
    Příspěvek ze 7. prosince 2025 v 19:43.
    Emuleee v něm napsal:

    YOYO:
    Jestli seženeš formičku na šutry tak můžeš mít šutry :-D
    Je to gumové ale ne tak suché jak gumídci z obchodu
    A agar jsem nezkoušela, já šla přesně podle receptu O:-)

    Příspěvek ze 7. prosince 2025 ve 12:53.
    YOYO v něm napsal:

    Ty gumídci jsou super!

    Z těch tří formiček jsou kostičky nejvíc veganské, že?

    Zajímalo by mě jakou to má konzistenci, je to spíš gumové nebo křehké?

    A dá se použít i agar, nebo ten je spíš na dorty?

    Příspěvek z 6. prosince 2025 ve 22:40.
    Emuleee v něm napsal:

    V podstatě jde o to že místo želatiny se použije rostlinný pektin (který se dává třeba do marmelád) a pak je dobré mít nějakou formičku pokud chcete mít medvídky a ne kostičky

    Příspěvek z 6. prosince 2025 ve 21:39.
    Holka-z-gymplu v něm napsala:

    Přesně, ty Gumídci vypadají velmi lákavé 8-P

    Statistika…

    Nástěnka:

    Vznikla:
    4. ledna 2023 v 0:32
    Založil:
    YOYO
    Obsahuje:
    ~ tisíc příspěvků
    Moderátor:
    YOYO
    (panovník)

    ⚠️Čti pravidla⚠️ • Projdi obsah ⬇️

    🪧 Veganství je etická zásada, že lidé by neměli používat ostatní zvířata pro své sobecké účely. Je to odmítnutí představy, že zvířata jsou tady pro nás.

    Tato nástěnka má za cíl ukázat, že je veganství je nejen eticky správné, ale i snadné.

    Externí zdroje:

    Obsah nástěnky

    Obecné a jiné:

    Strava:

    Recenze produktů:

    Recepty:

    Recepty v Alíkovinách