Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Vymyslíme nová nastavení nástěnek?

    « Novější příspěvky
    Příspěvek z 3. srpna 2019 v 17:33.
    DžungaráčekChlupáček v něm napsala:

    Jak jdou nastavit ty smajlíci ?

    Prodleva 11 dní.
    Příspěvek z 23. července 2019 v 9:09, upravený po 2 minutách.
    VikiKlára v něm napsala:

    Jo,to nové nastavení je super, i to hodnocení těch příspěvků, někteří smajlíci mi tam chyběli.

    Adee v něm napsala:

    Aha. Děkuji za odpověď

    –MM– v něm napsal:

    V budoucnu nejspíš půjde vkládat odpočty i do diskusních příspěvků a kamkoliv jinam.

    lékařský: Mělo by to být opraveno.

    Adee: To moc nesouvisí s vlastnostmi nástěnek. Upravit vyhledávač, aby umožňoval hledat i ve všech nástěnkách najednou, bych asi mohl. Nějaké systémovější upozorňování by bylo komplikovanější, někteří lidé mají přezdívky, které se vyskytují i v místech, kde tím nejsou myšlení oni. Třeba když někdo zmíní lékařský materiál...

    Adee v něm napsala:

    Mě taky..8-D:-Plol ty smajlíci jsou hezcí

    Příspěvek z 22. července 2019 v 9:44, upravený po 3 minutách.
    JáJá1 v něm napsal:

    Vyzkoušel jsem to a taky mně to tam poslalo, takže to asi možné je.:-)

    Příspěvek z 22. července 2019 v 9:39.
    lékařský v něm napsal:

    Je normální, že když smažu svůj příspěvek, a pak obnovím stránku, tak mě to přesměruje na vtipy? 8-D

    Příspěvek z 22. července 2019 v 8:04, upravený po 16 minutách.
    Adee v něm napsala:

    Úžasný! Má to strašně moc funkcí. A šlo by tu když někdo na někoho mluví (zmíní ho) dát nějaké oznámení? Třeba já si někdy nevšimnu v koalich tahenkach že mi někdo psal a pak mám tu odpověď 2krat. Ale funguje vyhledávač a tak to je lehké. Ale někdy ani nevím na jaké nástěnce. A chci vědět kdo o mě psal nebo mi něco říkal. Dík.

    Např.: Na nástěnce Nástěnka přání a stížností + nápady na vylepšení Alíka my někdo psal jestli třeba můj nápad půjde či nepůjde ale ještě k tomu dodá dotaz. Já o tom ovšem nevím a na dotaz neodepíšu. A pak se ten nápad hodí za hlavu. A to označení (nebo nějaká tabulka) by mi prostě napsalo: (-MM-) ti psal na nástěnku Nástěnka přání a stížností + nápady na vylepšení Alíka. Takto jednoduše.

    SVETLO v něm napsal:

    Je to skvělý! :)

    Příspěvek z 21. července 2019 v 16:07, upravený vzápětí.
    triskomyš v něm napsal:

    Jooo, je to skvělé! A taky jsem zvědavá, jak to bude vypadat s těmi převleky.:->

    PS: Pardon, že píšu z téhle přezdívky, chci jen vidět ten úžasnej odpočet.:-DO:-)
    Jéééé, to je vážně božíííí!$>$>$>

    Joy_Chery v něm napsala:

    Také se mi líbí nové nastavení nástěnek :->

    –MM– v něm napsal:

    Jsem rád, že se vám změny líbí.

    lékařský: Nejprve bych chtěl ještě dodělat záhlaví a pravidla, aby se novopečení moderátoři nástěnek s celým balíkem novinek seznámili najednou. Takže to asi počká na nasazení AZJ (viz www.alik.cz/p/254015). Do té doby možná stihnu naprogramovat i převleky.

    Potřebuješ-li v nějaké nástěnce přenastavit smajlíky nebo lhůtu na úpravy, popros někoho ze správců. Smajlíci mají asi osm možností, které se mi tu nechce vyjmenovávat, lhůta na úpravy se přepíná mezi nulou, třemi minutami, dvaceti minutami, čtyřmi hodinami a dvěma dny.

    Třetí článková diskuse je určená k debatování o kačkové odměně.

    majdula2000: Až vymyslím, jak a kde tyto údaje zobrazovat. :-)
    Také bych chtěl vyrobit nějakou statistiku pro jednotlivé nástěnky...

    tomato: Škoda, že správci ten odpočet nemají. Můžeme upravovat i mazat neomezeně. :-(

    Příspěvek z 21. července 2019 v 9:54, upravený po 6 minutách.
    lékařský v něm napsal:

    Skvělý :->R^
    A kdy tyhle funkce budem moct používat i my uživatelé?
    A k čemu je ta třetí článková diskuze? :-D

    Příspěvek z 21. července 2019 v 9:40.
    majdula2000 v něm napsala:

    A půjde už také nějak zobrazit, od koho jsou hodnocení u příspěvku?:-)

    Příspěvek z 21. července 2019 v 9:22.
    tomato v něm napsal:

    Všechno nové se mi líbí. Obvzlášť ten odpočetR^@)->-R^R^;-D(8:°)@)->-

    Příspěvek z 21. července 2019 v 9:20.
    magdička8 v něm napsala:

    Jo to je super hned jsem si toho všimla :)
    Děkujuuu

    Příspěvek z 21. července 2019 v 8:06.
    Adee v něm napsala:

    Děkujeme za ty nové funkce smazání příspěvků, ukazování kdy byl příspěvek upraven, tabulky v levém rohu. A další..(možná další;-D)

    Příspěvek z 21. července 2019 v 5:59, upravený po 5 minutách.
    –MM– v něm napsal:

    Nyní už můžou správci měnit povolená hodnocení a lhůtu pro editaci příspěvků. Na hodnocení jsem vymyslel zatím dohromady devět možných sestav...

    Pokud lhůta pro editaci příspěvku není nulová, tak mají i běžní uživatelé právo minutu po odeslání svůj příspěvek smazat (pokud během té doby nepošle někdo další příspěvek).

    Také jsem trochu poupravil vzhled nástěnek...
    A zavedl jsem také třetí druh článkové diskuse pro redakci, který nevidíte. :-D

    Snad jsem nic nerozbil. Tohle je zatím jedna z nejrozsáhlejších úprav, které jsem v diskusích a pravomocích dělal.

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 17. července 2019 v 7:10.
    –MM– v něm napsal:

    Nástěnku www.alik.cz/n/slovickareni-pridej-odeber-nebo-vymen-jedno-pismeno jsem zkusil pokusně přepnout na nově přidaný stav povolených hodnocení příspěvků. Zdá se, že to funguje. Brzy tento přepínač zpřístupním správcům.

    Musím počítat i s tím, že příspěvek může mít z dřívější doby hodnocení, které už v tuto chvíli dovolené není. To je v tuto chvíli případ příspěvku www.alik.cz/n/prispevek/84636595, kde jsou dva hlasy pro „co to?“... v takovém případě je původní hodnocení povolené i pro další uživatele, i když u ostatních příspěvků dostupné není.

    Možná jsem si zadělal do budoucna na problém tím, že „R^“ v sestavě 8-o$>R^:-D je jiná hodnota, než „R^“ v sestavě R^Rv. Jedno je „souhlasím“, to druhé je „líbí“, i když vypadají na první pohled stejně.

    Prodleva 2 dny.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Nastavit si nejvyšší práva není hezké. Já bych do takové nástěnky moc ochotně nepsal, když bych věděl, že mé texty může její zakladatel kdykoliv smazat. Samozřejmě, že záleží na tématu, na konkrétních lidech, na tom, jak jim věřím...

    Správci budou mít možnost s pravomocemi u doposud existujících nástěnek pohnout, pokud usoudí, že je to dobrý nápad. Ale dát najednou hromadně všem zakladatelům výrazně silnější práva mi přijde poněkud riskantní.

    Možná by mělo existovat i nějaké omezení, že člověk smí být diktátorem nanejvýš v jedné nástěnce... typicky v nějaké své osobní.

    lékařský v něm napsal:

    –MM–: A nebude to nevýhoda? Protože moderátor nové nástěnky si logicky vybere při vybírání pravomocí u zakládání nové nástěnky práva nejvyšší, a pak ty práva bude mít natrvalo (nebo do té doby, co jim ty práva někdo sníží) namísto těch moderátorů, které založili již dávno své nástěnky. 8-o

    Prodleva 2 dny.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Víc moderátorů na jednu nástěnku bych asi raději nechtěl. Byla by kolem nich mnohem větší režie – muselo by se mnohem lépe sledovat, kdo co mění, kdo za co může... a bylo by i náročnější vyšetřování sporů, které by nevyhnutelně vznikaly, pokud by se lidi nedokázali domluvit. Pokud se domluvit dokážou, tak stačí jeden člověk s právy...

    U existujících nástěnek bude jako výchozí druh moderátora kulisák. Nebo nějaký dočasný mezistav, který bude na pár dní umožňovat něco víc podle toho, kdo je zakladatel a jaký je druh nástěnky...

    Prodleva 3 dny.
    Příspěvek z 9. července 2019 v 19:02.
    lékařský v něm napsal:

    To vypadá dobře. :-> A mohla by být možnost nastavit víc oprávněných osob pro jednu nástěnku? Byla by jedna hlavní (s vyššími právy) a jedna nebo několik vedlejších (s nižšími právy).
    Jinak, když už je tu veliká spousta nástěnek. Jaká práva by byly výchozími pro tyto už dávno založené nástěnky?

    –MM– v něm napsal:

    Oprávněné osobě u nástěnky budu nejspíš říkat moderátor a podle toho, jak velká práva mu zůstanou, bude mít ještě jedno veřejně dostupné označení, od nejvyšších práv po nejnižší:

    • Diktátor – maže cizí příspěvky (v budoucnu třeba i zakazuje přispívání).
    • Architekt – upravuje pravidla nástěnky, zamyká/odemyká.
    • Principál – nastavuje převleky, dobu povolených úprav, povolená hodnocení (v budoucnu i styl).
    • Kulisák – jen mění záhlaví a podtitulek, předává moderátorství.

    Bude i možnost, aby nástěnka neměla žádného moderátora, takže teoreticky tam je ještě pátý stav, kdy nástěnce nevládne nikdo nijak. (Vlastně ještě šestá možnost je, že je v pozici moderátora správce, který ale má nejvyšší práva tak jako tak.)

    Při zřízení nástěnky si zakládající bude moct vybrat, jak velká práva má moderátor mít. Ať si vybere cokoliv, bude mít ještě několik minut možnost upravovat pravidla, záhlaví a podtitulek, aby mohl opravit případné překlepy, kterých si všimne těsně po založení nástěnky. Práva si bude moct moderátor měnit jen směrem k nižším právům, nebude tedy možné, aby se principál nastavil na chvilku na diktátora, všechno smazal a pak se vrátil do pozice principála.

    Moderátor-diktátor bude mít ve své nástěnce skoro stejná práva, jako mají správci nástěnek, při čemž tato úroveň práv bude důrazně nedoporučovaná. Diktátor zřejmě nebude moct předat své absolutní moderátorství někomu jinému – pokud bude chtít nástěnku předat, musí nejprve práva snížit.

    Prodleva 6 dní.
    Příspěvek z 2. července 2019 v 15:30.
    –MM– v něm napsal:

    Zřejmě budeme muset přesypat do nové databázové tabulky i samotné diskusní příspěvky. Takže i k těm by šlo dovymyslet nové vlastnosti... krom autora, samotného textu, stavu smazání a času vložení.

    Možná ukládat systematičtěji čas poslední úpravy, ukazovat ho přímo ve výjezdu příspěvků, ne jen v historii úprav.

    Nějaký příznak důležitého zvýrazněného příspěvku by se možná hodil...

    Ve staré tabulce je i ídéčko příspěvku, na který bylo reagováno, protože původní idnesí diskuse jsou stromové (reakce se rovnají odsazeně pod příspěvek, na který reagují). Diskuse v Alíkovinách byly do dubna 2017 také stromové, to jsme nezachovali, takže staré příspěvky pod starými články bývají poskládané chaoticky za sebou. Chtěli jsme tu mít jen jeden druh diskusí a myslím si, že stromové diskuse bývají méně živé než nestromové. Jakmile je diskuse nestromová, tak je systematický pohled na reagování složitější, protože jednak jeden příspěvek může reagovat na pět jiných najednou, jednak si nedovedu ani představit, jak by se mělo znázorňovat, který příspěvek reaguje na co, pokud to nemá být stromeček.

    Také je v té staré tabulce kolonka na titulek příspěvku. Ten se v nástěnkách asi nikdy neobjevoval, ale v diskusích pod Alíkovinami ano.

    Dál mě napadá ještě... role.
    To je nápad, který mám spíš pro klubovnu, ale možná by šel rozvinout i v nástěnkách dřív než v klubovně. Mít tady krom klasického systému uživatelů i nějaký další, vedlejší... jakési převleky určené pro různé druhy her (příběhových nebo jiných). Ale to je sám o sobě moc velký nápad na to, aby se spojoval s touto vlnou úprav.

    matisek005: To vypadá dobře.

    Příspěvek z 1. července 2019 v 19:00.
    matisek005 v něm napsal:

    –MM–: Až teď mi došlo, že se každá z nich hodí pro něco jiného. Napadlo mě tedy něco jiného:
    Osobní nástěnky/Nástěnky s dotazy na osobu: ;-)R^ (díky moc!), :-D (pobavilo), :-> O= (to jsem nevěděl!), :->? (také mě to zajímá)
    Slovní fotbaly: Z (špatné slovo!), :-D (pobavilo), ! (originální slovo!)
    Nástěnky s příběhy: 8= (napínavé/děsivé/hrůza), :-D (pobavilo), 8-o (co to?),
    Tematické nástěnky/Diskuzní nástěnky: R^ (souhlasím), Rv (nesouhlasím)

    Příspěvek z 1. července 2019 v 18:40.
    –MM– v něm napsal:

    lékařský: Není to hotové, ale je to mnohem víc vymyšlené než před dvěma roky. :->

    Vytvořit to není zase tak těžké, jen je to jedna z těch věcí, které se potom hůř dodatečně mění, jakmile se začnou více používat, protože nerad ruším existující fungující věci. Kdybych se třeba rozhodl, že záhlaví nebude, poté, co už ho má dvacet nástěnek vyplněné... asi by se to nelíbilo. Zrovna tak kdybych zavedl nějakou kombinaci hodnotících smajlíků, kterou bych pak chtěl zrušit, nebo nahradit za jinou...

    matisek005: Ty by se používaly pro jaké druhy nástěnek? Vyrobit jde cokoliv, jen bych to chtěl podepřené nějakými praktickými případy použití. Nemělo by to také být jednoúčelové pro jednu jedinou nástěnku...

    Příspěvek z 1. července 2019 v 18:24.
    matisek005 v něm napsal:

    Co takhle přidat kombinace z poraden? ]:-) (drsné), O= (velmi poučné), ;-)R^ (díky moc!)

    Příspěvek z 1. července 2019 v 18:12.
    lékařský v něm napsal:

    Prezident nástěnky? :-D Nebo se taky používalo moderátor nástěnky. :->

    A tyhle věci už jsou hotové? :-> Nebo se to musí ještě dodělat?

    Příspěvek z 1. července 2019 v 17:29.
    –MM– v něm napsal:

    Ještě mě napadlo, že by nástěnka mohla (a nemusela) mít nějaký svůj podnadpis, který by se také někdy mohl zobrazovat v seznamu nástěnek...

    KocicakCZ: Nemusí, 8-o je údiv. Pokud s něčím nesouhlasíš, můžeš to napsat příspěvkem a sdělit i důvod. Podotýkám, že podle níže zmíněného plánu bude oprávněná osoba v nastavení nástěnky vybírat jednu z předpřipravených sestav smajlíků. Takže pokud tam budou nastavené palce, budou k dispozici jen palce.

    Statistika…