Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Technická poradna

    Hry

    Na jakém principu funguje hod hexeraktem v Ledničce?

    Buď zdráv, kologo Hogo,
    koukal jsem na to a musím se upřímně přiznat, že tyto šestirozměrné krychle jsou ohromně komplikované. Poprosil jsem vývojáře, aby nám rozjasnili situaci a oni mi nečekaně vytmavili neskutečně podrobné vysvětlení. 8-o

    Není to úplně normální vyvážená šestirozměrná kostka, jako mívají profesionální házeči ledničkových kostek, je maličko takzvaně cinknutá. ]:-)

    Takže, dávej pozor, funguje to takhle:

    1. Vygeneruje se náhodné číslo mezi dvojkou a pětkou. Aby se to nepletlo, říkejme mu třeba Jarmila.
    2. Vygeneruje se náhodné číslo mezi šedesátkou a dvěstěčtyřicítkou, říkejme mu třeba Jaromíra.
    3. Vygeneruje se náhodné číslo mezi třicítkou a Jaromírou, říkejme mu třeba Jaroslava.
    4. Vygeneruje se náhodné číslo mezi Jarmilou a Jaroslavou, tomu říkejme Jarda.
    5. Pokud součet čísla na ledničce a Jardy je lichý, Jarda se zmenší o jedničku. (Nesmějte se mu, dělá to pro sudost!)
    6. K ledničce se přičte Jarda.

    Tak. Je to všechno jasné! ;-)
    Lahodné hody v šesti rozměrech. 8-P

    Na otázky odpovídají

    Alíkův ředitel/programátor –MM–, správci Alíka a někdy i Alík.

    V této poradně odpovídáme jen na technické dotazy k fungování webu Alík.

    Hry

    Kombinace „kdo kolik“ v trezoru

    Ahoj, je někde napsané, kdo vše přispěl do trezoru? Děkuji za odpověď.

    Ahoj DžungaráčkuChlupáčku,
    to je velmi tajemný dotaz, na který znají ututlanou odpověď jen ti nejtajemnější nejutajenější uživatelé Alíka. Jelikož já jsem jeden z nich (Koalík je druhý a los Punťa poslední, ale to nikomu neříkej!), tak ti to samozřejmě můžu okamžitě vyzradit, ale nesmíš to nikomu říct! Nebo, pokud to někomu řekneš, tak jim řekni, ať to nikomu neříkají. Tajemství se musí střežit! Kdyby takovou věc věděl každý, tak by mohlo…

    Aha, teď na mě Koalík a Punťa gestikulují, jeden si ťuká na čelo prstem a druhý naznačuje cosi, nevím, co to je, asi že mi sní příbor? Jsou to moc dobří kamarádi, že mě takhle chrání před neblahými důsledky, které by mi bývali chtěli způsobit. :-3

    Takže ti tedy můžu prozradit, že ti z diplomatických a strategických důvodů vůbec neprozradím, jak zjistit, kdo vše a KDO KOLIK přispěl do trezoru. ;-)

    Tak. Tajemství je uchováno. O:-)

    Hry

    Ahoj Alíku
    můj dotaz se týka opět Darvinovy ročenky.
    Po aktualizaci, kterou udělal MM ředitel, jsem přišel o postup, ačkoli mám trvalé přihlášení, za odpověď děkuji.

    Ahoj,
    moje změna tohle způsobit nemohla. Je to tzv. převzatá hra, běží na cizím serveru, to, jakým způsobem a kam a na jak dlouho si ukládá postup, bohužel neovlivníme, je mi líto. :-(

    Nemá na to vliv ani tvé přihlášení, servery Cartoon Network vůbec netuší, jestli a jak jsi na Alíkovi přihlášený.

    Hry

    Ahoj Alíku,
    mám dotaz, který se týká hry Darwinova ročenka. Jednoduše jsem tu na notebooku a poté, co zapnu Darwinovu ročenku, (ach jak to jen říct) obrazovka hry je větší než obrazovka notebooku a kvůli tomu se mi nedaří najít všechny tajné předměty, mám na mysli secrety, protože třeba nevidím kus stěny, kde ten secret je, nevím, co mám dělat.
    Předem děkuji za odpověď
    ariana

    Ahoj,
    zkusil jsem to minulý týden opravit, díky za upozornění. ;-)
    Popsal jsi to srozumitelně. ok

    Sám používám docela obří monitor a snažím se myslet na to, že mnoho lidí chodí na Alíka přes malinký mobil, ale občas si neuvědomím, že hodně lidí má i nepříliš velký (nebo spíš málo jemný) displej u počítače – že mají sice web dostatečně široký, ale to neznamená, že se jim vejde do okna celá hra na výšku. V posledních týdnech jsem upravoval více her, aby se uměly zmenšit i podle výšky.

    Kdyby ještě někdo někde narazil na podobný problém, ať se ozve, není to těžké opravit. B-)

    Hry

    Všimla jsem si že jsou na různých částech Alíka reklamy na Hravé učení, je to nové?

    Aplikace Hravé učení je pořád stejná, ale reklamy jsme nasadili nově. Někdo se nás totiž zeptal, jak námi nabízené reklamní pozice vypadají, že na Alíkovi žádné reklamy nevidí… tak teď je tedy vidí. ;-)

    Pokud si někdo myslíte, že tato postarší aplikace pro menší děti vypadá zajímavě, nebo jestli chcete, abyste měli méně peněz a aby Alík měl více peněz, můžete si ji koupit. :-D

    Také je k mání v katalogu dárků za kačky.

    Hry

    Kdy vznikla lednička?

    Dobrý den, kdy vznikla lednička a jaké bylo její první číslo, když nepočítáme nulu?

    Dobrý den,
    jako věhlasný expert na potrhlou hru Počítání od ledničky jsem se chopil tvého dotazu a musím konstatovat, že jsem zjistil následující šokující objev:

    Lednička založená na principu chladícího cyklu, který vynalezl Carl Paul Gottfried Linde, vznikla v roce 1876. První lednička do domácnosti vznikla v USA v roce 1911. To bylo rok před tím, než se potopil Titanik kvůli nárazu do ledovce, ale to se vznikem ledničky nejspíš ani trochu nesouviselo a neměl bych patrně naznačovat, že tu bylo nějaké velké tajné spiknutí domácích ledniček proti zaoceánským parníkům, přestože led a pára jsou naprosto očividně nesmiřitelní nepřátelé a přestože Titanik i lednička vzešli ze stejné země. Určitě to byla jen náhoda, že ledničky prodloužili trvanlivost potravin o dny a následně velký parník klesl na dno. Zaručeně žádná souvislost. :-c

    Lednička na Alíkovi je zhruba čtyřicetkrát mladší než ta v domácnosti, vznikla 5. března roku 2018, její první číslo, když nepočítáme nulu, byla maličká jednička, a hlavně nikdy – a to zdůrazňuji – nikdy nepotopila žádný významný parník! Je to moc hodný spotřebič, který si váží každé potraviny, včetně lidí, kteří do ní přičítají.

    Zdejší lednička nahradila nástěnku, kde se počítalo od jedničky do nekonečna. Kdyby se počítalo od osmičky do nekonečna, nacházel by se tu místo ledničky pravděpodobně jiný spotřebič.

    Hry

    Proč jsou v názvu Hexxagonu dvě X?

    Ahoj, není ve hře Hexagon nějaká chyba v názvu?
    Je tam totiž napsáno Hexxagon místo Hexagon.

    Ahoj,
    ona je ta místní flashová hra velmi věrnou předělávkou hry Hexxagon z roku 1993. Originál byla běžná spustitelná hra pro MS-DOS.

    Vypadala takto:

    Tuším, že se šířila volně různými cestami, bezplatně… a její výrobce měl příjem z toho, že prodával Hexxagon II, na který byla při ukončování jedničky reklama. Co jsem teď našel, tak dvojka byla prakticky stejná hra, akorát trošku přebarvená, s jinými figurkami a s podle mého názoru otravnějšími zvuky. :-D

    Hru vyrábělo studio Software Creations, které se později stalo součástí studia Acclaim Entertainment a to v roce 2004 zbankrotovalo, takže nejspíš už není nikdo, kdo by si k Hexxagonu aktivně nárokoval autorská práva. Řekl bych tedy, že někdo z vývojářů Alíka v době, kdy ještě patřil tento web Silcomu (určitě před prosincem 2002), Hexxagon drze obšlehnul. ;-D

    Nabízí se samozřejmě otázka, proč ten původní Hexxagon z roku 1993 měl v názvu dvě X místo jednoho. Jednak možná proto, aby byl trošku originální (aby bylo jasnější, že anglicky píšící člověk myslí hru a ne nějaký šestiúhelník), jednak nejspíš proto, že si základní herní princip vypůjčili ze hry, která se jmenovala Ataxx. Nápadité, že? Ataxx byla de facto čtyřúhelníková verze Hexxagonu, vyrobená v roce 1990. Její název měl zřejmě naznačovat, že se v ní útočí – anglické attacks přeložené do češtiny jsou útoky.

    Proč měl Ataxx v názvu dvě X místo jednoho, na to asi odpověď nemám, to už je moc velká archeologie. :-D

    Hry

    Dobrý den, chci se zeptat, kde najdu takové to tlačítko, jak je tam to číslo? Každý ho může zvětšit jakýmkoli způsobem, př. pětina počtu kaček, dnešní datum, atd., myslím. Párkrát jsem na něj narazila, ale teď nevím, kde bych ho našla.

    Ahoj,
    myslíš Ledničku? Ta je ve hrách, když si dáš vlevo (na mobilu dole) Potrhlosti.

    Hry

    Půjde vůbec někdy otevřít lednička? Kolik je vlastně nekonečno?

    Ahoj,
    lednička otevřít půjde, pokud se nám podaří napočítat do nekonečna.

    Nekonečno je takové speciální „číslo“, tedy patří do čísel, ale vlastně to ani moc číslo není. Je to abstraktní pojem, který značí cosi, co nemá žádný konec, jde to prostě pořád dál a dál. Když si třeba představíš čísla na ledničce, tak ať na ní bude jakékoli číslo, tak vždycky půjde přičíst, protože ke každému číslu můžeš libovolné číslo přičíst, čímž dostaneš další číslo (v kladných celých číslech, v nichž se lednička pohybuje, toto opravdu platí). A takhle můžeš přičítat až do toho nekonečna.

    Ono i to slovo samo o sobě říká, že je nekonečné, tedy bez konce. Neexistuje žádná přesná hodnota, tedy nelze říct, kolik to je. Logicky do nekonečna proto napočítat nemůžeme, ale kdo ví... třeba se přihodí něco speciálního a lednička se přeci jen jednou otevře.

    Hry

    Dobrý den.
    Včera jsem přičítala do ledničky a stala se moc divná věc. Přičetla jsem asi 160x jedničkou, ale pokaždé jenom 1.
    Nevim proč, ale ledničkou to prostě nechtělo přičítat!
    Poradíte mi prosím?
    Děkuji.
    M

    Ahoj,
    přičtení ledničkou je o náhodě. Může se třeba stát, že během 10 přičtení jedničky padnou ledničky 3, ale také se může stát, že během 300 hodů žádná lednička nebude. Není žádné pravidlo, že každý 150. hod bude lednička.

    Pro představu si můžeš vzít hrací kostku. Na ní ti můžou padnout čísla od 1 do 6. Když s ní zkusíš chvilku házet a čísla si zapisovat, tak pak uvidíš, že padají naprosto náhodně. Někdy třeba stejné číslo i 3krát za sebou a jiné prakticky vůbec, pak třeba zase častěji jiné. Nemůžeš ani dopředu odhadnout, co zrovna hodíš. Stejně jako nemůžeš tady v přičítání vědět, kdy padne lednička.;-)

    Hry

    Může v Drahokamovém dolu nastat neřešitelný stav?

    Zdravím, mám takový dotaz.

    Může v Drahokamovém dolu nastat stav, kdy nebude možné zahrát žádnou kombinaci? Pokud ano, co se pak stane? Pokud ne, jak je to pojištěné?

    Předem děkuji za odpověď :-)

    Ahoj,
    díky za zajímavý dotaz.

    Vzpomínám si, jak jsem tuto otázku kdysi řešil s projektovou manažerkou Alíka. Původně chtěla, aby hra automaticky dokázala zjistit, že je v neřešitelném stavu, ale mně se to nelíbilo, přišlo mi to jako zbytečný servis pro hráče – hledání možností je jeho práce, tak proč by to měl dělat i nějaký automat? Přišel jsem s návrhem na několik bonusových prvků, pomocí kterých půjde neřešitelnost řešit. Jedním z nich byla bomba… *O

    Přesněji řečeno tahle bomba:

    Prapůvodně měla odpalovat jen jeden drahokam, později víc drahokamů okolo sebe, všechno nám připadalo moc slabé. Nakonec odpaluje řádek i sloupec, celkem 15 z 64 drahokamů (tj. skoro čtvrtinu) a to se ukázalo jako dostatečná záplata na všechny situace. Ostatní bonusy, které jsem plánoval – možnost libovolně posunout celý řádek či sloupec, nebo prohazovat chvilku na delší vzdálenost – najednou vypadaly nadbytečně, tak jsem je ani nevytvářel.

    Za použití bomby se strhává 50 bodů, což je množství, které jde získat v nejhorším možném případě za sedm tahů. Je velmi pravděpodobné, že na zakoupení bomby máš dost bodů kdykoliv, kdy ji potřebuješ (nebo kdy si myslíš, že ji potřebuješ ;-)). Může se ve výjimečných případech stát, že na začátku hry dostaneš fakt hodně špatné náhodné rozestavení drahokamů a neuhraješ ani 50 bodů, ale to bys musela mít opravdu hodně velkou smůlu a dopady takové smůly nejsou nijak drastické – prostě můžeš patovou situaci rovnou vzdát a začít novou hru.

    Pokud začneme přemýšlet skutečně o garancích a o jistotách, tak se docela rychle potopíme do složitých úvah v oblasti kombinatoriky a teorie grafů. Zjistíme třeba, že je teoreticky možné, aby byla obrovská herní plocha vyplněná jen třemi druhy drahokamů, a přesto v ní nebyl ani jeden možný tah (i když šance, že by taková plocha vznikla náhodně, je skoro nula). Dal by se nejspíš naprogramovat generátor sekvence drahokamů, který by dokázal garantovat řešitelnost i bez bomby, ale byl by dost složitý. Občas si pohrávám s myšlenkou, že zkusím vyrobit čtvrtý režim hry s chytrým generátorem, kde by skutečně v každém okamžiku existovala právě jedna možnost, jediný proveditelný tah v celé ploše – hráč by musel jet podle předem sestaveného scénáře a měřil by se čas, za jak dlouho stihne odehrát určité množství tahů. Bombu by používat nemohl, nebo by se možná sama odpalovala každých X tahů automaticky, aby situaci zpestřila. Zní to jako zajímavá programátorská výzva, ale nejsem si jistý, jestli by bylo lákavé takovou časovku hrát.

    Hry

    Ahoj,
    zajímá mě, odkdy je na ledničce řehtání?
    Díky,
    Z.:)

    Ahoj,
    mělo by to být od 12. dubna.;-)

    Hry

    Ahoj Alíku, můžu se zeptat, proč už tu není pacman.io?

    Ahoj,
    je skrytá, protože ji její provozovatel vypnul. Nevíme proč. Je to škoda, byla to moc pěkně vyrobená hra. Dokonce o ní vyšla jedna Alíkovina.

    Možná mohl její konec souviset s autorskými právy…? Nejspíš neměli povolení od firmy, která drží práva na původního 40 let starého Pac-mana. Ale to je jen spekulace.

    Hry

    Proč jsou tu „plné hry“?

    Ahoj, chci se jen zeptat, proč v této sekci her ještě vychází články z idnesu? https://www.alik.cz/h/plnehry

    Ahoj,
    protože se mi sekce plných her na BonusWebu vždy líbila. :-)
    Mafra tyto hry na Alíkovi nikdy nepropagovala, to je až moje iniciativa. Od začátku roku 2019 ale tuto svoji rubriku BonusWeb umrtvil, nevznikají nové články, takže tam nic nového nepřibyde, asi to zase zruším. Šance, že by nám BW prodali, je nejspíš malá. :-(

    Hry

    Ahoj,
    chtěl bych nahlásit jednu menší chybku.
    V žebříčku lidí u ledničky se zobrazují i lidé, kteří byli trvale zablokování, nejspíše přičetli do ledničky před blokací. Občas se jedná o ne moc vhodné přezdívky. Nešlo by, že by se bezpečnostní hrozby v tom žebříčku nezobrazovaly? :->

    Děkuji za odpověď,
    lékařský

    Ahoj,

    zkusil jsem se poptat hrocha Pepíčka a uvedl, že už je to všechno otrávené.:-> Respektive opravené. ;-)