Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Vývoj vlastních her

    Zde řešíme vlastní hry.
    Jako třeba Jautodrom, Hmyziště, Pexeso a Hady.

    Nový příspěvek:

    Přispívat mohou jen přihlášení uživatelé.

    Pokud máš účet, přihlas se, pokud ne, můžeš si účet založit.

    Prodleva 2 dny.
    Příspěvek z 7. února v 11:13.
    panglaq v něm napsal:

    Ahoj YOYO, jak tedy prosím chceš výchovný charakter řešit?

    Příspěvek z 6. února v 17:40.
    Rapo v něm napsala:

    Tak to se omlouvám, ale asi nepomůžu. V tomhle se poměrně ztrácím. 😅 Hra pro kteří jsem kreslila předtím byla úplně jiná a takovéhle barevné kombinace nebyly požadované. Tam byla ta aplikace vhodná

    Příspěvek z 6. února v 17:33, upravený po 8 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Rapo,
    jaký bitmapový editor použiješ je mi asi jedno, pokud dokáže uložit PNG soubor. Ale tím pixelartem jsem myslel konkretní druh bitmapové grafiky, která má malé rozlišení, malou barevnou hloubku (počet baret) a kreslí se po pixelech. Na což mi ten ibisPaint podle ukázek nepřijde extra dobrý.

    Nejde mi ale ani tak o ten vizuální styl, ale o to, aby šlo snadno programově z jednoho obrázku vygenerovat velké množství jeho barevných variant, nahrazením určité barvy za jinou.

    Každá část těla / flek by měl jednu unikátní barvu.
    Levé ucho jedna barva, pravé ucho jedna barva, pravé oko, levé oko, flek na levé straně, flek na pravé straně hlavy, tlapky, ocas, náprsenka, atd...

    Vytvořil jsem příklad, pro pochopení. Ten prostřední pes je „šablona“ a tím že nahradím různé barvy za jinou, dokážu vytvořit psa, který má: různébarvené uši, nebo stejné barevné, který má jeden flek na hlavě, dva vleky, nebo žádný, který má stejně barevné oči nebo má heterochromii. Který má obojek, nebo má šátek nebo nemá ani jedno... jen potřebuji někoho kdo to dokáže nakreslit hezky!

    Pokud by ten obrázek využíval velkou škálu barev a barevných přechodů a aliasing. Tak by takové nahrazování udělat nešlo.

    Martinx109,
    ty aimace jsou dobré, pravda. Ale Alík je jenom jeden. Nemohl by mít každý svého pejska. Takže to leda, pokud bychom chtěli udělat tu variantu s jedním psem pro všechny.
    Ale stále mi tam nějaké animace schází.

    Příspěvek z 6. února v 15:29.
    Martinx109 v něm napsal:

    YOYO: Teďka jsem se díval na ilustrace alíka a myslím že jsou docela geniální, jelikož tam jsou animace které jdou použít!

    Příspěvek z 6. února ve 14:40.
    Rapo v něm napsala:

    Pomohlo by kreslení na tabletu v ibisPaint? Kreslí se v pixelech a není to moc špatná kvalita. Ale je to 2D, pokud to není problém

    Příspěvek z 6. února ve 12:42.
    FandaCZ_ v něm napsal:

    Jautodrom Krásná Hra. Akorat skoda ze nejde hrat na telefonu

    Příspěvek z 6. února v 11:17, upravený po 16 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Nevím jak Pou, ale zvířátko v klasickém tamagotchi zemřít může - řekl bych, že to je hlavní podstatou té hry „starat se o něj aby neumřelo“, ne? :)

    Nechci řešit eutanazii, kremaci a pohřeb. Nezacházel bych do nějakych grafických detailů.
    Ale chtěl bych, aby to mělo trochu výchovný charakter. Zvíře je živý a tedy smrtelný tvor. A člověk by k tomu měl přistupovat se zodpovědností.

    Dát psa do útulku není výhra. Mělo by to být bráno jako suboptimální možnost.


    Každopádně. U téhle hry bych asi potřeboval spolupráci od někoho, kdo umí kreslit na počítači, a vytvářel by grafické podklady (sprity).

    Nejspíš buďto ve formátu svg, a nebo by to mohl být naopak pixelart.

    Našel by se někdo takový?

    Příspěvek z 5. února v 11:58, upravený po 13 minutách.
    panglaq v něm napsal:

    Doufám, že se v té hře nebude řešit usmrcovani zvířat při nemoci, to bych radši žádnou hru nechtěl (neni trochu morbidni, aby se ve hře pro děti řešily etické otázky typu eutanazie, kremace či pohřeb? - mozna by mohl zanedbaný psík jit do utulku, opustit hru zmitením atd.). Nemyslel jsem si, že byste jj dalo takový rozměr, tě to vylady hodně reálně.8-o

    Může například Pou umřít? Myslím si, že ne.

    Prodleva 26 dní.
    Příspěvek z 10. ledna ve 20:49, upravený po 6 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    hoznot,
    tak nemusela by to byt štěnata přimo Alíka, prostě jen štěnata - nějake rodokmeny a dědičnost bych neřešil. - Nerad bych vzbuzoval dojem, že je v pořádku, když má jedna fenka stovky štěňat :D

    MichP,
    to je pravda - to jsem jen tak nastřelil. Asi bych do toho pečování žádné kačky ani jinou ekonomiku netahal vůbec. Opuštěný pes by byl prostě zanedbaný.
    Maximálně by nějaké kačky mohlo stát samotné pořízení psíka (podobně jako stojí pár kaček přístup ke generatoru vajíček) - myslím, že by pak tomu uživatelé věnovali větší pozornost, pokud by u toho nákupu byl nějaký doprovodný text k zamyšlení.
    A nějaké ty budoucí statistiky by pak byly více vypovídající.

    Další varianta jak to cele koncipovat by bylo podobně jako je lednička - byl by jeden velký pejsek (asi sám Alík v tomto případě), o kterého by se starala celá uživatelská základna. Byl by někde v potrhlostech, a náhodně by dostával hlad, nebo projevoval podobné potřeby, a příchozí by pak mohli provádět příslušnou akci k jeho spokojenosti.

    To by bylo as jednodužší na vyrobení, ale nejspíš i o něco nudnější?


    Ema_P,
    Takže takový Second-life?
    Už mě napadlo, něco podobného, co by se mohlo zavest u nějakého stolu v klubovně - ale tedy nějak zjednodušeně. Třeba že by člověk mohl chodit s 2D postavičkou v místnosti, zprávy by se mu zobrazovaly jako bublina u její hlavy - lide by si mohli sedat daleko nebo blízko od sebe a tím ovlivnovat kdo co slyší a neslyší...

    Příspěvek z 10. ledna v 16:36.
    MichP v něm napsal:

    „Ale to by vlastně pak mohlo fungovat pro přesouvani kaček „

    No, když za to denní hlídání bude 10 kaček tak jáksi by to bylo fakt pracné :-D

    Příspěvek z 10. ledna v 16:10, upravený po 7 minutách.
    Ema_P v něm napsala:

    Před pár dny mě napadla jedna hra - bylo by to něco jako roblox, akorát trošku jinaci- každý by měl svoji postavičku (jmenovala by se stejně jako ten uživatel) a domeček. Ten by si mohl různe vyzdobovat, dávat si do něj nábytek... A pak by tam bylo třeba Alikovske město, kde by byly obchody... A byl by to multiplayer. Takže by se dalo hrát s více lidmi.
    :D

    Příspěvek z 10. ledna v 15:26.
    honzot v něm napsal:

    nejdřív mi to přišlo jako blbost, ale udělat hru kde skupinka lidí má svého pejska by mohlo být zajímavé.

    s těmi štěňaty je problém že Alík zatím nemá svojí manželku. Ale mohl by mít!

    Příspěvek z 10. ledna v 11:18.
    YOYO v něm napsal:

    Nápad udělat něco jako Alíkomagotchi se mi docela líbí!
    Pár myšlenek k tomu:

    1) Nemusel by to být Alík, ale třeba jeho štěnata (nebo prostě jen nějaká štěnata)

    • pak by si každý člověk mohl pojmenovat to své podle sebe
    • a mohli by se vzájemně lišit - třeba barevností flíčků a tak, stejně jako se liší uživatelské tlapky
    • navíc by nevadilo, kdyby byl celkovy design trochu jiný než jak vypada samotný Alík

    2) Ten pejsek by mohl fungovat v reálném čase (a ne jenom když je ta hra zapnutá)

    • takže by bylo potřeba ho třikrát během jednoho skutečného dne vyvenčit, nakrmit a podrbat (nebo co za potřeby má takový pejsek? - poraďte)

    3) nechceme ale nutit uživatele, aby sem chodili každý den, takže mě napadlo, že

    • by se mohla o jednoho pejska starat skupinka více lidí, třeba 2-4 kamarádů, a o jeho péči se nějak dělit, podobně jako se o péči dělí členové jedné domácnosti.
    • kromě toho by mohlo třeba jít zaplatit pejskovi hlídání - třeba za 10 kaček na den, v případě, že by všichni z celé domácnosti odjeli na dovolenou
    • naopak by si člověk mohl pár kaček přivydělat tím, že pohlídá cizího opuštěného pejska... (Ale to by vlastně pak mohlo fungovat pro přesouvani kaček mezi uživateli a to nechceme, takže raději asi zavést nějakou interní měnu jen pro tu hru)

    4) pejsek by mohl mít nějakou maximální délku života, třeba 365 dní

    • častým zanedbáváním by se mu ta délka zkracovala, pří delším zanedbání, třeba 3 dnů po sobě, by umřel - ta délka dožití by pak fungovala jako takové skóre, které by se někde zobrazovalo pro všechny.

    5) pejska by mohl mít člověk vystaveného na své vizitce, aby ostatní viděli, jak se o něj dotyčný dobře (ne)stará.

    6) Hra by mohla mít i nějaký edukativní prvek

    • Zanedbaný pejsek by mohl jít automaticky k adopci. Na začátku hry by si mohl člověk vybrat, zda chce nové štěnátko a nebo adoptovat už starší z utulku.
    • A někde by se pak mohly zobrazovat celkové statistiky - jake procento pejsku skončilo v utulku, jake procento pejsku předčasně zemřelo u páníčků, kolik jich zemřelo v utulku - a to by mohlo uživatele odkazovat na nějaký článek vysvětlující, že není dobré si pořizovat mazlíčka, pokud si nejsme zcela jisti, že se o něj budeme moci dobře postarat, a že když už, tak je vždy lepší si vzít to z útulku.

    panglaq,
    nakreslit ovládání můžeš, ale asi by bylo lepší se napřed shodnout na tom, co všechno tam bude možné ovládat :)

    Příspěvek z 10. ledna v 8:36.
    panglaq v něm napsal:

    Ahoj,
    zatím asi k této hře nic nevymyslím, možná jen nakreslím na papír rozvržení ovládacích prvků, ale jak nemáme doma toho pejska, tak mě nic nenapadá.:-(
    (Pořizovat si ho nechceme.)

    Prodleva 15 dní.
    Příspěvek z 26. prosince 2022 v 17:43.
    panglaq v něm napsal:

    P. S. psa ve skutečnosti doma nemáme.

    DeadFoxKing v něm napsal:

    To je dobrý nápad

    panglaq v něm napsal:

    Ahoj, pardon, pokud už to někdo psal, ale co takhle naprogramovat hru, kde bychom si mohli hrát s Alíkem - venčit ho, aportovat, krmit atd.? Možná bychom se mohli inspirovat Pouem (třeba tak, že Pou je tlustý, když se moc vykrmí).

    Prodleva 4 měsíce.
    Příspěvek z 6. srpna 2022 ve 22:59.
    honzot v něm napsal:

    Já nic z toho neznám

    Příspěvek z 5. srpna 2022 ve 21:42.
    YakariSioux v něm napsal:

    Ahoj, dostal jsem takovou retro náladu a vzpomínám na to nejlepší ze svého dětství, jako třeba na Jupík City, Kostíkov, nebo Actimel Academy. Stačí že jsou na památku fotky z těchto zaniklých virtuálních míst? Napadlo mě to nejlepší z toho vytáhnout a inspirovat se k vytvoření něčeho nového, třeba vytvořit podle her které tam byly nějaké podobné na Alíkovi na stejné téma. Ne jako kopírovat, ale udělat podobnou vodní skluzavku atd.

    Příspěvek z 5. srpna 2022 ve 21:24.
    –MM– v něm napsal:

    Každý rok se pořádá GMTK Game Jam, zábavná soutěž, kde spousty programátorů dostanou nějaké jednoduché základní téma a mají během 48 hodin vymyslet a vyrobit nějakou hru (nebo základ hry). Videa o této akci mi přijdou vždy strašně depresivní, protože si uvědomím, jak příšerně dlouho mně trvá vyrábění nějaké hry, která je obvykle méně zajímavá, než vymyslí ti nejlepší z tisíců účastníků této akce. :-D

    Také si vždycky říkám, že některý z těch konceptů bych mohl zpracovat s nějakými vlastními nápady. (Samozřejmě bych uvedl, kým jsem se inspiroval.)

    Letošní téma bylo: Hod kostkou.

    Berb Hike

    V čase 10:23 je zmíněna hra Berb Hike, docela pěkný jednoduchý nápad na logickou hru. Při odchodu z kostky iglú ubývají, palmy přibývají, láva přepíná mezi protilehlými stavy (se součtem 7). Má docela málo levelů, je otázka, jestli jich s tímto arzenálem možností jde vymyslet víc. Možná by šla přidat ještě kostka, jejíž stav se obrací ve směru, kterým z ní postavička odejde, nebo kostka, do které se zkopíruje stav kostky, na kterou se odchází, nebo kostka, která zmizí na určený počet tahů (průchodů přes kostky) a pak se zase objeví.

    Kdyby to vzniklo jako hra na Alíkovi, tak bych byl rád, aby šlo zadání levelu přenášet skrz adresu, aby si uživatelé mohli vyrábět vlastní zadání. ;-)

    Fire and Dice

    V čase 11:12 je zmíněna hra Fire and Dice, která je opět po technické stránce poměrně jednoduchá a ve stávajícím provedení strašně časožravá, protože mi přijde, že obtížnost narůstá dost pomalu. Potřebovala by tedy trošku vybalancovat. Autor videa říká, že by také přidal časovač, aby nad tahem nešlo spekulovat věčně (což už nebývá zábava), případně by přidal další druhy kostek, které by nepřátele posouvaly. Také by mohla být další kostka, která funguje jako zátaras na určitý počet tahů – že postavičky nepostupují.

    Kdyby to vzniklo jako hra na Alíkovi, tak by tomu šlo nejspíš ověřovat skóre, podobně jako to jde u Drahokamového dolu. Což teda znamená, že pokud to má mít tabulku rekordů, tak to musíme naprogramovat my. :-D (Nebo by to musel vyrobit někdo, kdo v kódu důsledně oddělí herní logiku od zbytku, abychom ji pak mohli samotnou spustit na serveru.)

    Curse of the Dice Witch

    V čase 16:48 je zmíněna hra Curse of the Dice Witch, to je taková dvojitá hádanka, která by chtěla asi víc domyslet. Možná by uvnitř malého světa také mohla být kostka, která by byla ten velký svět, takže by šlo rotovat obě části. A postavičky by mohly být had fixní délky, jehož jedna hlava je v jednom světě a druhá v druhém a … no, nevím, co s tím dál. Mně překvapivě hodně herních nápadů končí u hada. :-)

    Dice with Kali

    V čase 17:35 je zmíněna hra Dice with Kali, kde se kostky rozmísťují do čtvercové mřížky tak, že sousední kostky musí mít buď stejnou barvu, nebo stejnou hodnotu. Cílem je zaplnit kostkami řádek nebo sloupec, což ho smaže… a jede se dál, dokud to jde. Opět krásně jednoduchý nápad, tuším, že v tomto případě ne úplně originální, ale ve velmi pěkném kabátku, na to, že to vzniklo během 48 hodin. Co by s tím šlo udělat jinak? Třeba změnit mřížku na šestiúhelníkovou, pak by byly tři směry, kterými jde zaplňovat/mazat, možná by to bylo lehčí/těžší/zajímavější. A potom možná změnit cíl – inspirovat se AZ Kvízem, cílem by bylo spojit tři strany trojúhelníku, jakkoliv… možná. Nevím.

    Opět by to byla hra, kde by šlo, kdyby byla na Alíkovi, udržovat věrohodnou tabulku rekordů, kdyby šel postup s řízenou náhodou poslat a ověřit na straně serveru.

    Ostatní…

    Těch her vzniklo několik tisíc a nejspíš by mě bavilo hledat inspiraci v několika desítkách z nich… jako každý rok.

    Prodleva 7 dní.
    honzot v něm napsal:

    Nelosuje to úplně náhodně, jde to ovlivnit.
    Banální to je:-D


    Rozdíl od drahokamového dolu sem, je ale v tom že sem člověk nepřijde hrát hry, ale diskutovat. Zatímco na stránku kde bude člověk mít pár her je pravděpodobnější že někdo bude chtít je jen zkusit a to že zůstává na jedné stránce mu umožní v rychlém čase vyzkoušet více her. Nebo se mýlím?

    –MM– v něm napsal:

    honzot: Osobně si myslím, že je lepší, když je hlavní náplň stránky jen jedna.

    Když by třeba tady v této stránce byl Drahokamový důl…

    Tak pak lidi neví, jestli tu mají spíš diskutovat, nebo hrát. :-)

    Co se týče té pause game… asi jsem to úplně nepochopil. Video se používá jen jako náhodný generátor, ne? Nebo v tom je něco víc? Takže hra by vlastně jen nabízela, že náhodně zkombinuje kousky textů? Z pohledu programátora mi to přijde jako strašlivě banální věc, závislá hodně na tom, jakými texty by to bylo naplněné… ale je pravda, že pokud si to člověk neumí sám naprogramovat, tak to asi nějaké kouzlo má. I když teda pořád si jde napsat fráze pod sebe, očíslovat a házet kostkou, nebo mincí (víckrát, je-li třeba víc hodnot než dvě).

    Příspěvek z 29. července 2022 v 16:16, upravený po 6 minutách.
    honzot v něm napsal:

    dává vám smysl mít v sekci hry na svém webu možnost hraní bez odchodu ze stránky?
    Ukážu vám jak to myslím: (logo webu jsem schoval, aby jste mi zatím nelezli na jeho adresu:-P)

    YOYO: To se mi nestává. Já docala nerad začínám nové projekty kvůli tomu ýe na začátku nemáš nic. (ale začít samozřejmě dokážu.)

    Prodleva 3 dny.
    Příspěvek z 26. července 2022 v 10:38, upravený po 6 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    hoznot,
    to si my vysvětlil vlastně tu jedinou věc, ktera mi byla docela jasná z té druhé nástěnky :D

    Ale nevadí, já původně myslel, že tohle je taky něco, kde chceš aby se na tom s Tebou podílelo více lidí. Tak pak by asi bylo lepší netříštit pozornost komunity do více směrů, protože tolik lidí co by Ti s tím pomohli tu asi zase není. Ale pokud to má být čistě tvůj výtvor, a chceš to mít jako takovou jednoduchou věc a né nic komplexního jak jsem si původně myslel, tak to je asi jedno :) .. to je tvoje věc.

    Jinak já osobně mám občas trochu problém vracet se k věcem. Respektive:
    Mám takový vnitřní pocit, že bych „měl“ pokračovat v tom co jsem začal dříve, kvůli zachování nějaké následnosti. (Nebo protože se mě lidi ptají, kdy už to bude hotové)
    Jenže se mi třeba zrovna nechce na tom starším pracovat protože mě láká víc něco novějšího, ale na tom novějším nakonec taky vlastně nepracuji abych neměl výčitky že zanedbávám to přechozí :D
    Takže to pak dopadne tak, že se zablokuji a nevěnuji se ani jednomu.

    Občas se pak sice po delší době k něčemu staršímu vrátím, ale většinu věcí mám v nedokončeneném stavu (někdy ve smyslu „funkční, ale ještě bych to chtěl vylepšit“, jindy ve smyslu „stravil sem nad tím hodně času ale zatim to vůbec nefunguje) :D

    Příspěvek z 26. července 2022 v 8:19.
    honzot v něm napsal:

    Ještě k tomu: „Co takhle se soustředit jen na jednu věc :)“
    Podle mě se to nevyplácí. Když něco progranuju, tak se občas stane že se zasekne na místě a jdu pracovat na jiném projektu a další den se zase vrátím spatky, někdy i po delší době. Takže postupně toho udělám víc, než kdybych se pokoušel dostat se dál, protože bych byl zaseknutý. Nebo bych nic nedělal.

    Prodleva 4 dny.
    Příspěvek z 22. července 2022 ve 14:23, upravený vzápětí.
    honzot v něm napsal:

    Soustředění na jednu věc je geniální plán který mi nikdy nešel :)

    V podstatě by to byla vylepšena /flaška od coka => zadáš uživatele a a někdy klikneš na stop/mezeru. (Oni mezitím jedou na obrazovce.)

    Příspěvek z 22. července 2022 ve 14:02, upravený po 3 minutách.
    YOYO v něm napsal:

    Nejsem si jisty co myslíš tím editorem.

    Pokud chápu správně co je to pausegame, tak je to takové „chytré“ zneužití videoformátu k jakémusi interaktivnímu tvoření příběhu.

    Chtěl bys vytvořit tedy takovy generator příběhů - tedy elternativu k tomu videu? (Kde vyhodou by mohlo být, že ten kdo nakonec příběh z náhodně vybraných aktérů sestaví, by si ho mohl prohlédnout pak už hotový a třeba ho nasdílet.)

    A nebo takovy generátor generátorů příběhů? Tedy alternativu k tomu kdo tvoří ty videa?

    A nebo něco mezi/obojí?

    Zkus uvést konkrétní příklad použití z pohledu různých rolí.

    A není to trochu podobné tomuto projektu:
    Udělejme společný webový projekt
    ?

    Co takhle se soustředit jen na jednu věc :)

    (Ten pause game editor mi zní jako méně náročná věc na výrobu)

    Maty09 v něm napsal:

    honzot: To je geniální nápad.:-D

    honzot v něm napsal:

    Až skončí prázdniny, tak bych mohl naprogramovat Pause game editor. Zadaly by se alikovske přezdívky, otázky, obrátky , alikovském „API“ by se generovali profilovky...

    Myslíte že to má smysl?

    Prodleva 8 dní.
    Matisek v něm napsal:

    Opraveno. O:-)

    Statistika…