Komerční spolupráce s portálem Alík.cz

Server Alík.cz patří již od svého vzniku v červnu 2000 mezi nejsilnější hráče na poli webů pro děti a mládež. Nabízí mladým uživatelům a uživatelkám internetu bezpečné prostředí pro zábavu a komunitní interakci, snaží se být ideálním startovním místem pro začátek zdravého virtuálního života.

Typickými uživateli jsou děti ve věku 8 až 16 let, děvčata i kluci, kteří tráví na Alíkovi průměrně 20 minut denně a velmi často se vrací. Podle měření Google Analytics patří mezi nejsilnější zájmové skupiny:

  • milovníci knih,
  • majitelé domácích mazlíčků,
  • hráči počítačových her.

Převaha těchto skupin nad ostatními není velká a vesměs žádná z Googlem sledovaných zájmových skupin nemá na Alíkovi vyloženě okrajový podíl. Na rozdíl od konkurence podporuje Alík vytváření obsahu a obsah tvořený uživateli též potvrzuje, že je zde zastoupeno velmi pestré spektrum zálib.

V roce 2017 opustil Alík.cz zkostnatělé korporátní prostředí společnosti Mafra, a.s., která jej poslední roky maličko zanedbávala, a vydal se vlastní cestou. Nová verze webu (spuštěná v květnu) odstranila nejzávažnější chyby a oživila uvadající zájem uživatelské základny. Kdyby množství aktivních uživatelů Alíka narůstalo trvale stejným tempem, jako během léta 2017, chodili by sem začátkem roku 2032 všichni obyvatelé planety

Díky dobré organizaci uživatelského obsahu a důrazu na rychlost si Alík.cz vede velmi dobře i ve vyhledávačích, což je přínosem nejen pro zdejší návštěvnost, ale samozřejmě i pro všechny, na koho odkazuje.

Co vám tedy jako Alík.cz můžeme nabídnout?

Soutěže

Během posledních deseti let se soutěží na Alíkovi zúčastnilo dohromady zhruba 60 tisíc lidí.

Můžeme vám uspořádat soutěž propagující váš produkt. Dodáte nám věcné ceny, nějaké povídání k nim…

Součástí soutěže může být propagační článek v Alíkovinách (třeba i s videem z YouTubu) a napoutání na titulní straně Alíka.

Přítomnost v katalogu dárků

Uživatelé si za zdejší virtuální měnu zvanou „kačky“ mohou kupovat různé reálné předměty z katalogu dárků. Na levnější mají našetřeno za pár týdnů, na nejdražší šetří třeba i půl roku.

Můžeme v katalogu nabízet i váš produkt nebo propagační předmět.

Propagační článek

Pořádáte-li zajímavou akci určenou pro děti nebo mládež, můžeme vám vydat v Alíkovinách pozvánku na ni.

Text ale musíte dodat alespoň týden předem.

Prostor pro bannerovou reklamu

Podle statistik NetMonitoru chodilo v roce 2016 na Alíka měsíčně 42 000 reálných uživalů, což odpovídalo zhruba 1 800 000 zobrazení stránek.

Bannery vkládáme přímo do HTML kódu, nepoužíváme žádný tradiční reklamní systém, z čehož výplývá:

  • Odkaz uvidí i roboti vyhledávačů, což může zlepšit pozice cílového webu.
  • Reklama bude převážně imunní vůči standardním blokovačům reklam, které by jinak srazily účinnost o čtvrtinu.
  • Pokud si chcete zobrazení či prokliky počítat, musíte si dodat vlastní kódy.

Můžeme vám pronajmout tyto reklamní plochy:

300 × 250 pixelů na titulní straně.
Při zobrazení na PC vpravo, při mobilním zobrazení pod třetím obsahovým blokem.
Nejsilnější zásah cílové skupiny Alíka.
998 × 100 pixelů v sekci Vtipy.
U nepřihlášených uživatelů hned pod výjezdem vtipů, u přihlášených pod formulářem na přidání nového vtipu.
Při mobilním zobrazení bude reklama zmenšena na šířku displeje.
Na stránku chodí i mnoho dospělých, umísťuje se totiž na předních místech ve vyhledávačích. Ideální prostor pro propagaci jakéhokoliv zábavného obsahu.
260 × (100 až 260) pixelů v sekci Alíkoviny.
Při zobrazení na PC v pravém sloupci, při mobilním zobrazení pod hlavním obsahovým blokem (tedy pod věcmi, které jsou na PC vlevo).
Do Alíkovin chodí lidé ochotní více číst.
260 × (100 až 260) pixelů v sekci Nástěnky a na úvodní stránce Klubovny.
Při zobrazení na PC v levém sloupci, při mobilním zobrazení pod hlavním obsahovým blokem (tedy pod věcmi, které jsou na PC vpravo).
Do Nástěnek a Klubovny chodí lidé ochotní komunikovat s ostatními.

Nepřejeme si, aby se bannerová inzerce devalvovala z pohledu uživatelů Alíka na „nutné zlo“, preferujeme konstruktivní spolupráci užitečnou pro vás, pro nás i pro naše uživatele. Co v reklamních pozicích nechceme:

Zavádějící formulace
Požadujeme poctivá a férová sdělení, která neparazitují na dětské naivitě.
Datově náročné obrázky
Alík se musí načítat rychle i na pomalejších připojeních.
Externí obsah
Kromě měřicích pixelů nesmí reklama načítat nic, co bychom neměli pod kontrolou.
Přehnané animace
Děti věnují reklamám velmi velkou pozornost i bez animování, nemají vypěstovanou tzv. bannerovou slepotu.

Sponzoring hry

Hra Drahokamový důl patří mezi nejživější místa na Alíkovi. Jde sice o poměrně tuctovou oddychovku, ale je pečlivě vybalancovaná tak, že si drží stabilní hráčskou přízeň i po šesti letech od vzniku. Nyní tvoříme další hry a doufáme, že budou podobně oblíbené, možná i víc. Vyrábění her nás baví.

Nabízíme vám nepřehlédnutelnou trvalou reklamu vedle některé z nových her, nebo přímo ve hře (že by váš produkt byl součástí hry), za jednorázový příspěvek na vývoj ve výši 70 000 Kč.

Zaujali jsme vás?

Napište nám na e-mail nebo zavolejte na telefon: +420 604 594 604.