Zajímavé, nechápavé věci, nad kterými se normálně nepřemýšlí
« Novější příspěvky
Ti tam ale patří, já myslím ti ostatní věci a i k plyšákům se máme chovat hezky, ne?
(Cože, já to tu opravdu rozvíjím do diskuse? Hustý! )

Podle mě tam plyšáci patří přirozeně, protože se s nimi spí... a to, že to někdy trochu schytají, tak to se stává, no.

Marku, tak dnes jsem jen odhodil vestu na postel, ale to bylo kvůli vaření, abych si od ní nemusel mýt ruce - myslím, že byla nějaká špinavá. Výjimečně tam odhodím ručník po sprchování, ale to by se nemělo, dříve nabíječku od mobilu, jinak tyto touhy zatím nepociťuji. Jo a jak bych takové touhy mohl mít, když se mi už podařilo zalehnout několik nebohých plyšových kamarádů, přestože jsem je měl před usnutím vedle sebe? (Nebo myslíš touhy něco zalehnout?
)
Děkuji, Majdo, za vysvětlení, taky to tak dělám, ale stejně mě to zajímá, kde se berou touhy skladovat tam všechno možné.

Moment, moment, to byl asi můj příspěvek trochu nepochopen! Neskladuju věci na posteli (pokud to nejsou plyšáci a tak). Jen když uklízím, tak postel poskytuje spoustu místa, kam se dá na chvíli odložit všechno možné, aby se mohlo třeba vysát a utřít prach a tak!

Už pár rokov je na internetoch a niekedy aj v reálnom svete zvykom písať niektoré nápisy len spoluhláskami a veľkými písmenami. Napr. moja prezývka by bola napísaná ako MNKJNK.
Odkiaľ je táto móda a čo znamená?

Podle teorie strun existuje sedm až osm dalších rozměrů, které jsou zavinuté v každém bodu našeho prostoru. Ale pokud vím, tak stále chybí experimentální potvrzení celé této větve teoretické fyziky.
Krom toho existuje ještě i holografický princip, který říká cosi, jako že 3D prostor jde bez ztráty informace reprezentovat v nějaké 2D rovině na hraně horizontu událostí černé díry nebo na hraně vesmíru. Takže možná je vesmír jen dvourozměrný nebo jednorozměrný a víc rozměrů je jen iluze, jen naše pohodlná interpretace (podobně jako když jedno číslo může být zapsané vícero způsoby, v různých číselných soustavách, ale lidem se nejvíc líbí desítková).
Vnímat víc jak tři prostorové rozměry nebylo historicky nijak užitečné pro naše přežití. Nejspíš to není užitečné pro žádnou formu pozemského života.
Dokonce vědci zjistili, že náš neokortex je optimalizovaný na dvourozměrné pojetí světa, protože se pohybujeme skoro jen po zemi… a i abstraktní myšlenky a koncepty si v hlavě rovnáme do dvourozměrných map (které bývaly u našich předků určené k orientaci v prostoru). Nejspíš proto také lidský mozek vypadá jako zmačkaný 2D hadr.

Je to naopak. Člověk si nedokáže představit čtyři rozměry, takže vnímá jenom tři, a kolik rozměrů má ve skutečnosti vesmír, to nevidí.

Proč je vesmír tak strašně malý, že má jenom tři rozměry?
Když pak máme dělat nějaký příklad ve 4D, tak si to člověk nedokáže ani představit...

Proč se klíčům u auta skoro vždycky říká klíčky?
Málokdy někdo řekne: Klíče od auta.
Ale téměř vždy: Klíčky od auta
Ale zase klíče od bytu - nikdo neříká klíčky.
Proč ten rozdíl?
Klíče od bytu jsou často přitom menší než klíč od auta

Kdyby na Alíkovi byly na každé stránce reklamy Google adsence nebo jak se to jmenuje, tak každý kliká po celém webu a hledá soutěžní písmenka - tak dalo by se tím vydělat velké peníze ze zobrazení těch reklam?

Týnek (níže): „Proč se často říká, že pro Facebook nebo IG jsou uživatelé jen produkt na tvorbu peněz? […] jako produkt se označuje něco, co někdo vyrobí“
Ona je to trošku vyjadřovací zkratka. Produktem nejsou přímo uživatelé, ale jejich získaná pozornost.
Svoboda uživatelů je jako nerostné bohatství, které je nutné nějak vytěžit a zpracovat. Podobně jako firma provozující uhelný důl vlastně sama nevyrábí uhlí, ale jen ho pracně vyhrabe ze země (aniž by zohledňovala zájem přesliček, které se nechaly před miliony let zasypat), tak firma provozující sociální síť nevyrábí lidi, ale jen je pracně přinutí sledovat svůj obsah (aniž by moc zohledňovala jejich jiné zájmy, třeba duševní zdraví). Netflix prohlásil, že jejich největším konkurentem je spánek…
Nutno podotknout, že v byznysu s pozorností jsou namočená v podstatě všechna média, včetně Alíka. Kdo o pozornost nijak neusiluje, o tom nikdo neví.
Jen bývají zřetelné rozdíly v tom:
- Co s tou pozorností dělají – jestli mají aspoň trochu symbiotický vztah (jestli uživatele ukořistí a něco hodnotného mu za to i dají, třeba úsměv, radu, šanci získat dárek), nebo jestli čistě jen parazitují na nějakých nízkých pudech (jako různé bulvární články, reality show apod.)
- Jak moc bezhlavě o tu pozornost bojují – jestli namíří člověku na mozek nejpokročilejší algoritmy na světě, které se snaží rozluštit myšlenkové postupy a najít slabá místa ve svobodné vůli, nebo jestli spoléhají na tradičnější postupy.
I pro Alíka je vaše pozornost de facto produkt. My vás (jako myšleno děti) občas nasměrujeme do kina na filmy, které by se vám třeba mohly líbit, za to někdy dostáváme pár tisíc korun a logo na plakátech a propagační zboží a pozvánky na premiéru a tak podobně. Nedávno nám přišla nabídka od firmy, která by k nám chtěla nasadit reklamy přes Google a dát nám až 0,75 Kč za každé jedno zobrazení… a my si myslíme, že to by pro vás zajímavé nebylo. Občas je produkt tak hodnotný a úžasný, že si ho nemůže koupit jen tak kdekdo.

Je opravdu, že nemáme tak jvalitnj potraviny jakkjinde mimo jiné proto, že lidé se často přejídají a pak na nás, co se často taky chceme přejíst, tolik nezbude?

Když se JáJá jmenuje JáJá, tak my mu můžeme říkat TyTy. (jakože třeba „TyTy pojď sem“)

Sparťan14 Není to proto, že když máš do „O“ tak je ten proud vzduchu malý -protože se více rozprostře ale když vzduch jde přes menší otvor, tak má větší tlak a tak se zdá chladnější?

Cez ústo nastavene na o ide fúkať obojaky vzduch

Jen tak jsem se nad tím zamyslel - jak to, že když fouknu vzduch a mám pusu jako když chci říct "e" tak koukám teplý vzduch, a když řeknu "o" tak foukám studený vzduch?

Proč se často říká, že pro Facebook nebo IG jsou uživatelé jen produkt na tvorbu peněz?
Souhlasím s tím že pro Metu je uživatel jen něco jako dělník nebo otrok který mu vydělává peníze. Ale jako produkt se označuje něco, co někdo vyrobí a pak to třeba prodá dále (třeba tužku nebo čokoládu). Ale Meta uživatele přece nevyrábí a nikam neprodává. (No vlastně prodává data o nás)

PejsekNelinka,
já se nad tím taky trochu pozamyslel - pokud se člověk dobře baví, tak má pocit, že čas plyne rychleji, naopak když jenom koukáš do zdi, tak se to vleče, že? Ale to jsou ty vnější vjemy, já se bavil spíš o tom vnitřním zpracování těch vjemů a to má podle mě opačný efekt.
Pokud člověk spí (a na nic nekouká), tak nemá dojem, že uteklo celých 8 které spal hodin, ale méně - tedy čas při spánku uplyne rychleji.
Nebo když vypiješ hodně kafe, a jsi hodně vnímavá, tak toho stihneš za den hodně, kdežto když jsi unavená, tak najednou zjistíš, že ten den nějak utekl a vůbec nic si nestihla - tedy máš dojem, že čas utekl rychleji při unavě, kdy jsi toho vnímala méně.
Pokud pohybuješ očima, tak během toho pohybu vidí oči rozmazeně, mozek to ale odfiltruje a nahradí ten vjem tím obrazem, který vidíš po dokončení pohybu (schválně se zkus někdy neočekávaně podívat na hodiny s vteřinovou ručičkou - bude ti možná připadat, že ta první vteřina trvala nějak déle než by měla - protože se ten obrazový vjem roztáhl i na tu chvíli kdy jsi ještě pohybovala očima).
A pokud mrkáš, tak se podle mě děje něco podobného - je to jako bys ten časový úsek vystřihla ze své časové osy nůžkama - tedy si ten čas zkrátíš, den rychleji uteče. Kdybys ho tam vlepila zpátky, tak by naopak ten den utekl pomaleji. Ne?
Ale možná že je rozdíl mezi „pocit, že čas plyne pomaleji“ a „pocit že den měl o hodinu více“? V tom případě sem myslel spíš to druhé.

Nebudu se vyjadřovat k otázce, ale pokud bychom za ten den stihli vstřebat více vjemů, jak píšeš, neplynul by čas (zdánlivě) spíše rychleji?

Píše programátor, který většinu směny kouká do monitoru a mrká tedy o něco méně po dlouhý čas - a já od poloviny června taky pracuju v kanceláři, dříve jsem koukal na počítač většinou jen část směny.
Řekl bych, že ne tak docela, tohle hodně závisí i na psychologických i jiných faktorech, nemyslíš? (věk, (ne)uzávislačenost, hltání vs. nehltání informací atp.)

Člověk stráví skoro hodinu denně mrkáním. Mozek to mrknutí tak nějak odfiltrovává, takže si ani nevšimneme, že zlomek vteřiny nic nevidíme.
Pokud bychom nemrkali, zdálo by se nám, že plyne čas pomaleji, protože bychom stihli za ten den vstřebat více vjemů?
předchozí | 1234567 | další |
Nástěnka:
- Vznikla:
- 11. prosince 2019 ve 13:44
- Založila:
- limouse
- Obsahuje:
- ~ 700 příspěvků
- Moderátorka:
- limouse
(kulisačka)