Komerční spolupráce s portálem Alík.cz
Server Alík.cz patří již dvacet tři let mezi nejsilnější hráče na poli českých webů pro děti a mládež. Typickými uživateli jsou děti ve věku 8 až 16 let, děvčata i kluci, kteří tráví na Alíkovi průměrně 30 minut denně, velmi často se vrací a mají pestré spektrum zálib.
165 000
unikátních uživatelů měsíčně
2 050 000
načtených stránek měsíčně
Hojně zastoupení jsou i dospělí – buď rodiče dětí, které zajímá, v jakém prostředí se dítě pohybuje, nebo náhodní kolemjdoucí, kteří se chtějí něco zajímavého dozvědět.
Díky dobré organizaci uživatelského obsahu a důrazu na rychlost načítání si Alík.cz vede velmi dobře i ve vyhledávačích, což je přínosem nejen pro naši návštěvnost, ale samozřejmě i pro všechny, na koho odkazujeme.
Co vám tedy můžeme nabídnout?
Přítomnost v katalogu dárků
Děti si za zdejší virtuální platidlo zvané „kačky“ mohou objednávat různé reálné předměty z katalogu dárků. Na levnější mají našetřeno za pár týdnů, na nejdražší šetří třeba i rok. Rozdáváme více jak sedm stovek dárků ročně.
Můžeme v katalogu nabízet i váš produkt nebo propagační předmět. Dodáte-li nám alespoň šest kusů, vydrží v nabídce minimálně tři čtvrtě roku.
Mediální panterství partnerství
Prostřednictvím Alíka můžeme společně pozvat děti do kina, do divadla, do muzea, na všelijaké zajímavé akce…
Jsme otevření jakékoliv formě spolupráce, zkuste se nám ozvat, nekoušeme!
Soutěže
Od roku 2007 se soutěží na Alíkovi zúčastnilo dohromady více jak 90 tisíc lidí.
Můžeme vám uspořádat soutěž propagující váš produkt. Dodáte nám věcné ceny, nějaké povídání k nim a soutěžní otázku nebo otázky. Součástí soutěže může být propagační článek v Alíkovinách (třeba i s videem z YouTubu) a napoutání na titulní straně Alíka.
Také se můžete stát partnerem pro složitější vícekolovou soutěž při příležitosti nějaké sváteční akce. Soudě dle Alíkova vysvědčení jsou naše vícekolové soutěže velmi oblíbené. V tuto chvíli máme zkušenosti s pěti formáty vícekolových soutěží:
- Pátračky
- Cílem je najít na webu Alík.cz soutěžní předmět nebo předměty a buď na ně kliknout, nebo z nich opsat soutěžní heslo.
- Příklady: adventní kalendář, duhová pátračka, velikonoční soutěž.
- Hledaný předmět může být váš produkt, případně místo, kde se hledá, může být váš web (technicky náročnější).
- Příklady: adventní kalendář, duhová pátračka, velikonoční soutěž.
- Tajenky
- Cílem je ve spolupráci s kamarády zjistit nápovědy ke křížovce a vyluštit ji.
- Příklad: mývalí tajenky, veverčí tajenky.
- Tajenka může být tematická, slovník použitých slov a nápověd také.
- Příklad: mývalí tajenky, veverčí tajenky.
- Pexesovky
- Cílem je otočit ve správném pořadí dvojice kartiček rozmístěné na různých stránkách.
- Příklad: Keráskova pexesovka, Woodigo pexesovka.
- Na kartičkách mohou být vyobrazené propagované produkty, případně mohou být i rozmístěné na vašem webu (technicky náročnější).
- Příklad: Keráskova pexesovka, Woodigo pexesovka.
- Týmovky
- Cílem je, aby celý tým kamarádů společnými silami vyřešil nějaký úkol společný pro jejich tým.
- Příklad: Alímpiáda s Tobogou, komiksová Alímpiáda.
- Úkol může nějak souviset s propagovaným produktem.
- Příklad: Alímpiáda s Tobogou, komiksová Alímpiáda.
- Časovky
- Cílem je přijít ve správný čas, zjistit soutěžní šifru a tu později zadat.
- Příklad: generování jubilantů, obnova snědeného superpočítače.
- Cílový okamžik soutěže může být spojený s představením produktu nebo zahájením prodeje, grafika odpočtu může být reklamního charakteru, šifra (nebo její část) se může zjevit na vašem webu (technicky náročnější).
- Příklad: generování jubilantů, obnova snědeného superpočítače.
Dokážeme uspořádat i tvůrčí soutěže:
- Výtvarné soutěže
- Cílem je něco namalovat, nebo vyfotit – výherce vybírá porota.
- Příklady: Kukuchařka, Alíkovy omalovánky, Alíkův rozvrh, Příliš žluťoučký kůň.
- Vyobrazený může být váš produkt, porotou budou vaši lidé.
- Příklady: Kukuchařka, Alíkovy omalovánky, Alíkův rozvrh, Příliš žluťoučký kůň.
- Veršovací soutěže
- Cílem je vymyslet báseň, nebo nový text písničky – výherce vybírá porota.
- Příklady: vyveršovaná slova, Vánoce přicházejí, To máme mládež!, Rolničky.
- Tématem může být váš produkt, porotou budou vaši lidé.
- Příklady: vyveršovaná slova, Vánoce přicházejí, To máme mládež!, Rolničky.
Zvládneme vymyslet a vyrobit i jiné druhy soutěží ušité na míru.
Propagační článek
Pořádáte-li zajímavou akci určenou pro děti nebo mládež, můžeme vám vydat v Alíkovinách pozvánku na ni za cenu 5000 až 9000 Kč, v závislosti na aktuální vytíženosti redakčního plánu a na druhu akce. Text ale musíte dodat alespoň týden předem. Příklady článků:
- Alík meteorologem pro Ventusky
- Jaký je nejlepší dárek k Vánocům? pro Gradu
- Vychází Minecraft komiks: První kniha příběhů pro CREW
V článku může být až deset obrázků nebo videí (embedů z YouTubu), vědomostní kvíz, tajenka a klidně i více anket.
Na rozdíl od konkurence podporuje Alík vytváření obsahu, takže druhou možností je motivovat zdejší děti, ať o nějakém tématu píšou články samostatně, pomocí tzv. vyhlášeného tématu. Během letních prázdnin roku 2019 určila redakce jako vyhlášené téma „Pohádky o Alíkovi“ a z něj vzešlo dvacet pěkných článků. Fantazie dětí může pracovat pro vás. Tuto variantu spolupráce nabízíme za cenu od 12 000 Kč, v závislosti na časovém rozpětí a na počtu článků, které by měly vyjít.
Prostor pro bannerovou reklamu
Odmítáme programatickou reklamu, protože narušuje soukromí. Pouze reklamní banner domluvený přímo s námi může oslovit uživatele Alíka.
Na téměř každé stránce je jedna plocha, do které se načítá banner v jedné ze dvou velikostí, v závislosti na stránce a zařízení. V této ploše může být nepřetržitě vaše reklama za jednotnou výhodnou cenu 20 000 Kč za týden (odpovídá cca 35 Kč CPT). Na případný druhý týden nabízíme 50% slevu.
Bannery vkládáme přímo do HTML kódu, nepoužíváme žádný tradiční reklamní systém, z čehož výplývá:
- Odkaz uvidí i roboti vyhledávačů, což může zlepšit pozice cílového webu.
- Reklama bude převážně imunní vůči standardním blokovačům reklam, které by jinak srazily účinnost o čtvrtinu.
- Chcete-li zobrazení či prokliky počítat, musíte si dodat vlastní kódy.
Nepřejeme si, aby se bannerová inzerce devalvovala z pohledu uživatelů Alíka na „nutné zlo“, preferujeme konstruktivní spolupráci užitečnou pro vás, pro nás i pro naše uživatele. Co v reklamních pozicích nechceme:
- Zavádějící formulace
- Požadujeme poctivá a férová sdělení, která neparazitují na dětské naivitě.
- Datově náročné obrázky
- Alík se musí načítat rychle i na pomalejších připojeních.
- Externí obsah
- Kromě měřicích pixelů nesmí reklama načítat nic, co bychom neměli pod kontrolou.
- Přehnané animace
- Děti věnují reklamám velmi velkou pozornost i bez animování, nemají vypěstovanou tzv. bannerovou slepotu.
Sponzoring hry
Hra Drahokamový důl patří mezi nejživější místa na Alíkovi. Jde sice o poměrně tuctovou oddychovku, ale je pečlivě vybalancovaná tak, že si drží stabilní hráčskou přízeň i jedenáct let od svého vzniku. Nyní tvoříme další hry a doufáme, že budou podobně oblíbené, možná i víc. Vyrábění her nás baví.
Nabízíme vám nepřehlédnutelnou trvalou reklamu vedle některé z nových her, nebo přímo ve hře (že by váš produkt byl součástí hry), za jednorázový příspěvek na vývoj ve výši 90 000 Kč.
Provize za zprostředkování spolupráce
Jelikož jsme spíš programátoři a nikoliv vytrvalí obchodní matadoři, rádi přenecháme první kontakt a základní fázi domlouvání někomu zkušenějšímu. Pokud dohoda klapne, zprostředkovatel dostane 25 % z domluveného finančního plnění.
Zaujali jsme vás?
Napište nám na e-mail .