Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Vývoj vlastních her

    Zde řešíme vlastní hry.
    Jako třeba Jautodrom, Hmyziště, Pexeso a Hady.

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Příspěvek z 17. ledna v 18:10.
    –MM– v něm napsal:

    Dneska jsem se v Alíkově poradně rozpovídal o dokončování projektů. Což asi trošku souvisí s touto nástěnkou. ;-)

    Připomínám, že pokud něco dokončíte, rádi to na Alíka přidáme. Upřednostňujeme hry, které nemusíme linkovat odjinud, ale pokud není jiná možnost, přistoupíme na kompromis.

    YOYO: Ono záleží na prohlížeči, jestli ti zobrazí skutečně zdroj právě prohlížené stránky, nebo jestli si stáhne kód znovu z adresy, na které jsi. Takže tohle schování je spíš vedlejší efekt…

    Příspěvek z 17. ledna v 17:58, upravený vzápětí.
    YOYO v něm napsal:

    Myslel jsem tu front-end (předněkoncovou?) část. (Ono v tom PHP to bude beztak jenom pár řádků, že?)

    Díky tomu podstrčení URL, když dáš „zobrazit zdrojový kód stránky“ tak ti to zobrazí kód té úvodky, a nikoliv kód stránky kam tě dovedlo to tlačítko „hrát hru“ - a myslel jsem, že je hlavní duvod aby Ti nikdo nekoukal na ten zdroják.
    Ale asi dává větší smysl, že to je pro to, aby si lidi sdíleli ten správný odkaz, pokud ho kopírují z adresního řádku. ok

    Příspěvek z 16. ledna v 18:56, upravený po 7 minutách.
    Tobias7 v něm napsal:

    Schovat? Ne, je v PHP.
    Pokud mluvíš o tom, že se ti objeví zdrojový kód hlavní stránky, tak ano, to je schválně, ale nabyl záměrem schovat zdrojový kód, ale schovat /game v adrese, kdyby někdo šel přes prezentuj.fun.

    Příspěvek z 16. ledna v 16:35.
    YOYO v něm napsal:

    To je bezva, Tobi.
    Líbí se mi ta jednoduchost. Dobrá práce ok

    Taky je zajámavé, jak se Ti povedlo „schovat“ zdrojový kód té hry. To byl záměr?

    Příspěvek z 15. ledna v 18:05.
    Tobias7 v něm napsal:

    A je tu. :-3
    Prezentuj

    Prodleva 6 dní.
    Příspěvek z 9. ledna ve 22:40.
    Tobias7 v něm napsal:

    Já vytvořil docela zábavnou rodinnou hru.
    prezentuj.fun
    Možná bude brzo i tu na Alíkovi. @)->-

    Prodleva 8 měsíců.
    Příspěvek z 6. května 2021 ve 20:05.
    Héfaistos v něm napsal:

    YOYO: Už to vypadá funkčně. ok

    Příspěvek z 6. května 2021 v 17:22, upravený vzápětí.
    YOYO v něm napsal:

    Héfaistos:

    Taky se mi parkrát stalo co popisuješ.
    Asi už jsem na to asi přišel.

    On totiž Firefox se občas (přijde mi že náhodně - když změníš velikost okna, nebo nazoomuješ) chová tak, že ten klikací event odchytává nikoliv tím elementem na který skutečně klikáš ale jeho rodičem (na něj mám natavený ten event listener - přestože nemá žádné rozměry a kliknout na by jít nemělo). Jinými slovy - občas jsem měl v atributu target toho eventu jinou hodnotu než jsem čekal.
    Zkusil jsem to opravit. Už by to měo fungovat spolehlivěji!

    Příspěvek z 6. května 2021 v 16:27.
    Héfaistos v něm napsal:

    YOYO: Firefox 88, tedy nejnovější verze. Zkoušel jsem i povypínat ty různé ochrany proti sledování (jen tak pro sichr), ale žádná změna. Nicméně jsem zjistil, že když zuřivě klikám kolem chtěného výběru velikosti pole, tak se to občas spustí! Leč přesný bod jsem neidentifikoval.

    Příspěvek z 6. května 2021 v 15:10.
    YOYO v něm napsal:

    Matisek:
    Tvů nápad s přetahováním kartiček do rohů mě taky napadl. Ale drag’n’drop ovládání mi nepřijde zrovna intuitivní.

    Tvůj Jautodrom je super! (Můj rekord je 1100 bodů)
    Připomíná mi to takové ty straré flashové hry.
    Bylo by fajn, kdyby herní plocha byla malinko větší (takhle je ta obtížnost strašně velká už od první vteřiny. A mohlo by jít restartovat hru klávesou na klásnici, když se to na ní i řídí.

    Héfaistos:
    Jakou verzi Firefoxu tam máš? Myslel jsem, že Arch má zrovna docela nové verze programů.
    Mně to funguje i v prohlížeči PaleMoon - který odpovídá zhruba 7 let staré verzi firefoxu. (Sice tam nefungují css animace, ale hratelné to je)

    Příspěvek z 6. května 2021 ve 12:51.
    Héfaistos v něm napsal:

    Tvé pexeso mi ve Firefoxu pod Archem nefunguje, YOYO. Ani když vypnu doplňky.
    Zaseknu se u výběru velikosti hrací plochy a protihráčů. Při klikání na velikosti pole žádná reakce.

    Příspěvek z 5. května 2021 ve 20:15.
    Matisek v něm napsal:

    Díky za ohlas! :-> Hm, s tím šroubkem bude asi potíž. Ze začátku jsem potíže vymyslet nějaký předmět, který by mohl znázorňovat přidávání zdraví pro auto, tak jsem vymyslel šroubek, který má vzor pluska, což by sedělo k přidávání zdraví. Škoda, že jsem nedomyslel, že se to dá vyložit jako přičtení nového auta. :-D
    Zkusím ten křížek nějak upravit. ok

    Příspěvek z 5. května 2021 ve 20:07, upravený vzápětí.
    Hogo v něm napsal:

    Matisek: Ta hra je skvělá! ok Trochu mi trvalo, než jsem přišel na ten mechanismus, ale pak už jsem měl skóre 200. :-D
    Možná bych upravil to, aby šroubek nevypadal jako plusko, jelikož takhle jsem si myslel, že je to upozornění na příjezd nového auta…

    Příspěvek z 5. května 2021 v 19:41.
    Matisek v něm napsal:

    Připojit náhodného člověka je dobrý nápad, není nutnost někoho obtěžovat s pozvánkou. ok

    Roletková políčka mi ani nevadí, ale pokud by to mělo být něco jiného, tak mě napadá jenom tohle:
    Při volení počtu hráčů by stačilo hráči ukázat jen 5 kartiček, které by znázorňovaly typ hráče (žádný, skutečný a tři obtížnosti počítače). Tyto kartičky by pak mohl hráč přetáhnout do čtyř slotů k zaplnění hry (znázorňených černými čtverečky), takže v případě, že chceme hru s dvěma hráči a jedním počítačem, tak by uživatel přetáhl dvakrát čtvereček s hráčem do slotů a pak do slotu doplnil čtvereček s počítačem a s žádným hráčem (a nebo mě teď napadá, že kartička s žádným hráčem by ani existovat nemusela, kdyby se automaticky nastavoval počet hráčů z počtu použitých slotů). Snad je z tohoto popisu jasné, co mám na mysli.


    V tomto příspěvku bych chtěl také představit jednu arkádovou hru, co jsem zrovna dodělal. Jmenuje se Jautodrom. Princip je jednoduchý, hrajete za modré auto, které získává body narážením do ostatních aut a vyhýbá se červeným laserům, které ho poškozují. Pro doplnění životů sbírá náhodně pokládané šroubky. Zároveň si musíte dávat pozor, aby vás nepřátelská auta nezlikvidovali, protože do vás také bourají. Je to jednoduchý princip, ale udržet se déle v aréně je složité.
    Snad hra někoho zaujme, ocením tipy na její vylepšení. :->

    Příspěvek z 5. května 2021 v 15:10, upravený po 3 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Update k mému pexesu:

    Pokud pominu možnost hry s online protihráčem, tak už mám asi hotovo.

    Jen si nejsem jist podobou toho formuláře pro výběr hráčů.

    Už jsem zjednodušil výběr velikosti plochy tak, že se klikne na balíček, který tu velikost hry reprezentuje a tím se hra rovnou odstartuje - tím jsem ze 3 kliků udělal jeden.

    Chtěl bych to něco podobného udělat i s tím výběrem hráčů, aby se to obešlo bez těch roletkových políček. Aby šlo přidat / změnit / odebra protihráče jen jedním kliknutím a aby to zároveň bylo intuitivní. A aby to hezky vypadalo.
    Mohl bych tam místo každého roletkového políčka se sedmi možnostmi přidat 7 tlačítek, nebo 7 zapuňtíkovátek (radio buttonů), ale pak by tam bylo přetlačítkováno. Kdybych pominul obtížnosti robotů, tak by stačilo jen přepínat mezi člověk/robot - a případně křížkem hráče odebrat z výběru a pluskem přidat dalšího... a úroveň robota pak nastavit nějakym šoupátkem vedle.... No, ještě to promyslím

    Co se týče hry s hráči online. Přemýšlím, že bych to udělal bez těch pozvánkových odkazů, jako to má hmyziště, ale že by tam přímo ve hře byla nějaká „lobby“ lidí, kteří si chtějí zahrát s člověkem přes internet.

    Protože se jistě často může stát, že si chce člověk zahrát s někým živým, ale nechce otravovat nikoho konkrétního.

    Takže by tam třeba byla možnost „vytvořit online místnost“ a tím by se všem lidem zobrazila ta místnosti v přehledu všech otevřených místností, a kdokoliv by se mohl připopojit.
    S tím, že by asi i byla možnost vytvoření neveřejných místností na pozvánky.

    Co si o tom myslíte?

    Prodleva 9 dní.
    Příspěvek z 26. dubna 2021 v 10:42, upravený po 3 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Hogo: remove.bg funguje asi dobře na fotky, ale u těch ilustrací právě často dělá to, že někdy vymaže například bělmo z očí a jindy nevymaže třeba uzavřený prostor mezi tělem a rukou. (A navíc je tam omezení na jenom 50 obrázků za měsíc)
    Odbarvovat ručně 181 obrázků nikdo asi chtít nebude.

    Shallow:
    Máš dobrý postřeh. Aktuálně to funguje tak, že každý hráč (živý člověk i robot) si po sobě otáčí karty sám.

    Člověk si je po sobě otočí kliknutím na nějakou kartu. Robot otáčí pomocí přímého připojení na rozhaní pro roboty. Nyní to dělá po určité uplynulé době, která jak jsi poznala, se různí v závislosti na tom jakou má robot úroveň - chování robotů ale můžu v budoucnu změnit, například aby otáčeli rychleji v pozdější fázi hry, nebo když si myslí, že prohrávají!

    Kromě toho je ve hře ale ještě takový arbitr - neviditelný časohlídač - autoobraceč, který v případě, že to hráči moc dlouho trvá (ať člověku či robotu), tak ty karty otočí za něj!

    Takže to co se děje Tobě je, že nejsi schopna si karty otočit sama a čekáš až to za Tebe udělá autoobraceč, kdežto slušně vychovaní roboti si po sobě otáčí karty pěkně hezky sami, tak jak se to sluší a patří!

    Tobias7:
    Tak to jsme ovšem zvědaví!

    Příspěvek z 26. dubna 2021 v 9:48.
    Tobias7 v něm napsal:

    Teď mě akorát napadla super hra, kterou dokážu udělat snad i bez JS... snad se vám bude líbit :-)

    Příspěvek z 26. dubna 2021 v 8:51.
    Shallow v něm napsala:

    Ano, skutečně záleží na tom, jak dlouhá prodleva je. Tudíž se k tomu jdu opět vyjádřit. :->
    Všimla jsem si, že podle různých úrovní robota se jeho karty otáčí různě rychle. Takže když vycházím z předpokladu, že Robot 1 je nejjednodušší úroveň, tak je v pořádku, že se jeho karty otáčejí zpět pomaleji, než když hraje Robot 3 nebo 5. Co jsem ale sledovala, tak moje karty se ve všech variantách otáčely pořád stejně rychle pomalu. Nemělo by to být nějak úměrné?
    Jinak ta doba je fakt úmorně dlouhá, pokud bys chtěl nějakou výchozí stabilní (respektive takovou, co bude potřeba při hraní s nějakým skutečným hráčem a ne s roboty), nemůže to být alespoň podle té střední?

    Čím déle nad tím přemýšlím, tak si říkám, jestli ses nesnažil o nějakou diverzifikaci, aby při větším počtu hráčů došlo k pocitu, že hraješ prostě s různě zkušenými protihráči, byť si nejsem jistá, k čemu je takový pocit dobrý. :->

    Příspěvek z 26. dubna 2021 v 7:10.
    Hogo v něm napsal:

    Zkus remove.bg, to ti udělá průhledné pozadí… a pokud by to nevyšlo, tak máš pořád šanci si to odbarvit ručně. O:-)

    Příspěvek z 26. dubna 2021 ve 4:46, upravený po 2 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Své nové pexeso už mám skoro hotové v rámci lokální hry (chybí už jen výherní obrazovka a nějaké drobnosti).
    Jen jsem trochu popletl rozměry a celé to mám o 25% větší než by mělo být aby se to vešlo na Alíka. (Jám mám totiž Alíka běžně nazoomovaného na 125% normální velikosti - aby nebyl moc hubeňour na mém monitoru :-D) Takže to napřed budu muset nějak celé pozmenšovat. (A nebo počkáme na zvětšení herny?)


    Matisku, to nevadí, jen se svou verzí pochlub, docela mě to zajímá! Mohl bych Ti třeba dát nějaké rady ;)

    MM,
    „zpestřil jsem si to komplikovaným nápadem, který způsobil, že jsem to zase odložil“ - to se Ti stává asi často, že? :)
    Myslím, že je většinou lepší nějaký iterativní-ější postup, kdy člověk začne tak, že udělá aspoň něco a pak postuplně vylepšuje a doplňuje, než aby jen plánoval a plánoval „jak to bude dokonale až to bude hotové“ a nakonec nic neudělal.

    „ jestli se kartičky mají otáčet samy po časové prodlevě… takhle to má většina Pexes a mám z toho jako hráč dojem, že mě to strašně zdržuje.“ - je zajímavé, že máte se Shallow stejný argument pro opačný požadavek - asi záleží na tom jak dlouhá je ta automatická prodleva.
    „Ať tam klidně je prodleva, ale měla by jít klikem zkrátit.“ - to se mi líbí, tak to udělám.

    „Neotočené karty nemusí mít žádný stav.“ - Pravda, k tomu jsem nakonec také došel!

    Řešit to ne/podvádění nějak sofistikovaněji asi opravdu smysl moc nemá.

    Na to vylepšení obrázků jsem vyzkoušel několik různých online nástrojů.
    Nejlepší výsledek mi přišlo že podává https://bigjpg.com/ - ten má ale dost přísné omezení na počet obrázků (20 za měsíc).

    Na sadu profilových obrázků jsem tedy namísto toho použil tento nástroj se zvláštním názvem - to v pohodě přelouskalo všechny obrázky během chvíle (jen jsem ještě předtím musel všem obrázkům nahradit průhlednost za bílou a přidat tenký rámeček kolem dokola - jinak vznikaly nehezké artefakty na okrajích.
    Tady je výsledek - výsledek je u většiny asi docela uspokojivý. Račte porovnat - moje kočka je asi o chlup hezčí než tvá.

    Problém ale je, že chybí ta průhlednost - tu se mi nepodrařilo hromadně vrátit zpátky - a myslím, že to ani není dost dobře možné, protože většina těch obrázků má různé "ostrůvky bílé" z nichž některé by měly být průhledné a jiné ne.

    Příspěvek z 25. dubna 2021 ve 2:38.
    –MM– v něm napsal:

    Na podobném principu jako Pexeso tady ještě kdysi existovala hra Memo. Mám tu k ní obrázky a jsou úplně stejné, jako byly v Pexesu. Byl to také Java applet, takže dneska už nejde nikde spustit. Tuším, že hra zobrazila na nějakou dobu obrázky, hráč si je měl zapamatovat, pak je skryla… a hráč pak dostával slova a měl hádat, kde dotyčná věc je.

    Už jsem také párkrát přemýšlel, že bych to naprogramoval, protože to zní dost jednoduše, ale jak už to tak u mě bývá, zpestřil jsem si to komplikovaným nápadem, který způsobil, že jsem to zase odložil. :-D

    Konkrétně jsem si řekl, že by bylo fajn naučit začátečníky spřádat příběh ze sekvence obrázků, kterou vidí, protože to je dobrý trik, pomocí kterého si většina lidí dokáže zapamatovat mnohem větší objem informací než při pohledu na obrázky. Ale sestavit strojově příběh z náhodně vybraných obrázků je už trošku složitější. :-)

    YOYO: To video je super!
    Co se týče otázky, jestli se kartičky mají otáčet samy po časové prodlevě… takhle to má většina Pexes a mám z toho jako hráč dojem, že mě to strašně zdržuje. Zejména v pozdější fázi hry, kdy už tuším, kde co je, ale stejně se třeba netrefím. Ať tam klidně je prodleva, ale měla by jít klikem zkrátit.

    Asi k tomu budu muset udělat serverovou část i pro singleplayer.
    Byl bych raději, kdyby většina her na Alíkovi jela ze serveru Alíka. Ale jestli tam chystáš i multiplayer, tak je to asi jedno…

    Přemýšlím, jak zajistit aby nebylo možné podvádět (tím že si někdo zobrazí v JavaScriptovém inspektoru, které karty tam jsou neotočené).
    Neotočené karty nemusí mít žádný stav. ;-)
    Jinak podvádět u Pexesa jde i tím, že si vyfotím obrazovku pokaždé, když vidím obrázky a pak tyto fotky budu používat jako tahák. Tomu nejde rozumně* zabránit, takže Pexeso stejně nejde brát víc vážně (sestavovat u něj žebříčky nejlepších apod.).

    *) Šlo by s částmi kartiček hodně rychle blikat, aby v žádném vyfoceném stavu nešlo nic moc rozpoznat, ale to by bylo nepříjemné… a i to by šlo s trochou snahy obejít.

    zvětšit a vyhladit za využití nějaké umělé inteligenci, aby se daly použít i trošku větší než byly ty kostičkované originálně
    To vypadá dost dobře! Mimochodem, mám tady Alíkovu sadu 182 profilových obrázků, ve které 50×60 PNG vznikly cca v roce 2007 zmenšením ze 75×100 GIFů z roku 2000 (ty jsem vytahal z webarchivu, bohužel tam asi nikde není GIF varianta pro klu_vali.png). Ty GIFy sice měly jednobitově-průhledné pozadí, ale byly určené pro bílé pozadí, takže pak i v těch menších PNG jsou nepěkné artefakty. Zkoušel jsem použít nějakou inteligentní magii na jeden z GIFů, ale pak jsem ho ještě musel docela dost ručně opravovat:

    kočka oranžová, © Alík

    Uměl bys nějak hromadně zkvalitnit celou sadu? :-)
    Šla by asi také používat do Pexesa (a možná i jiných her).

    Příspěvek z 24. dubna 2021 ve 22:52.
    Matisek v něm napsal:

    Konečně nám zapojili internet s tím, že se svěřím se svou verzí pexesa a v tom YOYO udělá lepší. ;-D
    Nevadí, bude se lépe vyjímat na Alíkovi.

    Příspěvek z 24. dubna 2021 v 15:17, upravený po 7 minutách.
    Shallow v něm napsala:

    Je pravda, že jsem nad tím nepřemýšlela s ohledem na to, že by byli dva lidi u stejného zařízení, a to především z toho důvodu, že v případě, že jsem s někým na stejném místě, bych si s ním mnohem radši zahrála skutečné hmotné pexeso než online (a tudíž bych tuto otázku vůbec nemusela řešit).
    Co si myslím, je, že pexeso má doma fakt téměř každý (případně si ho může vyrobit) a je to tak pohodlnější. Každopádně, i kdyby ne, asi pořád nevidím problém v tom, že se to otočí samo, i když jste na stejném zařízení.
    Ale možná je to jen tím, že jsem netrpělivá a zkrátka preferuju nějaké udržení tempa hry? :D Možná to ostatní vidí jinak.

    Co se týče podpory více než dvou hráčů, tak to mi přijde jako zajímavý nápad, přestože varianta pro dva je asi nejzáživnější, jelikož při vyšším počtu hráčů dostává každý mnohem míň prostoru pro své tahy a nakonec může chudák skončit otrávený, že mu všechno vybrali hráči před ním. :D Co si pamatuju z dětství, co jsme hráli ve čtyřech, tak už to právě nebylo tak záživné. Ale tři jsou fajn, a tak proč tomu nedát šanci? :)

    Příspěvek z 24. dubna 2021 ve 14:21.
    YOYO v něm napsal:

    Pracuji zatím na novém pexesovém animačním motoru!
    Posílám ukázku https://ctrlv.tv/3Mr3 - zatím jen jako video, aby to nestihl hned někdo okopírovat! ;-)

    Je to až k podivu co dokáže CSS se špetkou JavaScriptu, že?

    Zatím je to jen takový kabátek na povrchu - snažím se to vytvářet tak, aby ta zobrazovací logika byla jasně oddělená odherní logiky (která asi bude na serveru, nebo v nějaké mezivrstvě).

    Přemýšlím, zda tam přidat podporu pro více než dvou hráčů. Třeba až 4, s tím, že by libovolný počet z nich mohli být roboti. A také že by mohlo hrát více hráčů u jednoho počítače.

    Co si o tom myslíte?

    Nejsem si ale jistý, jak bych to pak skloubil s případnou hrou s online protihráči. V takovém případě by asi mohl hrát jen jeden hráč u jednoho počítače.


    Shallow: díky za názor, asi s Tebou souhlasím, ale nejsem si jistý zda by to tak mělo fungovat i když bys hrála s někým u stejného zaříení. Co když to budeš hrát s hodně malym dítětem, nebo s hodně starou babičkou? Pak by bylo dobré dát jim možnost si to prohlížet trošku déle - nehledě na to, že třeba pokud by to hráli na mobilu/tabletu, tak si můžou trochu zaclánět rukama, a pak nemusí být moc fér to otáčet zpátky hned automaticky.

    Příspěvek z 23. dubna 2021 ve 22:24.
    Shallow v něm napsala:

    Já tedy nic nevyvíjím, ale odpovím na otázku pro hráče. :->
    Z mého pohledu je lepší, když se karty otočí samy po jisté časové prodlevě. Především proto, že to zbytečně nezdržuje hru, udržuje tempo a motivuje hráče dávat větší pozor. O:-)
    A aspoň tak budou pro oba hráče rovné podmínky.

    Příspěvek z 23. dubna 2021 v 19:49.
    Tobias7 v něm napsal:

    Můj vývoj vlastních her vypadá tak, že jdu na GitHub, stáhnu si cokoli co má v tagu „html“, plácnu pod to zelené pozadí a hotovo! :-D
    Názorná ukázka zde nebo zde. Zaručeně funguje! ok

    Příspěvek z 23. dubna 2021 v 15:43, upravený vzápětí.
    YOYO v něm napsal:

    Hogo:
    Ano, ten kolizní systém není uplně dokonalý a občas se stane, že had dokáže proskočit skrz překážku a zašmodrchat se.
    Až vymyslím, co s tou hrou dál, tak to opravím.


    Asi zkusím vytvořit to lepší pexeso sám. Zkusil jsem dát ten obrázek od –MM– do toho mého starého pexasa a vypadá to docela dobře.

    Novou verzi asi zkusím místo canvasu udělat pomocí běžných html elementů s obrázky na pozadí - pak budu moci provádět animace (například pro otočení karty) pomocí css. Což je asi snazší, než to animovat ručně na tom plátně!

    Přemýšlím, jak zajistit aby nebylo možné podvádět (tím že si někdo zobrazí v JavaScriptovém inspektoru které karty tam jsou neotočené). Asi k tomu budu muset udělat serverovou část i pro singleplayer.

    Otázka na hráče: Je lepší, když po otočení druhého obrázku se ty karty otočí zpátky samy od sobe po krátké časové prodlevě, a nebo když zůstanou zobrazené až do doby dokud je hráč neotočí dolů kliknutím?

    Příspěvek z 23. dubna 2021 v 9:30.
    Hogo v něm napsal:

    Inu, mám výtku k hadům; zajel jsem si pro kuličku „pod“ fialového hada a nešlo mi se z toho dostat…
    http://hogovadomena.unas.cz/obrazky/hadi.png

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 19. dubna 2021 v 11:00, upravený po 2 minutách.
    Hogo v něm napsal:

    Inu, nechtěl jsem zatím psát moc dlouhé příspěvky, protože jsem zatím nevěděl, co k tomu říct… sleduji tuhle nástěnku a jak had, tak i ostatní hry mě tu fascinují! ok
    Matisek: Jojo, moc jsem to nevysvětlil. Khan academy je skvělý program, teď jsem si tam zkoušel jednoduché animace… možná časem zkusím i něco víc, díky za tip! :-)

    Možná bych si teď mohl trochu odložit PHP a Administraci a začít pracovat na nějakých hrách…

    Příspěvek z 19. dubna 2021 v 10:55, upravený po 5 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    K tvorbě her:

    Matisek:
    Moc pěkné vysvětlení, děkuji.

    Jen bych ještě doplnil, že vytvořit celou hru jen pomocí html a css je možné - jen to asi není příliš moudré dělat zrovna takto ;-)

    Použít python, nebo i jiný ze spousty jazyků, které běží na serveru, můžeš, ale pokud chce člověk tu hru aspoň trochu interaktivní (aby se nemusela načítat celá stránka při provedení nějaké akce), tak vždy potřebuje alespoň špetku JavaScriptu - protože JavaScript jejazyk, který „se provádí“ přímo u uživatele v tom prohlížeči.

    Khan Academy jsem neznal, ale vypadá to jako něco, co bych mohl doporučovat uplným začátečníkům - jednotlivé lekce jsou přístupné i bez registrace a to je fajn.

    Trochu mě mrzí Hogův strohý přístup, myslel jsem, že zrovna on by se mohl zapojit do diskuze trochu více.... no, třeba příště! :-)

    sarinka01_queenisthebest:
    Pokud chceš vytvořit vlastní webovou hru, tak se nevyhneš něčemu jako je programování - zkus si třeba projít ty zmíněné lekce a uvidíš, jestli tě takové věci zaujmou. Třeba ano!

    Existují i nějaké nástroje v kterých se dají tvořit hry bez znalosti programovaní - takovým způsobem, že si tam člověk nakliká například jednotlivé předměty, nějakou mapu a paňáčka a nějakým způsobem přiřadí které věci spolu můžou jakým způsobem interagovat, jak se mohou pohybovat a tak podobně - ale pokud tam člověk dělá něco složitějšího, tak si uvědomí, že tam vlastně taky programuje, jen je to programování „zakamuflované“ do nějaké barevné klikací podoby. (A nebo v horším případě tam složitější věci vyrobit prostě nejdou.)

    S takovými nástroji nemám osobní zkušenosti a vlastně je moc neznám (možná někdo zkušenější poradí?) Ale asi tím mám namysli třeba Scratch - tak to můžeš taky vyzkoušet, Sarinko :)


    K pexesu:

    –MM–:
    Tvůj prastarý modrý had mě pobavil :D

    A vůbec jsem netušil že jedno funkční pexeso už na Alíkovi je - ten režim single hry na čas je zajímavý (Ale ty časové limity mi tam přijdou nevyrovnané, 3. a 4. kolo mi přišlo náročnější než 5. a 6.)

    K tomu starému pexesu - dovolil jsem si ty obrázky stáhnout, namíchat jich 32 dohromady, podle tvé rady, a zvětšit a vyhladit za využití nějaké umělé inteligenci, aby se daly použít i trošku větší než byly ty kostičkované originálně. Tady je výsledek.

    Pokud by ses do toho Matisku (nebo někdo jiný) pustil, tak to můžeš použít. Klidně bych Ti s tím mohl radit, něbo nějak pomoci.

    A nebo mě napadlo, zda neuspořádat takovou soutěž, „Kdo naprogramuje nejlepší pexeso“ :D
    Co vy na to? Zůčastnil by se ještě někdo?
    Dali bychom podminku použití toho obrázku a nějaké základní věci, které by to výsledné pexeso muselo splňovat...

    Statistika…