Alík

  • Alíkoviny
  • Klubovna
  • Hry
  • Nástěnky
  • Soutěže
  • Vtipy
  • Poradna
  • Copak hledáme:
    Kde hledáme: Přihlášení uživatelé mají lepší možnosti hledání.
    Jsi tu poprvé?

    Tajenka od lišek Lidušky a Libušky 1. srpna Skončená kola

    Křížovku vidí pouze přihlášení uživatelé

    Každý soutěžící luští unikátní tajenku, která je vygenerovaná pro jeho účet.

    V tomto kole se soutěží o:

    Nápovědy pro kamarády – zbývá zjištění: 4 z 4

    Nápověda od hrocha Pepíčka

    Hroch Pepíček ti s řešením velice rád pomůže, pokud se ho sem přijdeš zeptat ve správnou dobu (on totiž často spí, nebo jí, nebo obojí). Pokaždé, když si na tebe udělá 10 minut čas, se ho můžeš zeptat nanejvýš na řešení jednoho řádku tajenky. V tomto kole je k dispozici v časech:

    • včera v 18:00
    • včera ve 20:00
    • dneska v 18:00
    • dneska ve 20:00
    • zítra v 18:00
    • zítra ve 20:00
    • pozítří v 18:00
    • pozítří ve 20:00

    Knížka: Strašidelné historky báječného kamaráda

    224 stran, vázaná vazba s laminovaným potahem
    Od Jeff Kinneyho, autora Deníku malého poseroutky.

    Popadněte baterku, schovejte se pod peřinu a vydejte se do strašidelného světa, který vznikl v bujné fantazii Rowleyho Jeffersona! V těchto legračně děsivých příbězích potkáte zombíky, upíry, duchy a spoustu další příšer. Rowleyho strašidelné historky vás možná rozesmějou, ale buďte ve střehu – možná nakonec budete chtít usínat s rozsvícenou lampičkou!

    Stáhněte si malou ukázku (ve formátu PDF).

    Knížka: Deník Dory Grayové

    Autorka: Naďa Reviláková
    Vítěz literární soutěže Albatrosu na téma Odvaha.

    Když rodiče Hance oznámí, že se budou stěhovat z města na venkov, převrátí jí svět vzhůru nohama. Dívka svůj nový domov nesnáší, dokud na půdě náhodou nenajde tajemný starý zápisník – deník Dory Grayové. Co se s jeho autorkou a její židovskou kamarádkou stalo? Hanka se to rozhodne zjistit stůj co stůj. Tak začíná dobrodružné pátrání po stopách minulosti, která by se už nikdy neměla opakovat.

    Věcná cena: Minecraft komiks: Příběhy z Overworldu

    Z BLOKŮ NA PAPÍR! MINECRAFT SE VRACÍ DO KOMIKSŮ S NOVOU SBÍRKOU PŘÍBĚHŮ!

    Napříč světem Minecraftu se odehrávají příběhy všeho druhu – o tom, jak v sobě najdou zalíbení zlá čarodějnice a střelec zabiják, o kazisvětce, která si ukousla větší sousto, než dokázala spolknout, o chrabrých hrdinech, kteří se (ne)vyznají v Overworldu. V této sbírce vám je přinášejí známí autoři a originální kreslíři, kteří nenechávají žádný blok neobrácený!

    Věcná cena: Minecraft komiks: Chodí wither okolo

    Vyrazte za dobrodružstvím do Overworldu společně s hrdiny nové série vytvořené podle nejprodávanější videohry – Minecraftu!

    Cahira a Orion jsou dvojčata a také lovci příšer, učedníci Senana Důkladného. Po líté bitvě s očarovaným witherem je jejich mentor sežrán a dvojčata zůstanou sama. Lovci se vydají na misi, jejíž cílem je přivést jejich učitele zpět. Cestou narážejí na nečekaného spojence.
    Cahira a Orion zabloudí do podzemního domu, který patří Atrii – dívce stižené prokletím být návnadou pro příšery. Dvojčata Atriu přesvědčí, aby se přidala k jejich záchranné výpravě a použila svou schopnost přitahovat příšery k nalezení očarovaného withera, zatímco Atria se chce naučit bránit před houfy příšer, které po ní jdou.

    Knížka: Petrademone

    Na hranici dvou světů, kde nad každým visí nebezpečí, tam zvedá se mlha… Jste připraveni projít branou?

    Pod starým dubem se něco skrývá, z mlhy se vynořují děsivá stvoření a místní psi mizí, jako by je pohltila propast. Frida, která se po ztrátě svých rodičů přestěhovala ke své tetě a strýci na panství Petrademone, se se svými novými přáteli zaplétá do podivného dobrodružství. Zvláštní úkazy, které se kolem panství dějí, nejspíš nejsou jen výsledkem její fantazie. A tak se pouští do pátrání, které ji zavede do neobyčejného světa.

    Knížka: Nebeský cirkus

    408 stran, brožovaná vazba
    Autor: Peter Bunzl

    Minulost tě může tížit, chceš-li vzlétnout.

    Lily, Robert a Malkin obdrží pozvánku na jedinečné, neopakovatelné představení Kostrounova kolosálního nebeského cirkusu. Už se nemůžou dočkat, až naskočí na palubu! Ale za dechberoucími artistickými kousky létající dívky a chlapce jako by se skrývalo něco zlovolného. Podezřelá principálka, madame Lvíhříva, brzy odhalí svou pravou tvář i smrtící plán, jenž pro Lily a ostatní nachystala. Skrývá se snad v Lilyině minulosti tajemství, jež jim pomůže uniknout z této hrůzostrašné pasti?

    Ve třetím díle série Dobrodružství mechanického srdce se opět potkáte s oblíbenými hrdiny, ať už lidskými, nebo mechanickými. V předchozích dílech Lily s Robertem hledali Lilyina otce a pronásledovali nechvalně proslulého zločince v Londýně, tentokrát se zapojí do tajemného cirkusu. Třetí díl série je ještě dobrodružnější než přechozí dva, nebude chybět napětí, akce a množství velkolepých triků. Lily, její nejlepší kamarád Robert a Malkin, mechanický lišák na klíček, jsou zataženi do tajemného a poněkud nebezpečného cirkusového světa poté, co Lily obdrží záhadný narozeninový balíček s pozvánkou na představení. Tam potká další hybridy a Angeliku, dívku s křídly, která jí pomůže létat. Autor nechá ožít celý cirkusový svět a udrží čtenáře v napětí a vzrušení od první do poslední strany.

    Autorem série překládané do 13 jazyků je Peter Bunzl. Jeho příběhy se odehrávají v Anglii na konci 19. století, v alternativním světě plném páry, robotů, ozubených koleček a tikajících strojků. Několikanásobně oceněná a na nespočet dalších cen nominovaná série se stává globálním fenoménem, který si mladí čtenáři mezi sebou nadšeně doporučují.

    Více podobných knih najdete na webu nakladatelství Svojtka & Co. ;-)

    Zavazadlo: Batoh s Bezzubkou z filmu Jak vycvičit draka 3

    Drak Bezzubka, který vám hlídá záda. ;-)

    Počítačová hra: Trine 4

    Po neúspěšném pokusu o převod hry do trojrozměrného provedení se tvůrci série Trine vrátili k žánru klasické dvojrozměrné plošinovky s hádankami a vytvořili pěkné pokračování pro jedničku a dvojku.

    Hra má certifikaci přístupnosti PEGI 12 (nereálné násilí) a ESRB 10+ (vhodná od deseti let).

    Počítačová hra: Hellblade: Senua's Sacrifice

    Pozor: Tato hra není doporučená pro osoby mladší 17 let.
    Obsahuje krom strašidelných scén i velmi věrnou simulaci šílenství.

    Hra má certifikaci přístupnosti PEGI 18 (kvůli násilí a nadávání) a ESRB M (vhodná od sedmnácti let).

    20% sleva na jeden libovolný dárek

    V případě výhry bude ke tvému účtu přiřazen slevový kupón, který sníží cenu všech dárků v katalogu o 20 procent. Tento kupón bude uplatnitelný jeden měsíc od vyhrání na jeden objednaný kus. Slevy nejde kombinovat, ani předávat někomu dalšímu.

    Nechám se překvapit

    Pokud tě žádná z nabízených výher neoslovila natolik, aby sis ji jednoznačně vybral, ale přesto chceš soutěžit a je ti jedno, co vyhraješ, pokud vyhraješ…

    Přihlášení uživatelé si mohou vybrat jednu z těchto cen:

    Prázdninová soutěž: Luštění liščích tajenek

    Letní soutěž začíná!

    Koalík letos nikam nevycestoval, protože dlouho balil kufry a ujel mu autobus. Vymyslel ale lišácké řešení… ;-)

    Podobně jako klokani, koalové a tučňáci totiž i lišky potřebují občas vyluštit tajenku.

    Pomoz společně s kamarády Koalíkovi vyluštit tajenky, aby pokročil s vyšetřováním. V každém čtyřdenním kole vyhrají dva z vás – jeden dostane kačky, druhý vybraný dárek, hru, nebo slevu.

    Stejně jako loni platí, že pokud luštit nechceš, hroch Pepíček ti může v určité časy vyzradit rovnou jednotlivá slova. (8:o)

    Pravidla

    1. Prázdninová soutěž probíhá od 5. července do 2. září a skládá se dohromady z patnácti kol, každé trvá čtyři dny.
    2. Účastnit se mohou pouze registrovaní uživatelé Alíka.
    3. Pro každého účastníka soutěže je v každém kole vytvořena náhodná křížovka, ve které je vyznačena tajenka.
    4. Cílem je vyluštit tajenku s pomocí vlastních znalostí a kamarádů, nebo s pomocí přesného načasování. Vyplňovat lze i bez háčků a čárek, tolerují se i špatná I/Y.
    5. Každý soutěžící má možnost zjistit určitý počet nápověd pro křížovky ostatních soutěžících, ale nikoliv pro sebe. K úspěšnému vyluštění je tedy nutné spolupracovat s kamarády. Počet zjistitelných nápověd je různý pro různá kola, každé kolo začíná nanovo s plným počtem.
    6. Kdo nechce/nemůže/neumí luštit společně s kamarády, může zvolit jiný postup – nechat si poradit od hrocha Pepíčka, který v určité předem oznámené časy umožní zjistit slovo na jednom z řádků.
    7. V každém kole vyhrají dva úspěšní luštitelé – jeden dostane 5000 kaček a druhý dostane výhru, kterou si zvolil v soutěžním formuláři. Na výběr je vždy několik možností, mezi kterými můžou být:
      • Věcná cena, kterou ti Alík pošle klasickou poštou.
      • Počítačová hra, kterou ti Alík předá ve službě Steam.
      • Kupón na měsíc trvající procentuální slevu libovolného dárku z katalogu.

      Doručení věcné ceny a počítačové hry musí výherce (nebo jeho rodič) zdarma objednat přes katalog dárků do jednoho měsíce od výhry, jinak výhra propadá.

    8. Každý, kdo odešle vyluštěnou tajenku, dostane na své konto určitý menší obnos kaček i bez vylosování.
    9. Výherci každého kola budou zveřejněni v průběhu dvou týdnů následujících po skončení kola.
    10. Provozovatelem soutěže je provozovatel webu Alík.cz. Výhry nelze vymáhat soudní cestou.

    Proč mají lišky různá jména?
    Uvidíš… možná to bude důležité. ;-)

    Co mám dělat, když mám málo kamarádů?
    Zvol hroší postup! Počkej si na správnou dobu a Pepíček ti řekne písmenko.
    Nebo se zeptej v klubovně. Každý večer kolem 18:00 tam najdeš dost lidí, kteří nejspíš budou mít nevyužité nápovědy. Klubovna je také vynikajícím místem pro vzájemnou výpomoc s luštěním – pokud ti nějaká nápověda není jasná, klidně se tam zeptej, víc hlav víc ví.

    Omylem jsem si nechal zjistit nápovědu pro kamaráda, který ji nepotřeboval, jde to vzít zpět?
    Ne. Dobře si promysli, komu chceš pomáhat a který řádek chceš poradit – každé kolo trvá čtyři dny, není, kam spěchat.

    Můžu si nechat zjistit nápovědy sám sobě?
    Systém nápovědu nevydá, pokud ten, komu je určená, přistupuje na Alíka ze stejného připojení jako ty. Což jednak komplikuje podobné podvádění (což je dobře), jednak to trochu omezuje spolupráci mezi sourozenci, kteří se také připojují ze stejného připojení (což už je méně dobře, ale Alík neví, kolik vás tam je). Spolupracuj raději s někým, kdo je připojený jinde. :-)

    Přehled skončených kol soutěže

    KoloVylosovaní výherci a výhryŘádků tajenky / počet zjištění
    Účast
    1.

    legáček vyhrála knížku Mám vlkodlaka ve stanu!.

    Jára1312 vyhrál 5000 kaček přičtených na konto.

    4 / 7
    2.

    Matisek vyhrál počítačovou hru Chariot.

    market_love vyhrála 5000 kaček přičtených na konto.

    5 / 7
    3.

    PejsekNelinka vyhrála společenskou hru Pod lupou – V divočině.

    LadySosi vyhrála 5000 kaček přičtených na konto.

    7 / 7
    4.

    Maty09 vyhrál 25% slevu na libovolný dárek z katalogu.

    HonzíkU vyhrál 5000 kaček přičtených na konto.

    8 / 7
    5.(zatím nevylosováno) 7 / 7
    6.(zatím nevylosováno) 7 / 6