Komerční spolupráce s portálem Alík.cz

Server Alík.cz patří již osmnáct let mezi nejsilnější hráče na poli webů pro děti a mládež. Nabízí mladým uživatelům a uživatelkám internetu bezpečné prostředí pro zábavu a komunitní interakci, snaží se být ideálním startovním místem pro začátek zdravého virtuálního života.

Typickými uživateli jsou děti ve věku 8 až 16 let, děvčata i kluci, kteří tráví na Alíkovi průměrně 20 minut denně a velmi často se vrací. Podle měření Google Analytics patří mezi nejsilnější zájmové skupiny:

  • milovníci knih,
  • majitelé domácích mazlíčků,
  • hráči počítačových her.

Převaha těchto skupin nad ostatními není velká a vesměs žádná z Googlem sledovaných zájmových skupin nemá na Alíkovi vyloženě okrajový podíl. Na rozdíl od konkurence podporuje Alík vytváření obsahu a obsah tvořený uživateli též potvrzuje, že je zde zastoupeno velmi pestré spektrum zálib.

V roce 2017 opustil Alík.cz zkostnatělé korporátní prostředí společnosti Mafra, a.s., která jej poslední roky maličko zanedbávala, a vydal se vlastní cestou. Nová verze webu odstranila nejzávažnější chyby a oživila uvadající zájem uživatelské základny. Kdyby množství aktivních uživatelů Alíka narůstalo trvale stejným tempem, jako během roku 2017, chodili by sem začátkem roku 2033 všichni obyvatelé planety.

Díky dobré organizaci uživatelského obsahu a důrazu na rychlost si Alík.cz vede velmi dobře i ve vyhledávačích, což je přínosem nejen pro zdejší návštěvnost, ale samozřejmě i pro všechny, na koho odkazuje.

Co vám tedy jako Alík.cz můžeme nabídnout?

Přítomnost v katalogu dárků

Uživatelé si za zdejší virtuální měnu zvanou „kačky“ mohou kupovat různé reálné předměty z katalogu dárků. Na levnější mají našetřeno za pár týdnů, na nejdražší šetří třeba i rok.

Můžeme v katalogu nabízet i váš produkt nebo propagační předmět. Dodáte-li nám alespoň pět kusů, při vhodně stanovené kačkové ceně může vydržet v nabídce třeba rok.

Prostor pro bannerovou reklamu

Podle Google Analytics měl Alík za červen 2018 celkem 97 000 aktivních uživatelů.

Na téměř každé stránce Alíka je jedna reklamní plocha, do které se načítá banner v jedné ze tří velikostí. Můžeme nabídnout jednotlivé reklamní plochy zvlášť, nebo všechny najednou za zvýhodněnou cenu 6000 Kč za týden (během něhož obvykle proběhne 200 000 impresí).


Bannery vkládáme přímo do HTML kódu, nepoužíváme žádný tradiční reklamní systém, z čehož výplývá:

  • Odkaz uvidí i roboti vyhledávačů, což může zlepšit pozice cílového webu.
  • Reklama bude převážně imunní vůči standardním blokovačům reklam, které by jinak srazily účinnost o čtvrtinu.
  • Pokud si chcete zobrazení či prokliky počítat, musíte si dodat vlastní kódy.

Nepřejeme si, aby se bannerová inzerce devalvovala z pohledu uživatelů Alíka na „nutné zlo“, preferujeme konstruktivní spolupráci užitečnou pro vás, pro nás i pro naše uživatele. Co v reklamních pozicích nechceme:

Zavádějící formulace
Požadujeme poctivá a férová sdělení, která neparazitují na dětské naivitě.
Datově náročné obrázky
Alík se musí načítat rychle i na pomalejších připojeních.
Externí obsah
Kromě měřicích pixelů nesmí reklama načítat nic, co bychom neměli pod kontrolou.
Přehnané animace
Děti věnují reklamám velmi velkou pozornost i bez animování, nemají vypěstovanou tzv. bannerovou slepotu.

Sponzoring poradny

Provoz poradny Alík radí dětem v tuto chvíli stojí zhruba 6000 Kč měsíčně. Provozovatele Alíka těší, že tazatelům skutečně pomáhá občas v nelehkých životních situacích, kdy nevědí, kam se obrátit. Kdybyste podpořili provoz poradny pravidelným finančním příspěvkem, mohl by vás dobrý pocit hřát také a v poradně bychom samozřejmě projevili vděk.

Soutěže

Během posledních dvanácti let se soutěží na Alíkovi zúčastnilo dohromady zhruba 70 tisíc lidí.

Můžeme vám uspořádat soutěž propagující váš produkt. Dodáte nám věcné ceny, nějaké povídání k nim a soutěžní otázku nebo otázky. Součástí soutěže může být propagační článek v Alíkovinách (třeba i s videem z YouTubu) a napoutání na titulní straně Alíka.

Také se můžete stát partnerem pro složitější vícekolovou soutěž při příležitosti nějaké sváteční akce. Soudě dle Alíkova vysvědčení jsou tyto soutěže s tématem Čokoládového Alíka velmi oblíbené. V tuto chvíli máme hotové tři formáty složitějších soutěží:

Pátračky
Cílem je najít na webu Alík.cz soutěžní předmět nebo předměty a buď na ně kliknout, nebo z nich opsat soutěžní heslo.
Příklady: adventní kalendář, velikonoční soutěž.
Hledaný předmět může být váš produkt, případně místo, kde se hledá, může být váš web (technicky náročnější).
Superpočítače
Cílem je přijít ve správný čas, zjistit soutěžní šifru a tu později zadat.
Příklad: generování jubilantů pro Alíkovy osmnáctiny.
Cílový okamžik soutěže může být spojený s představením produktu nebo zahájením prodeje, obrazec na superpočítači může být reklamního charakteru, šifra (nebo její část) se může zjevit na vašem webu (technicky náročnější).
Tajenky
Cílem je ve spolupráci s kamarády zjistit nápovědy ke křížovce a vyluštit ji.
Příklad: prázdninové klokaní tajenky.
Tajenka může být tematická, slovník použitých slov a nápověd také.

Dokážeme vymyslet i jiné druhy soutěží ušité na míru.

Propagační článek

Pořádáte-li zajímavou akci určenou pro děti nebo mládež, můžeme vám vydat v Alíkovinách pozvánku na ni za cenu 2000 až 5000 Kč, v závislosti na aktuální vytíženosti redakčního plánu a na druhu akce.

Text ale musíte dodat alespoň týden předem.

Sponzoring hry

Hra Drahokamový důl patří mezi nejživější místa na Alíkovi. Jde sice o poměrně tuctovou oddychovku, ale je pečlivě vybalancovaná tak, že si drží stabilní hráčskou přízeň i po šesti letech od vzniku. Nyní tvoříme další hry a doufáme, že budou podobně oblíbené, možná i víc. Vyrábění her nás baví.

Nabízíme vám nepřehlédnutelnou trvalou reklamu vedle některé z nových her, nebo přímo ve hře (že by váš produkt byl součástí hry), za jednorázový příspěvek na vývoj ve výši 60 000 Kč.

Zaujali jsme vás?

Napište nám na e-mail nebo zavolejte na telefon: +420 602 466 764.