Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Vývoj vlastních her

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 9 dní.
    Příspěvek z 4. dubna ve 20:21.
    YOYO v něm napsal:

    Mohlo se stát, že si to Tobias7 načetl zrovna někdy v době kdy jsem upravoval ty soubory - a je možné že na serveru, který to servíruje, je nastavena jiná doba ukládání do cache pro html soubory, než pro js soubory - a pak mohlo dojít k tomu, že se to rozbilo, když se jeden soubor načetl nový a jeden starý...

    Matisek, aha! Ale to chybu bych přece musel tak jako tak opravit, to je jedno kolik času jsem tomu věnoval, a nebo bych se naopak mohl rozhodnout tu chybu neopravit bez ohledu na to zda mi ji někdo nahlásil nebo ne... (a navíc, často jednodušší tu chybu opravit dříve, než když na ni přije člověk až po delší době). Takže prostě hlášení chyb mi z žádného hlediska nepřijde jako špatná věc :) To je prostě jako druh konstruktivní kritiky.
    Nelíbilo by se mi nějaké neurčité hanění něčí práce, ale poukázání na konkretní nedostatek mi přijde v pořádku. :)

    Pokud se Ti ta textovka bude ještě hodně rozrůstat, tak by nějaké zautomatizování toho procesu jistě stálo za zvážení :)
    Máš v plánu tu hru někde zveřejnit, až bude hotová? :)

    Prodleva 7 dní.
    Příspěvek z 28. března v 16:21, upravený po 7 minutách.
    Matisek v něm napsal:

    Tobias7: Divné, zkusil jsem to ve Chromu otevřít a normálně mi to fungovalo. Neblokuje ti nějaký doplněk JavaScript?
    YOYO: Nerad hlásím chyby z důvodu toho, že většinou si člověk nad něčím dá hodně práci a času, a někdo najde chybu, která ho bude stát ještě více času na opravení. ;-D
    Jinak dobrá práce, teď už nic není rozbité! Hodně se mi také líbí možnost nastavit ovládání, to je velké plus. Hodně štěstí s dalšími případnými úpravami.

    Moje textovka bohužel nemá žádný automatizovaný způsob přidávání, takže skutečně musím pokaždé, co přidávám rozhodnutí do hry současně měnit ten graf. Možná bych mohl zkusit vymyslet způsob, jak to zautomatizovat. ;-D

    Příspěvek z 28. března ve 13:49.
    Tobias7 v něm napsal:

    Nezobrazuje se mi ve Chromu

    Příspěvek z 27. března ve 22:48, upravený po 4 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Matisek:
    Proč nerad hlásíš chyby? :)
    Tu ukázku jsem sice splácal jen tak na zkoušku, ale tim spíše si nemusím být vědom všech chyb a můžu to tedy ocenit - takže klidně hlaš. To co jsi popsal se skutečně dělo, ale na mém počítači se to projevovalo jen v jednom prohlížeči, který běžně neotevírám, a tedy bych na to asi sám hnedtak nepřišel.
    Problém byl, že jsem na jednom místě namísto operace umocňování použil prosté násobení 🤦🏻‍♂️ - což nebyl velký problém pro hodnoty hodně blízké jedničce, které se tam používaly normálně, ale byl to velmi akcelerující :-D problém pro hodnoty více se odchylující od jedničky, které tam cpal jeden pomalejší prohlížeč...

    Co se týče ovládání, tak máš pravdu, že klávesnice je asi nejlepší (protože ta se chová všude stejně, kdežto kolečka myši se můžou točit různě, a navíc je každý prohlížeč zpracovává trochu jinak, takže někomu by se to ovládalo lépe a někomu hůře) a ostatní zmínované způsoby ovládání jsou spíše takové experimenty...

    K té tvé adventuře:
    To vypadá už dost komplexně! 8-o
    Ten graf asi nemáš nijak přímo propojený se zdrojovým kódem (že by se ti to z něj nějak automaticky generovalo), že? Měl bych asi trochu strach o to aby se ti povedlo udržet konzistentní to co máš v tom grafu s tím co máš ve zdrojáku.

    Tobias7:
    A jindy se Ti zobrazovala? ;-D
    Hra nefunguje v prohlížeči Internet Explorer, ale ve všech ostatních běžných internetových prohlížečích by se mělo alespoň něco zobrazit.

    Příspěvek z 27. března v 16:19.
    Tobias7 v něm napsal:

    Mě se teď hra nezobrazuje vůbec. :-c

    Příspěvek z 27. března v 15:39.
    Matisek v něm napsal:

    YOYO: Ohledně hadí hry: Nerad hlásím chyby, ale je to třeba: U červeného a žlutého hada se mi stává, že při vyšším skóre se začne hýbat samovolně a když nedržím klávesy, tak zrychluje tak moc, že se odrazí od herního pole a je pryč (přitom se občas zkracuje a přichází o body). U zeleného hada se mi tohle zatím nestalo.

    Na druhou stranu se mi líbí, že hadi už jdou svinout do klubka. ok

    Kooperativní hra zní zajímavě, ale nevím, kolik lidí by si ji zahrálo (ovládání mi přijde nejpohodlnější na klávesnici, takže by se asi nejlépe hrálo, když by jeden hráč mačkal šipky a druhý „A“ a „D“)

    Ohledně textové hry: Na zobrazení sítě používám aplikaci draw.io ve které se vytváří vývojové diagramy. Moje celá síť rozhodnutí (skládájící se zatím z 121 rozhodnutí) graficky vypadá takhle a přiblíženě vypadá takto.

    Příspěvek z 27. března ve 13:41, upravený po 6 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    –MM–:

    Díky. :-3

    Máš pravdu, že ten přístup rapidního ovládání objevený Tvým bratrem je nežádoucí. Zkusil jsem to třenení, respektive přilnavost (ač je to fyzikálně asi totéž, jen v tomto případě mi slovo tření tolik nesedí) nahradit něčím, co by se asi dalo pojmenovat jako „míra esíčkovitosti“ - počítám ji jako směrodatnou ochylku úhlů, které mezi sebou svírají jednotlivé segmenty těla toho hada. Ten výsledek pak používám jako váhu při výpočtu přírustku rychlosti. Funguje to asi docela dobře - had se pohybuje pomalu, pokud je hodně narovnaný, nebo pokud opisuje hodně pravidelné kolečko. Můžeš vyzkoušet.

    Ovládání žlutého hada kolečkem jsem upravil, aby bylo podobné pro obě strany i pro oba prohlížeče ;)

    Ovládání mikrofonem 🎤 zní asi až moc šíleně. Spíš si dovedu představit ovládání máváním rukou 👋🏻 před webkamerou (nebo třeba kýváním hlavy) - tedy takový zjednodušený Kinect - pro určení dvou směrů by to mohlo fungovat docela dobře (ač nejspíš poměrně pomalu).

    Co s tím dál? 🤔

    Napadlo mě jít tím směrem, aby z toho byla kooperační hra pro dva háče - když už mám hru kde hrají lidi proti sobě, tak bych chtěl i nějakou kde hrají spolu.
    Například: Kromě chutných dobrůtek 🍓 by se na herní ploše mohly vyskytovat i nechutné potvůrky 👾. Dva hadi by pak mohli mít nějaké rozdílné schopnosti, aby byli nuceni spolupracovat - například každý může jíst jen některé ovoce, každý zautočit na jen na některé či bránit se jen některým potvorám. A některé dobroty/potvory by podlehly pouze současnému/postupnému útoku obou hadů. Případně různý terén/překážky by mohly být překonatelné jen některým hadem.

    Ale vzhledem k tomu způsobu ovládání, který je sice zajímavý ale ne zrovna precizní, by asi spousta těch věcí v praxi vůbec nefungovala dobře.

    Navíc se tam všude počítá s čísly s plovoucí čárkou, takže je to asi poměrně ne-deterministické a nejsem si jist, jak bych řešil síťovou komunikaci. Ale více hráčů bych chtěl. ❗

    Jinak to že teď ta ukázka nápadně připomíná hru slither.io je jen náhoda :) - více hadů jsem tam dal jen pro vyzkoušení více způsobů ovldádání a hromadu dobrot pro rychlejší testování růstu. Ve výsledku bych tam toho všeho asi nechtěl mít tolik.

    Co myslíte vy, dává smysl aby to byla hra pro více hráčů, nebo spíše moc ne? Líbilo by se vám si občas zahadovat se s svým kamarádám přes internet a nebo vám přijde fajn i jenom si tak hadit sólo?
    🐍

    Matisek:

    To mě těší, že Tě to tak nadchlo. Díky. :-3

    Vytvořit si takovou textovou adventuru mě taky docela lákalo, ale nejsem na to dost „literárni střevo“ a bez poutavého příběhu by to asi hodně ztrácelo kouzlo.

    Používáš nějaký speciální systém na zobrazení / procházení té sítě, aby ses v tom lépe vyznal? Kolik tak stavů už tam máš? Od určitého počtu to už asi musí být dost nepřehledné se na to koukat jen v textovém editoru.

    Příspěvek z 26. března ve 22:30.
    Matisek v něm napsal:

    Tvá hra je návyková, YOYO, už mám tisíc bodů! Kdo by řekl, že tak malá změna v ovládání hry ji dokáže tak změnit. Dobrá práce! ok

    Já dělám v javascriptu příběhovou hru, ve které je text popisující děj a čtyři tlačítka s možnostmi, co by měla hlavní postava příběhu vykonat. Vím, není to moc invenční, ale stejně si myslím, že někoho by to bavit mohlo. Bohužel se mi síť všech možných rozhodnutí strašně zvětšuje, takže to bude trvat trošku dlouho, než to dodělám. ;-D

    Příspěvek z 26. března ve 21:53.
    –MM– v něm napsal:

    YOYO: To je úžasné! ok

    Poslal jsem to bratrovi a po chvilce jsem slyšel, jak rychle buší do klávesnice, protože při rychlém střídání směrů je červený had nejrychlejší i bez toho, aby byl nezbytný vrtivý pohyb. Snake pass to má tuším nějak ošetřené, že tenhle trik tam nejde. Nevím, jestli počítají přímo nějak tření vůči terénu, to by asi u 2D hry byl trošku kanon na vrabce, ale nějakou kompenzaci by to asi chtělo.

    Žlutý had se mi ve Firefoxu moc živě nehýbal. Ve Vivaldi mi jede lépe (asi rozdíl ve zpracování kolečka myši?), ale všiml jsem si, že v jednom ze směrů je ochotný jet pořád, zatímco ve druhém se po chvilce zastaví.

    Zeleného hada jsem nevyzkoušel, gamepad nemám připojený, protože nemám tak dlouhou šňůru (je v jiném městě).

    Ještě mě napadlo, jestli by nešlo udělat hada ovládaného zvukem z mikrofonu, podle výšky tónu. Ale to by bylo asi moc praštěné. :-)

    Jinak je to celé moc pěkné, hezky živé… máš nějaký nápad, co s tím dál?

    Příspěvek z 26. března ve 20:06, upravený po 4 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Jedna z věcí, které jsem zkoušel tvořit, je variace na klasického Hada 🐍

    Co se mi ale na klasické hře had, známé ze staré nokie, nelíbilo je, že se tam had dokáže pohybovat rovně za nosem, což je naprosto nerealistické - pokud snad nemá schovaná nějaké kolečka, což obvykle hadi nemívají.

    Napadlo mě tedy vytvořit hada, který se pohybuje přirozenějším plazivým - vrtivým pohybem. Had tedy zatačí buď do jedné strany nebo do druhé, a pokud to střídáte, tak had dělá esíčka ∿∿ a plazí se dopředu, tak jak to hadi běžně dělají!
    (Trochu mě inspirovala hra Snake pass - kde také musíte pohybovat hlavou a pokud s ní nekývete ze strany na stranu, tak se po rovince nikam nedostanete.)

    K takovémuto způsobu pohybu patří specifický způsob, jak hada ovládat. Stačí jen dva různé povely (toč doleva/toč doprava).

    Vytvořil jsem prototyp (ukázku), kde si můžete toto ovládání vyzkoušet:

    • červený had se ovládá na klávesnici ⌨ šipkami do stran (případně klávesami JK, nebo DF)
    • žlutý had (či co to je za barvu) se ovládá pohybem kolečka myši 🖱 nahoru či dolů
    • zelený had jde ovládat pomocí páček či analogových tlačítek herního ovladače (gamepadu 🎮)
    • na mobilu 📱 by mohlo jít třeba ovládat hada šoupáním prstu ze strany na stranu, případně naklápěním mobilu ze strany na stranu (ale to by asi bylo pomalé) - to jsem ale zatím nenaimplementoval

    Přijde vám takovýhle způsob pohybu hada a jeho ovládání zajímavý?
    Který ze zmíněných způsobů ovládání vám přijde nejpřirozenější (a proč)?

    Zbylí hadi v ukázce se pohybují sami - přestože je to pohyb docela náhodný, tak uznejte, působí hadi poměrně živě! (Možná spíš působí více jako červící či žížaly, než hadi, ale zkrátka nepůsobí tak digitálně.)

    Příspěvek z 26. března v 17:56.
    YOYO v něm napsal:

    Ahojte,

    v této nástěnce bych si chtěl povídat o vytváření vlastních, počítačových či spíše webových, her. (Případně o jiných webových udělátkách / aplikacích.)

    Vím, že na alíka chodí několik lidí, kteří se věnují nebo zajímají o programování a tvorbu webu. Někteří možná i vytváříte prohlížečové hry, nebo byste chtěli. Případně vás zajímá jak se taková hra dělá a nebo máte nějaké nápady na hry a chtěli byste aby je někdo vytvořil.

    Možná víte, že jsem pro alíka vytvořil hru Hmyziště.

    Občas mě napadne nějaký nápad na další hru a zkusím si naprogramovat prototyp. Tím to ale většinou končí. Často pro to, že nevím, zda by vůbec někdo takovou hru hrál, nebo celá hra není vůbec domyšlená.

    V této nástěnce bych se chtěl věnovat některým svým nápadům - zjistit váš názor a různé postřehy.
    Dále bych chtěl diskutovat i vaše nápady na jiné hry.
    A taky samozřejmě můžeme řešit jakékoliv jiné otázky týkající se vývoje. A to jak otázky návrhu, tedy jak by to mělo vypadat a fungovat z pohledu uživatele - do toho se můžou zapojit všichni. Tak třeba i z pohledu implementace, tedy jak to naprogramovat - to pro ty technicky zdatné jedince.

    předchozí 1 další
    Statistika…

    Nástěnka:

    Vznikla:
    26. března v 17:56
    Založil:
    Obsahuje:
    11 příspěvků
    Moderátor:
    YOYO
    (kulisák)